![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
I dag skulle Menzies hatt meir folk på jobb. Ein person skal handtere heile pasasjerlita til QR. Er redd det er mange som tek til å verte sur.
Det går svært sakte framover, og alle har brukt heile dagen på å vente. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Med den service-graden som Qatar og Mentzis oppviser i dag, så skal det ein del til for å bli verre. Dette er det treigaste eg kan hugse å ha opplevd i noko kø, nokon gong i Norge. Eller for såvidt kvar som helst, i alle saman henger....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
ScanFlyer Crusty
|
![]() Quote:
Spør de som står 10 km fra ferjekaien... Eller ring VG |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
VG er ikkje heilt den kanalen eg bruker :-)
Ferjekøef har eg stått mykje i. Ein er ikkje Vestlending for ingen ting. Ferjekøene har det i seg, at dei beveger seg av og til, og du ser at i det minste andre kjem vidare. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
ScanFlyer Crusty
|
![]() Quote:
Og det gjør nok køen på OSL og, beveger seg, om et ikke føles slik for nr 250 i køen. På den andre side, er så inderlig lei folk som tror de kan fly for 250 kr for så å forvente hver pax sin egen dedikerte ansatt ved irr situasjoner ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
Er jo Qatar som betaler for tjenesten og hvis de ikke vil "kjøpe mer" tjeneste så er det sånn det blir, uansett så har jo QR station management der som jobber med saken også. De henta tilogmed inn noen fra QR Tickets Norge til å hjelpe til. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Tjaaa..... Bilettane kosta definitivt ikkje kr 250,-
![]() Kvar enkelt som var der, gjorde kanskje sitt, men i sum er det ikkje godt nok. Når det blir opplyst at der er ein PC med printer som er til disposisjon, så er det rett og slett for dårleg. Hadde det vore organisert raskare, så hadde kostnaden vire lågare. Det var fleire personer som måtte ha hotell til søndag, og som kunne vore sendt avgarde allereie i dag dersom det hadde vire jobba raskare. Ein ikkje uvesentleg ting som burde vore gjort, var å organisere køa betre. Det er mykje bariereband rundt omkring på bygget, men her mangla det heilt. Eg hadde ikkje likt å jobbe på ein så ineffektiv og lite kundevenleg måte. Men, eg er no berre pasasjer..... ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Haha. Du får sende en mail til Menzies/Qatar å fortelle dem hvordan de skal gjøre jobben sin nesten gang da.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
For å svare på post 1: Menzies har vel så mange folk på jobb som Qatar har betalt dem for.
Men de er ikke annerledes enn passasjerene, da de som dem velger billigste tilbyder. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
ScanFlyer Crusty
|
![]() Quote:
Greit om der er 20 pax, kjipt om der 120 ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Gold
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
http://www.sundtair.com/ |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
Vidar |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
Den stora skillnaden är att nätverkssällskapen inte låter dig vänta en vecka på nästa avgång. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
ScanFlyer Ununoctium
![]() Join Date: Oct 2008
|
![]() Quote:
Med SAS har jeg for eksempel ganske enkelt fått en SMS om at jeg er booket om til avgang xxx. Ellers vil jeg vel henge med Savipix ovenfor. Det er egentlig syretesten. Løser de problemet for deg eller ikke?
![]() |
![]() |
#17 | |
ScanFlyer Crusty
|
![]() Quote:
https://www.aa.com/i18n/urls/fivestarservice.jsp Nå er jeg ikke matematiker, men antar at snitt antall ansatte pr. flybevegelse er høyere hos SK enn f.eks DY rundt omkring. Og pse ikke responder med økonomi etc.. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
Det var inegen andre grunner. Vidar |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Vanskelig å gi noe konkret svar uten å ha vært der, men vanligvis foregår det meste bak kulissene og gjøres relativt kjapt. Fleskehalsen er gjerne å få dette ut til de enkelte kundene.
Det jobbes mye med automatisering av IRR, og nå som kundene for det meste har smarttelefoner, kan vouchere og rerouting gå til disse. Men også hoteller og flyplassrestauranter må kunne scanne disse, og det tar nok litt lenger tid. Der man har kiosker, kan disse også brukes til utprinting av vouchere. Problemet her er at de for det meste står ved innsjekk, og ikke i transittområdet. Dette kan avhjelpes hvis man utplasserer en gruppe 'common use'-automater nær kundesentrene. Noen selskaper har gode løsninger på dette allerede, men problemet er ofte å få det implementert innn i flyplassens infrastruktur. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Folk ser "nestenulykker" i Tromsø | catocontrol | Småprat | 3 | 18-07-2014 13:24 |
Boeing 737 LN-RPH lander - video (Et "spin-off" produkt av en "fotojobb") | LN-DAG | Bilder & foto | 4 | 28-06-2010 23:00 |
"Operasjon V for Vanvidd" - noen som kjenner til denne norske "flyfilmen"? | Falcon | Flyhistorisk forum | 6 | 27-12-2009 20:28 |
Sterling giver Menzies skylden for "kuffertkaos i Kastrup" | Terminal3 | Flyforum | 7 | 07-08-2008 15:04 |