![]() |
|
![]() |
#1 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
Location: Oslo
Posts: 10,924
|
![]()
Den stabile utviklingen fortsetter for SAS i oktober.
Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Oslo, Kiev og Dnipro
Posts: 8,547
|
![]()
Og da har SAS sluttet å vise hvor de er bra og hvor det ikke går så bra - den viktige side 2 mangler!
__________________
Kurt Vi flyr LOT |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
Location: Oslo
Posts: 10,924
|
![]()
Det reagerte jeg også på - side 2 er jo den mest interessante. Nå vil det sikkert bare bli noen generelle tall for segmenter man vil trekke frem hver måned. Tror du dette gjøres av konkurransehensyn? Norwegian publiserer jo ikke tall for sine ulike segmenter.
Last edited by FlightDeck; 08-11-2011 at 12:06. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,008
|
![]()
Ifølge pressekonferansen er det norsk innenriks det går best på, og OK i Sverige. Men det hjelper lite ift analyser når man ikke sier noe om tallene.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Qwerty
Join Date: Sep 2004
Location: Stockholm
Posts: 1,486
|
![]()
PAX, ASK, RPK för respektive geografiskt område går faktiskt att få fram: i Excelrapporten kan man med en enkel formel få fram oktobers siffor. Ta bort jan-sept från totalen och kvar blir oktobers siffror.
T.ex. fördelningen av passagerare i SAS Group: Code:
2011 oct-11
Intercontinental 118 776
Europe 980 113
Intrascandinavia 333 540
Denmark 55 919
Norway 804 801
Sweden 284 235
SAS Group 2 577 384
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
Location: Oslo
Posts: 10,924
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Oslo, Kiev og Dnipro
Posts: 8,547
|
![]()
Med utgangspunkt i regnearket jikswoboB linket til ovenfor, så blir endringen i passasjertallene fra oktober i fjor til oktober i år følgende:
Norway +59 832 passasjerer +7,0 % Europe +46 896 passasjerer 2,2 % Intercontinental +14 312 passasjerer +6,6 % Sweden +13 949 passasjerer +1,6 % Intrascandinavia +5 591 passasjerer +5,7 % Denmark -6 750 passasjerer -10,8 % SAS Group +133 830 passasjerer +3,9 %
__________________
Kurt Vi flyr LOT Last edited by LN-KGL; 08-11-2011 at 17:45. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Jan 2006
Posts: 3,891
|
![]()
Jeg synes disse tallene er mest interessante når man sammenligner de med Norwegian sine tall.
__________________
Life is Brutale |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,431
|
![]()
Det blir litt som å sammenligne epler og bananer .. DY er i en vekstfase hvor de øker med 20-25% i året .. SAS er i 'forsiktig vekst' hvis vi sier det litt høflig. Man kan sammenligne dem direkte for et konkret tidspunkt, men skal man se på trender blir det helt feil.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Posts: 12,518
|
![]() Quote:
En ting er veksten fra år 0 til år 2 og 3 for DY når man startet med 4 maskiner, for da skal det lite til for å øke med 20-25%. Å øke med 20-25% fra 50-60 maskiner er en annen sak. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
critical mind
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,794
|
![]() Quote:
Men jeg personlig vil beskrive SAS sin vekst som en forsiktig konsolidering pa lave levels. Det kan vaere smart i disse usikre tida, med Grekenland-Euro-Krisen i full gang, Italia naer kollaps og ingen vet hvordan finans-bransjen vil komme seg gjennom 2012. Ikke uten grunn har de to store tyske selskaper nedskalert flater, veksten og sikred seg finansielle midler...
__________________
Business Analyst |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Oslo, Kiev og Dnipro
Posts: 8,547
|
![]() Quote:
__________________
Kurt Vi flyr LOT |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
Location: Oslo
Posts: 10,924
|
![]() Quote:
Frekvensøkningene jeg snakket om gjelder vinterprogrammet - det var ikke noe særlig økninger i sommerprogrammet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Trafikktall SAS oktober 2018 | Someone | Flyforum | 1 | 09-11-2018 22:24 |
Trafikktall SAS oktober 2017 | Someone | Flyforum | 5 | 13-11-2017 14:58 |
SAS trafikktall oktober 2015 | FlightDeck | Flyforum | 0 | 08-11-2015 13:15 |
SAS trafikktall oktober 2014 | Someone | Flyforum | 0 | 10-11-2014 12:04 |
Skandinaviske trafikktall for oktober 2011 | LN-AFG | Flyforum | 14 | 10-11-2011 16:56 |