Flyprat

Go Back   Flyprat > Reiseforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 02-04-2014, 22:23   #1
VirreVapp
ScanFlyer Silver

Default Koffert trøbbel

Min trofaste 4-hjuls samsonite var ved ankomst ORD ødelagt. Håndtaket som man trekker ut var slitt av. Etter litt om og men var det en SAS? Agents som gikk med på å lage en rapport, selv om de helt sikkert ikke kom til å dekke noe... Jeg syntes det var noe overraskende. Håndtaket revet av, store hull i plasten der skruene var trukket ut, gjennom plasten.. Og koffert uten håndtak er vel useless?? Og så mente han at dette kunne ikke SAS lastes for ??
Old 02-04-2014, 22:29   #2
Bergern
ScanFlyer Dusty

Default Re: Koffert trøbbel....

Merkelig.
Hva sier forsikringsselskapet ditt?
Old 02-04-2014, 22:35   #3
VirreVapp
ScanFlyer Silver

Vet ikke, har hatt fullt opp her og ikke snakket med de. kofferten er forlat i Detroit, hadde samme funksjon som en pappeske, ble en bag i stedet...
Er det SAS eller forsikringsselskapet som skal ordne opp her da??
Old 02-04-2014, 22:37   #4
veos
ScanFlyer Blue

Default Koffert trøbbel....

Det samme skjedde meg. Jeg fikk tilbud om ny koffert på flyplassen og valgte å takke nei, fylte ut et skjema sammen med en agent og tok så kofferten med til Morris i Oslo sammen med skjemaet og fikk helt ny koffert.

Erfaringsmessig tror jeg ikke forsikringsselskapet ditt kommer til å hjelpe deg så veldig, men det er slik jeg har forstått det selskapet du sist flydde med(?) som er ansvarlig. Jeg flydde KLM, Qatar og SAS og så koffert på innsjekk hos KLM, men jeg hentet kofferten etter en SAS flyktning og gjorde papirarbeidet hos de.
veos is offline   Reply With Quote
Old 02-04-2014, 22:38   #5
VirreVapp
ScanFlyer Silver

Det var her SAS hele veien ja....
Old 02-04-2014, 22:40   #6
veos
ScanFlyer Blue

Default Koffert trøbbel....

Quote:
Originally Posted by VirreVapp View Post
Det var her SAS hele veien ja....

Ikke skyt meg om det er galt, men da er jeg i den oppfatning at SAS skal ordne opp, for eksempel ved en skaderapport og rekvisisjon til ny koffert eller reparasjon.

EDIT: http://www.sas.no/alt-om-reisen/ved-...kadet-bagasje/

"Meld fra om skadet bagasje. Vis bagasjen din hos Ankomstservice på flyplassen. Du må melde fra om skader innen 7 dager. Telefonnummer til SAS Ankomstservice er +47 815 59955."
veos is offline   Reply With Quote
Old 02-04-2014, 22:42   #7
Superhai
ScanFlyer Rusty

Superhai's Avatar

Quote:
Agents som gikk med på å lage en rapport, selv om de helt sikkert ikke kom til å dekke noe...
Nå har jeg bare din side av saken, men ut fra det du har fortalt så dekker SAS slike skader.
Old 02-04-2014, 22:51   #8
LN-MOW
Flyklapper

LN-MOW's Avatar

Var Detroit eller Chicago final destination? Regelverket sier at skader skal rapporteres på endestasjonen, og så sloss man om regningen på bakrommet etterpå ... Selv om du stopper for fortolling på ORD ...
Radar Station KGRV3
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 03-04-2014, 08:23   #9
VirreVapp
ScanFlyer Silver

Siste stopp var ORD ja, så leiebil til Detroit og videre derifra. Så det ble etter overtalelse fra min side fylt ut rapport på Ord ja.
Old 03-04-2014, 09:13   #10
ErlA
ScanFlyer Gold

Fikk min søte lille samsonite overkjørt av SAS internt i Norge engang ( den hadde hjulspor over hele kofferten).

Klagde, fikk penger til ny

Hadde en søster som opplevde det samme, men hun hadde ikke en samsonite, fikk fortsatt penger til en ny samsonite.

Dog dette var noen år siden. Mulig at ting er strengere og kjipere nå.
ErlA is offline   Reply With Quote
Old 03-04-2014, 18:37   #11
jamesclandestine
ScanFlyer Blue

Post gjerne hvordan det endte. Jeg får magesyre av å høre hvordan flyselskapene prøve å komme seg unna erstatning.. Jeg har selv fått skadet en stor samsonite i USA og gadd ikke kampen, men heldigvis var min lokal butikk klar for å fikse ting gratis..
jamesclandestine is offline   Reply With Quote
Old 03-04-2014, 19:13   #12
E-UT
Newcomer

