![]() |
|
![]() |
#1 |
Flyer
![]() Join Date: Sep 2011
Location: Oslo
Posts: 1,534
|
![]()
USA planlegger å skifte ut de nåværende VC-25 (Air Force one) med nye fly i 2021.
Boeing kan tilby både 747 og 787, Airbus vil nok tilby 380, men vil USA kjøpe et ikke-amerikansk fly? Se denne: http://www.aftenposten.no/nyheter/ur...n-7315904.html |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Jan 2012
Posts: 148
|
![]()
Det bliver med 99,9 % sikkerhed en kraftigt ombygget 747-8.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Location: Ebeltoft, Denmark
Posts: 5,510
|
![]()
Ja det bliver med 100 % amerikansk bygget....
Airbus vil ALDRIG få lov til at bygge og levere en A380 til US Airforce..og slet ikke et som skal bruges til transport at Præsidenten... Det vil aldrig komme ud i offentlig udbud...så det bliver en ombygget B747-8 alt andet er det rene gætteri... Hilsen Ole |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Sandnes
Posts: 9,156
|
![]()
Boeing 777-300ER er også under vurdering. Secret Service er visstnok noe skeptisk til et fly med bare to motorer. Men med dagens ETOPS-standard kan det nok revurderes.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Feb 2013
Location: Bææærgen
Posts: 494
|
![]()
Mener å huske at Airbus allerede har uttalt at de ikke er interessert i denne kontrakten? Men de kan jo alltids ombestemme seg...
En annen ting er om en ser bort fra praktiske og tekniske behov/krav så har designet til 747 nå blitt så tett koblet til presidentens fly at en mer "tradisjonell" flykropp ville bli en liten nedtur. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
FinalCall.travel/no
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Kristiansand
Posts: 11,303
|
![]()
Dessuten må de vel ha 2 like?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Jan 2011
Location: Lommedalen i Bærum
Posts: 1,516
|
![]()
Dagens 2 presidentfly er jo de 2 siste 747-200 som ble levert. og ble vel levert etter at 747-400 hadde hatt sin EIS. så selv om de ikke er så veldig gamle, eller har så veldig mange timene på nakken, så er det leveransen av reservedeler som har blitt problemet. Jeg er redd at i 2021 så har Boeing levert sitt siste 747-8I og ca samtidig blir frakteren erstattet av den nye 777-9xF Dermed kommer de til å fortsette å slite med reservedeler også i overskuelig fremtid. Med A340-600 vil de vel få reservedel problemet før flyet er levert. Det eneste fornuftige er jo da å bestille A380 eller B777-9X. Men så var det dette med fornuftig og secret service da. Skal de holde på 4 motors og gå for et europeisk allternativ, eller Buy American og gå for 777-9X med 2 motorer?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Qwerty
Join Date: Sep 2004
Location: Stockholm
Posts: 1,486
|
![]()
Vad ska Vita huset och Secret Service göra den dagen civila luftfarten helt och hållet överger 4 motorer till fördel för 2?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Flyer
![]() Join Date: Sep 2011
Location: Oslo
Posts: 1,534
|
![]()
Vi så jo hvordan det gikk med tankflyene. Der bestemte de seg for en versjon av A330, men etter voldsomme protester ble det B767 i stedet. Derfor tror jeg ikke de kommer til å bestille noe annet enn en Boeing.
Hvilket fly? Jeg har mest tro på 748, mest på grunn av størrelsen, d.v.s. innvendig plass og fordi presidenten da kan få "2. etg." for seg selv og sine nærmeste medarbeidere, vekk fra pressen. At den i tillegg har 4 motorer, gjør at jeg tror de velger denne. Men, jeg har tatt feil før.... |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
ScanFlyer Gold
Join Date: Jan 2011
Location: Lommedalen i Bærum
Posts: 1,516
|
![]() Quote:
Quote:
Det er jo solgt noen 747 som VIP fly som enda ikke er levert til sluttkunde. Jeg må innrømme at jeg har bare gått og ventet på at noen av disse skulle dukke opp som en AF1 Erstatter, Altså VC25A erstatter for å være helt korrekt. men men, tiden vil vise og her er det mye hemlighets kremmerier. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Jun 2011
Location: noen NM fra ENSG
Posts: 104
|
![]()
Man må vel også tenke på fasilitetene rundt omkring. Er ikke alle steder man kan ta ned A380 og da må man oftere ta i bruk mindre fly som 757ene eller?
__________________
Jan Tore Elvheim |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,443
|
![]()
Det er korrekt. Aibus er ikke interessert.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Apr 2010
Posts: 935
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Blue
Join Date: May 2009
Posts: 444
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
OSL Koreas presidentfly på OSL 11/10 | Someone | Spotteralerts | 8 | 12-06-2019 13:28 |
Indisk presidentfly? | SQ 777 | Småprat | 1 | 13-10-2014 12:10 |
De nye USA- flygningene fra CPH til USA | litt-amatør | Flyforum | 21 | 24-05-2006 10:50 |
Nytt presidentfly i Turkmenistan | Trety | Flyforum | 2 | 06-05-2005 15:15 |