![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Sep 2011
Location: Sola, Stavanger
Posts: 219
|
![]()
Tenkte meg en tur bort til Florida i midten av januar, og lurer derfor på hvilken flyplass som er billigst å reise til? Ser Norwegian har rimelig til FLL, men er litt skeptisk med tanke på alt trøbbelet deres med Dreamlineren. Reiser fra SVG.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Sep 2011
Posts: 229
|
![]()
Fra SVG ville jeg vurdert KLM. Priseksempel til MIA, utreise fredag 17.1 med retur lørdag 25.1 kr 4829,-
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Dec 2007
Location: ENGK
Posts: 3,815
|
![]()
Icelandair til Sanford kan jo også være verdt å sjekke ut. SFB er en immigrasjonsdrøm.
__________________
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Sep 2011
Location: Sola, Stavanger
Posts: 219
|
![]()
Takker, det skal sjekkes ut
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Gastronaut
Join Date: Oct 2008
Location: Snart Asker, eller nærmeste sted med kortreist god mat og drikke.
Posts: 308
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Newcomer
Join Date: Dec 2013
Posts: 9
|
![]()
Hei.
Vi planlegger også en tur til Florida i mars, i forbindelse med cruise. Har noen spørsmål, siden det tydelig er mange som har god erfaring her inne. er helt ny her, så beklager om jeg er i feil post. - Hvilket flyselskap anbefales med tanke på at vi har et barn på 5 år med, og type seter (bredde, benplass osv.) - Vi reiser fra Stavanger. Vi vil helst ikke ha flybytte i USA, så helst direkte til Florida. - Hvilken flytype er å anbefale med tanke på alder på fly. - Nå har det seg slik at verken jeg eller kona er så veldig glade i å fly. Spesielt liker vi dårlig turbulens. Hvordan er det med det på flyvninger over Atlanteren? Er det noe vi må rekne med og evt. hvor mye/lenge? - Vi har tenkt på London som den beste veien, siden vi kan overnatte hos familie i London både før og etter. - Hvordan er det med amerikanske flyselskap? vi fikk et tilbud fra reisebyrå med American airlines. beklager mange spørsmål7problemstillinger på en gang, men håper på svar. ODA |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Dec 2007
Location: ENGK
Posts: 3,815
|
![]() Quote:
![]() Du nevner ikke noe om kabinklasse, economy eller business (eller premium economy for den saks skyld) men hvis vi tar utgangspunkt i economy så er de fleste selskapene ganske like på det punktet. Noen seter er bedre enn andre ombord, f.eks nødutgang som har litt mer benplass. Hvis du vil unngå mellomlanding i USA så er det et par alternativer jeg kommer på i farta: - Icelandair SVG-OSL-KEF-SFB (men dere har vel kanskje direkterute SVG-KEF om sommeren?) - Virgin Atlantic fra LGW til MCO (SAS SVG-LHR med overnatting) - Lufthansa SVG-FRA-MCO/MIA - Norwegian SVG-OSL-FLL - British Airways LGW-TPA - British Airways/Virgin LHR-MIA - Arkefly AMS-SFB/MIA (SVG-AMS med KLM) - Diverse Monarch/Thomson/Thomas Cook fra LGW/MAN/Skottland(?) til SFB Alder på fly er egentlig ikke så vesentlig for reisende (trygge og sertifiserte er de uansett) så lenge kabininteriøret er "up to date" Jeg har kun flydd Icelandair og Lufthansa direkte til Florida fra Europa. Lufthansa har tidligere brukt gamle 747-400 uten egen skjerm i setet foran i economy, men nå ser det ut som det er utelukkende nyere Airbuser på ruten til MCO. MIA har vel både A380 og B747-8i, begge state-of-the-art flytyper fra et passasjersynspunkt. Arkefly og Thomson har 787 til SFB nå. Turbulens varierer fra dag til dag, og rute til rute. Noen ganger rister det litt, noen ganger litt mer, og en sjelden gang legger du ikke merke til det en gang. Dette er noe du ikke kan la deg styre i valget av reiserute, så det beste her er å tenke at turbulens ikke er farlig, og pilotene planlegger alltid reisen i forkant slik at de unngår farlig vær. Håper dette hjalp deg litt i allefall ![]()
__________________
![]() Last edited by Cecilie; 17-12-2013 at 20:01. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
ScanFlyer Gold
![]() Join Date: Jul 2012
Location: Oslo
Posts: 1,195
|
![]() Quote:
Noen tips: - drar gjerne over kvelden før, men ikke bli i London mer enn 24 timer på veien til USA (høyere skatt) - Se både etter fly via Heathrow og Gatwick (flyplassskifte er ikke så ille hvis man sparer penger, eller blir over natten) - BA flyr til Miami, og Orlando (fra Gatwick) - Spør hvis det et noe du lurer på ![]() - BA og AA samarbeider og har ofte samme pris |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Newcomer
Join Date: Dec 2013
Posts: 9
|
![]()
Hei
Takk for svar. Imponerende snart og med god informasjon. Hva er den største forskjellen på flytypen 747 og 777-200/300? Lurer litt på om det stemmer det jeg har hørt at det ikke er noen som passer på flyene på radar når de flyr over Atlanterhavet? Hvordan kan de vite hvor de er da? Det står nok mellom Lufthansa og British Airways. Noen som har erfaring med American Airways? det er mulig de skal fly ene veien. Kan godt hende dette er banale spørsmål, men da får dere bære over med meg...:-) |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Dec 2007
