![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Hei, nå har jeg bestillt min tredje DM tur til Asia
![]() ![]() Er det trygt å reise med Cebu Pasific, Zest Airline osv?? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Aug 2005
|
![]()
Tror Zest , tidligere, Asian Spirit , er greit. Cebu hadde en ulykke like etter oppstart. Så grei statistikk nå. Skal du til Boracay, benytt Caticlan istedenfor Kalibo som er langt unna. Kort rullebane, jetpropp, da vil der alltid gå greit
![]() Øya er sjarmerende, men er du ikke bade/soldyktig, som meg, tre netter holder . Glem Cebu... Men se på Palawan . Det er praktfullt, har ikke vært der, men skal i oktober. Tror BIZ kan gi gode råd.. Manila er også verd noe tid... |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Helgeturekstremist
![]() Join Date: Nov 2010
|
![]()
Enig i at man ikke bør bruke tid i Manila og flybytte der kan ta lang tid.
Boracay er absolutt verdt å få med seg for noen dager. Pass på at om du flyr til Caticlan så har de små flyene maksvekt for passasjer inkludert bagasje. Vil selv anbefale å dra innom Cebu, men kun for å få en rundtur på Bohol. Øya Apo var også en liten og lite utbygd perle jeg fikk med meg. Du kan jo se på denne tripreporten: http://forum.flyprat.no/showthread.p...612#post618612
Disclaimer: Har ingen annen agenda her enn at jeg er en vanlig, men engansjert forbruker. Jobber ikke i bransjen og betaler selv for mine reiser. OSL-MUC-CGN-MUC-OSL OSL-DUB-OSL Last edited by robertaas; 14-07-2012 at 12:40. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Da drar jeg nokk til Boracay
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
FinalCall.travel/no
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Litt vanskelig å gi deg råd uten å vite hva du liker å gjøre på turen.
Liker du fest&fyll&fanteri, eller se deg rundt i storbyer, eller oppsøke historiske steder eller spill golf elller.... Seair flyr til Caticlan. Har flydd dem flere ganger selv. Selskapet er under tysk ledelse. Aldri vært et problem. Er du interessert i krigshistorie er jo Corriedor Island i innseilingen til Manila en interessant plass å besøke med alle sine festningsverk. En liten tur rundt på den gamle amerikanske marinebasen Subic Bay kan jo også gi noen inntrykk av hvor stor basen var og hvordan livet der må ha vært. Bohol med sine merkelige sukkertopper er jo også en destinasjon i seg selv. Generelt vil jeg jo si at der hvor man ikke kan fly på Filippinene er det kronglete å komme seg rundt. Eneste alternativet er å leie seg bil med sjåfør. Trafikken er et helvete og veiene dårlige. BF ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
FinalCall.travel/no
|
![]() Quote:
Men fortsatt sier du ingenting om hva du liker å gjøre.... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
Jeg er litt rastløs så jeg liker ikke å være på samme sted lenge om gangen heller... Jeg liker å se dyr i sit egentlige levesett(altså ikke i en dyrehage...) Jeg har hørt det skal være noen spesielle apekatter på Bohol. Ghost monkey tror jeg de heter? Jeg liker også steder som har spessiell/fin natur. Historiske steder kan være av interesse. Tok du malaria piller før du dro dit? Stedene jeg drar til bør helst ikke ha for mye "BUGS" ![]() Jeg ble SKIKKELIG matforgifta i Indonesia engang å prøver å ungå dette så mye som overhode mulig ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
FinalCall.travel/no
|
![]()
Boracay har den beste stranden jeg noensinne har opplevd. Så der går du ikke feil. Lei en motorsykkel og dra rundt på øya og se deg rundt. Massevis av hoteller som er alt fra bambushytter til ytterste luksus. Har pleid å bo på Boracay Regency.
Tar ikke noen medikamenter når jeg reiser nedover nå, men har alltid med Imodium og andre nødvendigheter. Men nå pleier jeg ikke å forville meg inn i jungelen heller. Bohol har jeg ikke vært i selv, så der har jeg ikke så mye å fortelle. Guidede turer kjenner jeg heller ikke så mye til. Manila er bare en stor og forurenset storby med masse slum og forferdelig traffikk. Ikke noe å satse på i min bok. Har forøvrig aldri vært nevneverdig plaget med mygg der jeg har oppholdt meg. Men sånn tropisk myggolje kan jo alltids være lurt å smøre seg med. Spesielt på kveldene! |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Hvordan er det med de ekstremistiske islamistene som drev å kidnappet vestlige turister er det slutt på det?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Gold
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Du har nok rett men det har vel hendt i Manilla også. Er vel utrolig liten sjangse, men jeg skyr steder der kidnapping og ekstreme islamister holder til. http://travel.state.gov/travel/cis_p...s/cis_999.html
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Det går helt sikkert bra, ikke meningen å skremme deg. Gleder meg til trip reporten
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Helgeturekstremist
![]() Join Date: Nov 2010
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#16 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
![]() ![]() http://www.youtube.com/watch?v=BTN2W...eature=related
Last edited by Sondbjo; 15-07-2012 at 02:00. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Doodlebugger
|
![]()
Hei,
Anbefaler Palawan, avslappet og trygt og med mulighet for båttur på den underjordiske elva. http://en.wikipedia.org/wiki/Palawan http://www.puerto-undergroundriver.com/ http://nature.new7wonders.com/archiv...erground-river Trenger du malariatabletter på Fillipinene tror jeg du har reist til feil sted... MVH Knut Erik |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Doodlebugger
|
![]()
Hei,
Palawan / PP er stort sett siktet inn på back-packere, så hotellene er for det meste av enkel standard. De vi bodde på hadde det viktigste, air-condition, rene, varmt vann i dusjen og god frokost. Last edited by LN-KEH; 16-07-2012 at 18:44. Reason: feilstaving |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Aug 2005
|
![]()
El Nido er "the place" kjemisk fritt for backpackere. Skal dit i oktober
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Hvor kan man finne bortglemte EuroBonus-nummer? | EK 007 | Småprat | 3 | 18-07-2012 20:10 |
Hva kan man gjøre på Schipol? | MARIT 77 | Reiseforum | 8 | 19-10-2011 11:00 |
Hva man kan gjøre om man er lei TSA... | Fredrik Propell | Småprat | 3 | 01-08-2011 21:07 |
Man kan si hva man vil om skitne AF fly, SAS går de i næringen! | LN-AFG | Flyforum | 24 | 04-06-2007 21:35 |
Delvis OT. Hvor kan man finne et bra Meteogram | Farmer | Flyforum | 1 | 12-12-2006 21:35 |