![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Qatars femdagerstilbud ble så fristende at jeg kom på tanken at jeg kanskje tar en tur i februar neste år.
Det er lite om Vietnam her inne. Vietnam har jeg vel vurdert i over 10 år, Filippinene har jeg hørt mye bra om.... Natur, språk og fine strender heller meg i retning av Filippinene. Historie, eksotiske elementer og ikke minst mat drar meg i retning av Vietnam. Noen som har vært begge plasser har noen klare anbefalinger? Det blir vel en ca 14-dagers tur. Reiser alene. Liker en blanding av storby og strand, avslapping og litt kultur/historie. Bruker heller penger på god mat og drikke enn luksushoteller. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
Hvorfor ikke begge deler? Må da kunne kombineres på 14 dager?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Feb 2009
|
![]()
Har vært begge steder, enig i at en kombinasjon kan bli litt heseblesende på snaue 2 uker. Begge landene har det til felles at infrastrukturen kan være (tid)krevende. I Vietnam tar det lang tid å transportere seg med buss og tog, og Filippinene består av ca 6.000 øyer...
Var en tur i Vietnam for noen år siden, brukte 10 dager og syntes vi fikk med oss mye. Er noen år siden nå, men tror reiseruten var omtrent følgende: Vi ankom Saigon og hadde 3 netter der. Leide bil med sjåfør og kjørte til Hue. Deretter litt sørover igjen til Danang med China Beach og Hoi An. Så tok vi fly fra Danang til Hanoi. 2 netter i Hanoi, og utflukt til Halong Bay med overnatting. Tilbake i Hanoi, og exit via Bangkok. Det var kortversjonen ![]() Har vært flere ganger på Filippinene; favoritter er Manila, Boracay, Cebu og Palawan ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Jet-setter :)
![]() Join Date: Apr 2011
|
![]()
Hei AirbusTrond!
Mangler Filippinene her, men Vietnam hadde jeg selv en rundreise i for noen år siden. Trikset på å komme seg kjapt frem og se hele landet er å kjøpe innenriksbilletter med Vietnam Airlines, som flyr overalt, nesten som Widerøe.. Betalte kr 300 pr strekning jeg fløy, da i Business.. ![]() Startet i Hanoi, reiste kjapt derfra, ned til Hue, Hoi An, Da Nang og tok en uke i Nha Trang (tok dykkersertifikat, sydenby det...). Før vi avsluttet i Ho Chi Min tilslutt. Mange flotte plasser og et for oss ekstremt lavt prisnivå. (Thaier reiser over dit for å "Harry-handle"...) Kan anbefales! Kim |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Jeg har vært i begge land. Jeg syns Philipinene er best. Jeg besøkte Bohol-Boracay og Palawan. Bohol og Palawan er de som er mest spenende. Boracay er ok men ikke så veldig spenende om du ikke elsker og ligge på stranda. Fordelen med philipinene er at det er lett å finne billig fly. God og billig mat er jo også et pluss
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Reise til Filippinene | -Sindre | Reiseforum | 5 | 08-04-2018 19:13 |
Asia/Filippinene 2014 | melind | TripReports | 8 | 18-02-2014 02:37 |
Hva kan man finne på i Filippinene? | Sondbjo | Reiseforum | 31 | 20-07-2012 11:01 |
sas.no nå med Filippinene | tommyoslo | Reiseforum | 0 | 05-02-2010 12:13 |
Pilotmangel paa Filippinene | LN-MOW | Flyforum | 4 | 24-03-2006 06:31 |