![]() |
|
![]() |
#1 | |
ScanFlyer Molded
Join Date: Feb 2011
Location: KRS
Posts: 2,365
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Feb 2011
Location: KRS
Posts: 2,365
|
![]()
Ser også at det står 5 airbus 330. Er det en typo?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,489
|
![]() Quote:
Så Classic'ene fortsetter over nyttår likevel? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Oct 2011
Location: Bodø
Posts: 315
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Oct 2007
Posts: 2,508
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Jul 2007
Location: Bergen.
Posts: 1,288
|
![]()
LN-BRX er også i tjeneste, og har blitt trukket opp her på formet til å bli den siste -505 i tjeneste i forhold til opprinnelig plan.
__________________
Smil til livet, så vil livet også smile til deg ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: Jun 2013
Posts: 74
|
![]() Quote:
Så da er spørsmålet: Har SAS alltid "egentlig" rapportert avgangspunktlighet, eller er dette noe nytt? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
ScanFlyer Gold
Join Date: Jul 2010
Location: Berlebyen
Posts: 1,496
|
![]() Quote:
![]() Vidar |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Oslo, Kiev og Dnipro
Posts: 8,547
|
![]()
Merkelig at ikke hva virkelig skjer med SAS ikke diskuteres. SAS er med resultatet i oktober i en klar negativ spiral igjen. For første gang siden november 2011 var 12-månedersveksten igjen negativ (-25 000 passasjerer). Ikke nok med bare det, SAS har også hatt en negativ kabinfaktorutvkling 13 måneder på rad nå. Jeg kan ikke trekke annen konklusjon enn at hva SAS tilbyr av ny kapasitet ikke er hva de reisende ønsker.
__________________
Kurt Vi flyr LOT |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Oct 2011
Location: Norge/ litt omkring
Posts: 1,295
|
![]()
Jeg tror sas plus har en del av skylden, jeg og flere til som jeg veit om velger altid LH eller swiss fremfor SK om mulig, det nye surret de har inført er helt elendig, kan like godt fly DY om ikke det var for bonuspoengene.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
Location: Oslo
Posts: 10,924
|
![]() Quote:
SAS har nok på samme måte som Norwegian også tapt en del på det gode sommerværet i Norge og færre bestillinger enn antatt på tampen av sommeren. Ellers har SAS den utfordringen at de bare opererer i det samme markedet - Norwegian har flere markeder og kan kompensere i ett marked når de ser en utfordring i et annet - eller når de vil bygge opp noe nytt. Den gode inntjeningen som Norwegian åpenbart har fra Norge til Gran Canaria, kan kompensere for det at de selger billetter til 2-300 kroner til samme sted fra London. Det blir altså spennende å se hva slags strategi SAS legger til grunn når sommerprogrammet lanseres snart. SAS klarer seg bra på interkontinentale ruter, deler av innenriksnettet, hovedstadstriangelet og på de store business-rutene i Europa, men sliter med å finne balansen der de tradisjonelt ikke har vært så gode og der de møter stor konkurranse. Det hadde for øvrig vært spennende å se et regnestykke for hvilke effekter innføringen av SAS Plus/Go har hatt (om man kompenserer for andre endringer, "alt annet likt"). Last edited by FlightDeck; 11-11-2013 at 14:20. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
ScanFlyer Molded
Join Date: Feb 2011
Location: KRS
Posts: 2,365
|
![]() Quote:
Så har jo SAS fornyet flåten sin en del også. En del større og mer økonomiske fly er kommet inn i flåten. Så man får kanskje en del "gratis" seter med disse nye flyene kontra de gamle. Det trekker ned kabinfaktoren, men vist også CASK'en synker så er det kanskje ikke så ille. Så tror jeg også gjennomsnittelig flyvedistanse har økt, noe som drar ned RASK(og CASK). Min konklusjon er at tallene er ikke super ille, men ikke noe å rope hurra for. Men vi får se den 18 Desember når Q4 tallene kommer ut...... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Oslo, Kiev og Dnipro
Posts: 8,547
|
![]()
Sammenlignet fra et år siden er gjennomsnittlig distanse øket med 19 km til 1100 km og dermed kan rundt 45% av bommen forklares med lengre distanse - resten er noe helt annet.
__________________
Kurt Vi flyr LOT |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Trafikktall SAS oktober 2018 | Someone | Flyforum | 1 | 09-11-2018 22:24 |
SAS trafikktall oktober 2015 | FlightDeck | Flyforum | 0 | 08-11-2015 13:15 |
SAS trafikktall april 2014: rekordhøy kabinfaktor og historisk yieldpress | FlightDeck | Flyforum | 7 | 08-05-2014 19:32 |
SAS trafikktall april 2013:Kabinfaktor ned med 6.1 prosentpoeng | Dash | Flyforum | 11 | 14-05-2013 18:01 |
SAS trafikktall oktober 2011 | FlightDeck | Flyforum | 12 | 10-11-2011 13:48 |