Location: ENGK
Posts: 3,815
|
![]() Quote:
American Airlines 777: http://www.seatguru.com/airlines/Ame...777-300_ER.php http://www.seatguru.com/airlines/Ame..._777-200_A.php Har aldri flydd AA selv. Når det gjelder oceanic crossing så kan jeg ikke så mye om det selv, men det er vel sant at det ikke er direkte radar kontakt mellom fly og flygeledelsen, men flyene har fastsatte ruter og punkt de må rapportere ved jevnlig. http://www.faa.gov/pilots/intl/ocean...cChecklist.pdf
__________________
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
ScanFlyer Gold
![]() Join Date: Jul 2012
Location: Oslo
Posts: 1,195
|
![]() Quote:
Foretrekker selv BA, pga bedre bonusprogram og bra E+ produkt, men mindre dere har tenkt å bruke ekstra på business eller economy extra ville jeg valgt på beste pris/avgangstid. Aner en liten frykt mellom linjene, men husk at du er sikrere på hvilken som helst flight over dammen enn på bilturen til jobb ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Nov 2012
Posts: 181
|
![]()
Jeg har flydd American Airlines fra Heathrow til Dallas. Grei opplevelse i et helt nytt 777-300ER. Der har de noe som heter Main Cabin Extra. Økonomi fremst i kabinen der det er ekstra romslig. De uten status kan kjøpe seter. Pris avhenger av strekning.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
A Flying Paramedic
Join Date: Oct 2008
Location: Råholt/OSL
Posts: 173
|
![]() Quote:
Quote:
Som regulær reisende til Florida flere ganger i året, anbefaler jeg United fra Oslo via Newark til Orlando. Du kan også fly SAS fra Oslo til Newark også videre til Orlando med United. Å reise med barn trenger du ikke å bekymre deg for. Vi reiser med 4 barn og det går som en drøm... Neste år blir vi 5, men det får vi ta som en utfordring bare ![]() DYA'n |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Sep 2012
Location: BGO
Posts: 1,902
|
![]()
Hvorfor på PM i stedet for i tråden, der flere kan dra nytte av tipsene?
__________________
AA PLT, A3*G, Carlson Concierge Upcoming: |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
ScanFlyer Gold
Join Date: Apr 2011
Location: SVG
Posts: 1,833
|
![]() Quote:
Quote:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
EBB
Join Date: Jan 2012
Posts: 38
|
![]() Quote:
Min kone måtte tidligere ta Xanax e.l. på flyturer men etter et par turer over atlanteren ble det faktisk bedre og nå flyr hun fint uten noe som helst "hjelpemiddel". |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Dec 2009
Location: Oslo, Norway
Posts: 6,228
|
![]()
Turbulens er som regel ikke farlig og kapteinen annonserer det som regel om det vil riste litt. Dette skjer som regel når de flyr igjennom værsystemer eller i overgangsfasen fra et værsystem til et annet. De justerer også høyde fra tid til annen ved turbulens ved cruise. Det jeg har opplevd er at turbulensen som regel er verst ved avgang/approach. Mer vær nærmere jorda du kommer for å si det sånn er årsaken til det.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Sep 2011
Location: Sola, Stavanger
Posts: 219
|
![]()
Fint dere bruker tråden
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Newcomer
Join Date: Dec 2013
Posts: 9
|
![]()
Takk for gode svar, til en som ikke er så reisevant (og som noen har lest seg til gjennom linjene, ikke er så veldig glad i å fly...)
Lurer nå på om Economi Pluss hos SAS/Lufthansa er det samme som WT+ hos British Airways? Dvs litt bedre plass i setene, ikke nødvendig vis mer/bedre mat/drikke osv... Det varierer nemlig utrolig i pris.... Er det stor forskjell på innredning hos BA, LH og KLM? |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
Posts: 26,730
|
![]()
Vedr. Premium Ecoinomy m.m. så er det viktig å skille på to ting:
- Selskaper som har egen kabin (SAS, BA, AF...). Disse gir også bedre bonusopptjening - Selskaper som kun selger det som ekstra plass (LH, KL, UA...) uten andre fordeler BAs WT+ er et bra produkt slik jeg ser det, en stund siden jeg fløy med dem, men det var samme varmmat som på business (dog kun to valg, ikke fire), samt drikke fra skikkelige glass m.v. (ikke plast). På noen av 747en er kabinen plassert mellom First og Business, noe som gir en veldig stille og rolig kabin. Det er fryktelig lenge siden jeg har fløyet SAS sin Plus over dammen så det får andre uttale seg om.
__________________
________________________________________ An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation) |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Reise til Cuba fra Florida | anders320 | Reiseforum | 11 | 28-03-2017 16:03 |
Brann på flyplassen i Roma (FCO), flyplassen stengt | Someone | Småprat | 5 | 03-07-2015 17:28 |
Reise til Florida, USA | Entusiasten | Reiseforum | 23 | 21-03-2011 11:06 |
Priser til Florida | Blubird | Reiseforum | 5 | 21-04-2009 11:38 |
Litt on topic; Hjelp til tur til Florida, USA | Herlov | Flyforum | 14 | 24-01-2005 07:59 |