![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Jørgen Lindegaard svarer på en lang række læserspørgsmål i Dagens Industri - herved er spørgsmålene naturligvis med tydeligt svensk fokus. Der er dog også en del om SAS i almindelighed - herunder EWR-OSL og CPH som hub...
Spørgsmål og svar kan læses på følgende link: SAS vd Jörgen Lindegaard i Heta stolen (del 1) Bemærk link til del 2 i slutningen af del 1! Nu har jeg ikke tænkt mig at starte en ny nordisk-krig, men det er da glædeligt at Hr. Lindegaard deler de synspunkter omkring CPH som hub (og især for Asien linjerne) som jeg ofte har fremført i dette forum (med større eller mindre succes/forståelse). Spørgsmål: Långlinjerna österut flygs från CPH (Köpenhamn) fast vi alla vet att det är närmare från Stockholm samt att marknaden finns här. Samtidigt ser vi svenskar hur Finnair utnyttjar detta genom en grym expansion på långlinjerna österut. Hur kan du pedagogiskt förklara hur detta gynnar Sverige? (För det ska väl SAS-samarbetet göra?) /Nabucco Svar: Spørgsmålet om langlinierne fra STO går igen mange steder. Men for at forstå sagen, må du dels acceptere, at Sverige ikke bare er Stockholm og at vi må fylde alle langliniefly med passagerer fra bl.a Tyskland. Derfor ligger København pr. definition bedre i det totale opsamlingsområde. Vi flyver desuden med fulde fly ud af København så at flytte fly til STO ændrer ikke noget ved SAS' økonomiske situation, for de vil ikke i sig selv generere mere omsætning, hvis de fløj fra STO. Men vi kunne flyve mere, bl.a fra STO, hvis vi havde flere fly, og det er det, der er problemet. Vi taber markedsandele i de fly, vi IKKE har og ikke i de bestående. Og vi kan ikke købe/lease nye fly før det vi producerer nu er lønsomt – og det er det ikke.
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
SAS svarer på konkurranse | Concorde | Flyforum | 12 | 29-02-2008 20:10 |
Ryanair svarer på Norwegians bursdagskampanje | Trety | Flyforum | 9 | 04-09-2006 13:55 |
Kapteinen svarer......................... | LN-FHU | Flyforum | 1 | 27-01-2005 16:46 |