![]() |
|
![]() |
#1 |
Star Alliance only.
|
![]()
Fløy LHR-CPH-BGO i kveld, og bagasjen kom ikke frem.
Servicen fra personalet på Flesland var veldig dårlig, og sa at de visste ingenting. "Den er bare borte. Vi vet ikke hvor den er". Dette var lite betryggende. For dere som jobber i bransjen: Er dette et dårlig tegn? Har noen erfaringer med savnet bagasje hos SK? Det haster veldig å få den tilbake. Hva kan jeg forvente meg? Når tror dere den kan komme? Håper på hjelp! |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Har du tag'en og rapportert den savnet kan du følge status på WorldTracer.
Se SAS sine sider her: http://www.sas.no/Alt-om-reisen/Ved-...agasjesporing/ |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
På korte flighter umiddelbart etter landing er det min erfaring at bakkepersonalet har lite info å gi - annet enn at den er borte. Man melder den savnet, følger med på nett og så dukker den opp på slutt. På IC vet de ofte hvor den er før du selv har landet, og noen ganger blir man ropt opp og bedt om å ta kontakt for mer informasjon.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Star Alliance only.
|
![]() Quote:
Har sporet den, men status er "Not found, we Are searching. Try again later." Er ikke dette VELDIG rart? Landet 19:55 på CPH, og 12 timer senere er den fortsatt ikke funnet? Betyr det at den kan ligge igjen på Heathrow eller? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]() Quote:
Nei, det er den mest vanlige meldingene å få. Mest sannsynlig ligger den i en stor haug sammen med annen tapt bagasje på LHR eller CPH, og den dukker opp når de får jobbet seg gjennom haugen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Ligge igjen på LHR, sendt med feil fly etc. Mange muligheter. Det er få som jobber overtid gjennom natten for å lete etter en eller flere kofferter som er savnet, så ingen overraskelse at det ikke har vært utvikling i saken. Antar noe skjer utover ettermiddagen idag.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Jet-setter :)
![]() Join Date: Apr 2011
|
![]()
Heisann!
SAS er generelt veldig flinke til å finne å frem mistet/gjenglemt bagasje, Har skjedd meg et tosifret antall ganger bare det siste året, men har alltid dukket opp! Sørg for å ha en god reiseforsikring, så får du kjøpt det som trengs av klær, sko, toalettsaker etc. uansett. Kim |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Star Alliance only.
|
![]()
Takk for at dere vet så mye!
Da håper jeg den blir funnet snart. Men hva skal til for at den skal bli "funnet" på World Tracer? Eller kan de bare sende den avgårde til BGO uten å registrere den der? |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
WorldTracer er jo afhængig af den person som lokaliserer bagagen også opdater i systemet at de har et stk bagage med et givent tag nummer...
I din tilfælde vil jeg tror at 1) flyet fra LHR har været forsinket og derfor har bagagen ikke nået med, iden den jo skal igennem bagage sorteringen 2) bagagen er kommet sent ind.. Så bagagen kommer nok op til BGO så hurtigt det lader sige gøre Hilsen Ole |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Du kan jo sende mig en PM med tagnr og eller AHL så skal jeg checke på sorterings systemet i CPH
hilsen Ole |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Star Alliance only.
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Har mistet bagasjen noen ganger og den kommer på døren etterhvert. Sjelden et problem
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
ScanFlyer Crusty
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Star Alliance only.
|
![]() Quote:
Tusen takk til alle dere, spesielt til Ole - det er i slike situasjoner man er glade for at Flyprat finnes ![]() Ha en riktig god kveld! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
SAS med 23 kg innsjekket bagasje | A346 | Flyforum | 72 | 29-05-2014 18:09 |
Trenger hjelp med savnet baggasje hos Finnair | putzmeister | Reiseforum | 4 | 02-01-2010 15:58 |
Hjelp BA med bagasje på T5 (spill) | Madman | Flyforum | 3 | 03-04-2008 11:31 |
OT(?): Savnet bagasje | SpotOn | Flyforum | 6 | 11-06-2007 17:20 |
Litt OT: Savnet bagasje? | ENGM RAMP | Flyforum | 3 | 16-07-2006 22:57 |