![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Apr 2010
Posts: 935
|
![]()
Det går litt i surr for meg ... Hvor mange har de operasjonelle og hvor mange har de i ordre ( Jeg regner ikke med ryktene om 20 nye, men hva de faktisk har i ordre i dag )
Er det 7 787-8 operasjonelle og 1 787-8 i ordre ? og 9 787-9 i ordre ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,604
|
![]()
7 788 i trafikk + en som kommer i 2015.
9 789 som kommer 2016-18. I tillegg vet vi at det forhandles om en tilleggsordre på 20 789. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Apr 2010
Posts: 935
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,604
|
![]()
Det har nok vært fordi de bestilte sent og har tatt de maskinene de har kunnet få ..
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,500
|
![]() Quote:
Flertallet er jo heller ikke bestilt av DY, men av leasingselskapene |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Jan 2014
Location: Asker
Posts: 3,215
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Aug 2011
Posts: 242
|
![]()
Kanskje litt på siden av denne tråden, men dette betyr at i 2018, det er vel da SAS får sin første nye A350, så er DY opp i 17 langdistansemaskiner og dermed større en SAS på dette området. Nå har vel Kjos sagt at SAS ikke er noen målestokk for dem, men sier likevel litt om hvordan forholdene i denne turbulente bransjen endrer seg. Og i 2022 skal DY har ytterligere 20, om Kjos når sine mål.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: Aug 2011
Posts: 386
|
![]() Quote:
Altså i alt 14 stk. SAS har pt 12 widebodies, men får 4 mere i løbet løbet af 2015/2016. Altså kommer de op på 16. Fra 2018 starter leveringen af 8 stk A350-900 XWB. Nogle af de gamle 340-maskiner fases nok ud, men hvis alle 8 fases ud (inkl den leasede) og alle 330 beholdes, vil de stadig have 16. Det kræver altså derfor at DU bestiller en gang mere for at have flere widebodies end SAS inden 2018. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Aug 2011
Posts: 242
|
![]()
Ok. Holdt meg til LN-MOW som mente DY ville ha 8 stk 788 og 9 789 som skulle leveres i tidsrommet 2016-1018. Det skulle vel bli 17 i løpet av 2018.....men ennå noen år igjen. Mye kan skje. På det tidspunktet...altså 2018...sa har vel DY omtrent like mange fly av typen mellom/kortdistanse som SAS også...uten at jeg har tallene.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,500
|
![]() Quote:
Dette er vel uten den siste leasingordren på 3 787-9? Uansett er det naturlig at Norwegian etterhvert blir langt større enn SAS hvis de har planer om å bli mer enn et skandinavisk selskap |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,604
|
![]()
Det var to maskiner.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Oslo, Kiev og Dnipro
Posts: 8,547
|
![]()
Tror vi kan konkludere at LN-MOW har fasit i #2 i hvert fall frem til mandag 14. juli. Regner med at dere er så opplyste at dere vet hva som starter den dagen.
__________________
Kurt Vi flyr LOT |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,604
|
![]()
Det er vel Airbus som pleier å skinne mest de dagene, men vi får se. Om bestillingen kommer der eller senere gjenstår å se, men jeg blir forbauset hvis den ikke kommer.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Apr 2010
Posts: 935
|
![]()
Kanskje Norwegian burde bestille A350 heller ...
![]() Men seriøst .... skulle gjerne vist hvorfor Kjoser'n er så hellbent på Dreamlinere, når han ser alle problemene de lager. Han må få veldig god pris på de ... |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,604
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
ScanFlyer Silver
Join Date: Apr 2010
Posts: 935
|
![]() Quote:
![]() Last edited by BraathensSafe1985; 08-07-2014 at 17:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,604
|
![]()
Tror du ikke de har vurdert og regnet på det?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: Jun 2007
Location: Abu Dhabi
Posts: 100
|
![]() Quote:
Ser frem til å få vår første 787-9 her i Etihad i oktober, så kommer de resterende 70 på løpende bånd etter hvert! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Hvor mange HUBer har Norwegian? | tango | Småprat | 8 | 09-01-2018 22:23 |
Hvor mange fly skal Norwegian fase ut mange fly i 2016 | Tarzan | Register- og ATC-Forum | 3 | 29-06-2016 16:45 |
Hvor mange fly har Norwegian flagget ut nå?? | Tarzan | Register- og ATC-Forum | 3 | 01-12-2015 22:04 |
Hvor mange SAS-reiser har du? | kimpe | Småprat | 47 | 24-06-2015 15:07 |