![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Jul 2005
Posts: 519
|
![]()
Hei,
Er det noen som har en lenk med informasjon til (historiske) fly til SAS og Braathens. Konkret er jeg ute etter passasjerkonfigurasjon (setekapasitet) for: BU Fokker F28, B732, B735, B734, B762. SK Caravelle, DC8, DC10, B742, B762 og B763. Alt er velkommen men jeg håper særlig på lenker med informasjon til original informasjon (f.eks. stekonfigurasjon publisert is Scanorama eller "På norke Vinger", setekonfigurasjon fra tidtabeller osv. Jeg bruker informajonen til forskning for å kartlegge nedgang i drivstoffbruk per sete og plasserer det i et historsik perspektiv. På forhånd takk for hjelpen. Last edited by Beechdriver; 07-06-2014 at 22:54. Reason: Textual correction |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Mar 2014
Posts: 853
|
![]()
Denne artikkelen er gir en god liste over SAS fly og antall pax. Vet det er wikipedia men det gir en god pekepinn.
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of...avian_Airlines Men ta en titt på kildene til artikkelen og se om du kan bruke noen av dem til å finne mer info- |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Nov 2004
Location: Egersund
Posts: 2,649
|
![]()
Kan bare hjelpe deg med seteantall, håper det er til hjelp:
BU F28: 65Y BU 732: 124Y (BS 732 128Y) BU 735: Levert med 125Y, senere redusert til 120 best/back. LN-TUX hadde 118. BU 734: Levert med 156Y, senere redusert til 150 best/back. BU 762: 242Y |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,177
|
![]()
Dumt jeg ikke lenger har de gamle rutetabellbøkene til SAS da svaret finnes der. For 767-300ER hadde vel SAS et par konfigurasjoner, men de fleste var vel med to businesskabiner, og relativt mange businesseter. Antall passasjerer var i hvertfall ikke veldig mye over 200, om ikke enda færre
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Jan 2012
Location: Borre
Posts: 106
|
![]()
Kilde : jp airline-fleets 1982:
SK DC-8-62 : 16+138 -63 : 16+178 DC-10_30:10+72+160 B 747:16+357 og 16+372 for nyeste ( dessuten 16+171 eller 247 for de med cargo på main deck) |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,496
|
![]()
SK B762 hadde 156 seter .. husker ikke den nøyaktige fordelingen, men det var 48/108 eller noe lignende ..
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Jan 2012
Location: Borre
Posts: 106
|
![]()
Kilde : jp 1991:
SK 767-283: CM 150 -383: 74+124 eller 76+133 ( cirka halvparten av hver) |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,496
|
![]()
Da ble det nok endret på ett eller annet tidspunkt... 156 var så lett å huske .. samme som MD80 innnenriksversjon.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Jul 2005
Posts: 519
|
![]()
@alle:
Tusen takk for mye nyttig informasjon Mvh, Beechdriver |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Setekonfigurasjon hos Asiana? | jordbarsyltemannen | Reiseforum | 7 | 27-09-2013 16:53 |
Flyvåpenets Historiske Skvadron | mach.86 | Flyhistorisk forum | 20 | 08-05-2013 11:05 |
Setekonfigurasjon UA/CO 772 ? | SQ 777 | Reiseforum | 1 | 08-09-2011 23:05 |
Setekonfigurasjon på Norwegians B737-800 | VC-10 | Flyforum | 4 | 01-11-2008 12:54 |
Forskjellig setekonfigurasjon hos DY | Someone | Flyforum | 9 | 13-12-2007 23:08 |