![]() |
|
|
View Poll Results: Ønsker du at seteryggene skal være mulig å slå ned (bak)? | |||
Ja, på alle flighter |
![]() ![]() ![]() ![]() |
50 | 44.25% |
Ja, men kun på long hault |
47 | 41.59% |
Nei, de bør alltid være faste uten mulighet til å slå dem ned (bak) |
16 | 14.16% |
Voters: 113. You may not vote on this poll |
![]() |
|
Thread Tools | Display Modes |
![]() |
#1 |
Helgeturekstremist
![]() Join Date: Nov 2010
|
![]()
http://www.dagbladet.no/2013/10/03/t.../sas/29591803/
"Det var dette spørsmålet nettstedet Skyscanner stilte til 1 000 reisende og 900 kabinansatte. Svarene var forbløffende. Ni av ti passasjerer vil forby nedfellbare seter på korte reiser (short haul), enten på hele reisen eller i spesielle faser av flyvningen." Er folk her enige?
Disclaimer: Har ingen annen agenda her enn at jeg er en vanlig, men engansjert forbruker. Jobber ikke i bransjen og betaler selv for mine reiser. OSL-MUC-CGN-MUC-OSL OSL-DUB-OSL Last edited by robertaas; 04-10-2013 at 08:24. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Man kan henstille om at det ikke skal lenes ned under servering, ellers boer det vaere opp til den enkelte aa avgjoere.
![]() |
#3 |
Helgeturekstremist
|
![]()
Det er umulig å håndheve dette selv om man stadig prøver. Når personen forran mener han er ferdig med måltidet kommer seteryggen rett bak og river over glass og annet slik at man får det i fanget.
![]() |
#4 |
ScanFlyer Ununoctium
![]() Join Date: Oct 2008
|
![]()
Mulig jeg har vært unikt heldig men på rundt 1000 flighter, brorparten i short haul economy, har jeg aldri opplevd å få "glasset i fanget" av dette. Noen ganger har det vært litt irriterende, men thats it.
![]() |
#5 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Jeg har vel ikke fått glasset i fanget, men flere ganger måttet presse i mot for å berge skjermen på laptop'en.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Legal Eagle
|
![]()
Ja, nå som "alle" fly er omtrent like trange, kunne man gjerne operert med faste rygger for min del. Jeg lener ikke setet tilbake når jeg har noen bak meg lenger uansett.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Helgeturekstremist
|
![]()
Er såpass våken at jeg heller ikke faktisk har fått det i fanget, men har flere ganger nappet det unna i siste liten eller stoppet det i luften.
![]() |
#8 |
Front section flyer
|
![]()
Helt greit med faste rygger på flighter opp til 4-5 timer. Ser jo det hele tiden, sete bare kommer ned ingen som har vett nok til å spørre.
![]() |
#9 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Apr 2005
|
![]()
Så trangt som det er på short haul i Europa så synes jeg godt man kan låse ryggen. Noe som bør gi selskapene lavere kostnader på seter og mulighet til å selge noen komfort seter til høyere pris.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Jeg synes ulempen av å få setet i fanget er større enn fordelen av å kunne lene meg tilbake. Så svaret er enkelt, utenom på LH, der jeg ofte prøver å sove litt skikkelig.
Ellers synes jeg det generelt kan henstilles til at folk lar være å legge ned setet til matserveringen er over. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Jeg mener ikke en streng haandheving, men en vennlig henstilling paa hoeytaler om aa unngaa nedfellling under maatidet er vel ok. Folk har forskjellige behov, noen oensker aa sove paa en tidlig morgenflyvning eller etter aa ha kommet sliten ombord fra en langdistanseflyvning.
![]() |
#12 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Jeg syntes det hadde blitt litt skipt på LH biz,men ellers syntes jeg det er greit å lene meg litt bakover når ikke jeg har noen bak meg.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Jan 2008
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Fast er helt greit.
Gevinsten man får ved å kunne bikke setet litt bakover er såpass liten i forhold til ulempen det medfører for personen bak. Personlig sover jeg faktisk bedre med setet oppe enn "nede". Må legges mye mer ned for å ha en effekt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Jan 2008
|
![]()
Det jeg ønsker meg er sete man kan legge ned, og så god plass mellom seteradene at det ikke gjør noe om personen foran gjør det. Men de tider er vel forbi?
![]() |
#18 |
ScanFlyer Ununoctium
![]() Join Date: Oct 2008
|
![]()
Jeg synes det er kjipt med faste rygger. Om man er skikkelig trøtt på vei hjem så betyr det helt sinnsykt mye å kunne lene tilbake. Om så bare litt.
Blir drøyt populistisk å si at alle skal nektes denne muligheten fordi noen få ikke klarer å styre seg. Jeg kan forestille meg et par eksempler jeg kunne kommet med, men dropper dem ![]()
![]() |
#19 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Kunne ikke vært mere enig
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Helgeturekstremist
|
![]()
Det er vel et faktum at folk blir stadig mere egoistiske og at man trenger fysiske eller logiske stengsler for å få dem til å følge et påbud.
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Jobbe hos Ryanair som tekniker? | flyer88 | Flyteknisk forum | 5 | 21-12-2011 01:07 |
Ryanair: Slik skal vi redde norsk luftfart | runethomas | Flyforum | 23 | 24-06-2009 19:06 |
Slik regner Ryanair 299 + 499 = 1537 | intransfer | Flyforum | 22 | 11-05-2007 21:16 |
Noen som har Northwest fly fra Herpa som de ønsker å kvitte seg med? | audunn | Samlerhjørnet | 2 | 09-04-2007 16:06 |
Faste lave priser hos SAS SE, MMX-ARN SEK: 285.- | Blackhawk | Flyforum | 8 | 23-03-2007 21:43 |