Quote:
Min trofaste 4-hjuls samsonite var ved ankomst ORD ødelagt. Håndtaket som man trekker ut var slitt av. Etter litt om og men var det en SAS? Agents som gikk med på å lage en rapport, selv om de helt sikkert ikke kom til å dekke noe... Jeg syntes det var noe overraskende. Håndtaket revet av, store hull i plasten der skruene var trukket ut, gjennom plasten.. Og koffert uten håndtak er vel useless?? Og så mente han at dette kunne ikke SAS lastes for ??
Akkurat det samme skjedde med min samsonite for 2uker siden, fikk rapport med meg og utlevert ny koffert i butikk da det ikke var noe og reparere på. Dog er det vanlig kutyme at man må ha med den defekte kofferten til butikken for inspeksjon sammen med rapporten tror jeg?
E-UT is offline   Reply With Quote
Old 03-04-2014, 22:30   #13
3cseat
ScanFlyer Silver

Quote:
Originally Posted by E-UT View Post
Akkurat det samme skjedde med min samsonite for 2uker siden, fikk rapport med meg og utlevert ny koffert i butikk da det ikke var noe og reparere på. Dog er det vanlig kutyme at man må ha med den defekte kofferten til butikken for inspeksjon sammen med rapporten tror jeg?
Dette er min erfaring også. Skjedde sist i fjor, med resultat at jeg fikk ny koffert. Det var hengslene som holder kofferten sammen som var "røsket" ut. Samtidig var foret innvendig røket, og summen gjorde at jeg fikk ny koffert.
3cseat is offline   Reply With Quote
Old 04-04-2014, 08:33   #14
VirreVapp
ScanFlyer Silver

Noen som har en ide om hvor man kan ta kontakt med SAS om slikt ? Har de en mail? Eller er det good old fashioned snail mail som gjelder??
Old 04-04-2014, 09:26   #15
ErlA
ScanFlyer Gold

Quote:
Noen som har en ide om hvor man kan ta kontakt med SAS om slikt ? Har de en mail? Eller er det good old fashioned snail mail som gjelder??

http://www.sas.no/alt-om-reisen/ved-...kadet-bagasje/

"Meld fra om skadet bagasje. Vis bagasjen din hos Ankomstservice på flyplassen. Du må melde fra om skader innen 7 dager. Telefonnummer til SAS Ankomstservice er +47 815 59955."
ErlA is offline   Reply With Quote
Old 04-04-2014, 16:50   #16
Superhai
ScanFlyer Rusty

Superhai's Avatar

Quote:
Bruk denne og oppgi ORDSKxxxxx nummeret i rapporten. Om det står oppgitt at dette er en "Courtesy Report" eller "For insurance claim purposes only" el. så bør du forklare kort hva som har skjedd.

http://www.sas.no/Customer-Care/Feedback-form/

SAS har en del avtaler med forhandlere i Skandinavia og andre steder, bl.a. Bagorama i Oslo, men da må du ha med kofferten, og jeg forstår det slik at du har kvittet deg med den.
Old 11-04-2014, 08:40   #17
VirreVapp
ScanFlyer Silver

Default Re: Koffert trøbbel

Har fått svar fra SAS om å ta med kofferten til den lokale koffertsjappa..

Det blir jo en utfordring...
Old 12-04-2014, 20:01   #18
SQ 777
ScanFlyer Mile High Club

SQ 777's Avatar

Vår fullsize Rimowa Topas ble ødelagt av UA 18. des.

Ikke noe spørsmål, får ny med det tar 2 mnd . Istedenfor sende til Norge ( krangle med tollen etc ), valgte vi at de sendte til vårt hotell i Honolulu . Levert på rommet i Rimowa kartong da vi kom i går.... Ikke noe prat om å reparere .
SQ 777 is offline   Reply With Quote
Old 15-06-2014, 12:37   #19
Flight Cancelled
Bonusjeger

Flight Cancelled's Avatar

Bagasje ble skadet med SAS forrige mandag (ene hjulfestet ble slåttløs og platen inni ble knust), og jeg la ikke merke til det før jeg skulle begynne å trille den når jeg kom av flybussen. Tok den med meg til Flesland igjen på lørdag da jeg skulle på en dagstur til Oslo for å ta TOEFL. Ankomstservice åpnet ikke før jeg satt på flyet, så tok den med til Oslo og fikk tatt det i ankomsthallen der. Fikk da tilbud om ny koffert på stedet, eller å ta den med til Bergen og få en ny i butikk (valgte det siste da de kun hadde rødfargede kofferter igjen).

Men uansett, poenget: voknet i dag til å ha følgende e-post i min innboks:
Quote:
Vi ber om unnskyldning for at du fikk problemer med din bagasje i forbindelse med din reise til Oslo – og de ulempene som det medførte for deg.

Som plaster på såret vil vi gjerne gi deg doble Ekstrapoeng* for dine reiser med SAS neste måned. Registrer deg senest 30. juni 2014 ved å klikke på knappen nedenfor, så får du automatisk doble Ekstrapoeng på alle reiser med SAS i perioden 1. juli 2014 - 31. juli 2014.

Med vennlig hilsen
SAS EuroBonus
Den var ny for min del. Nesten bedre kompensasjon enn ny koffert det der!

Flight Cancelled is offline   Reply With Quote
Reply

Posting Rules