Flyprat

Go Back   Flyprat > Småprat
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 14-09-2013, 15:54   #1
Randulfb
ScanFlyer Blue

Default Menzies "mangler folk"

I dag skulle Menzies hatt meir folk på jobb. Ein person skal handtere heile pasasjerlita til QR. Er redd det er mange som tek til å verte sur.
Det går svært sakte framover, og alle har brukt heile dagen på å vente.
Old 14-09-2013, 16:53   #2
Randulfb
ScanFlyer Blue

Default Re: Menzies "mangler folk"

Med den service-graden som Qatar og Mentzis oppviser i dag, så skal det ein del til for å bli verre. Dette er det treigaste eg kan hugse å ha opplevd i noko kø, nokon gong i Norge. Eller for såvidt kvar som helst, i alle saman henger....
Old 14-09-2013, 16:55   #3
krølle
ScanFlyer Crusty

Quote:
Originally Posted by Randulfb View Post
Med den service-graden som Qatar og Mentzis oppviser i dag, så skal det ein del til for å bli verre. Dette er det treigaste eg kan hugse å ha opplevd i noko kø, nokon gong i Norge. Eller for såvidt kvar som helst, i alle saman henger....

Spør de som står 10 km fra ferjekaien... Eller ring VG
krølle is offline   Reply With Quote
Old 14-09-2013, 17:28   #4
Randulfb
ScanFlyer Blue

VG er ikkje heilt den kanalen eg bruker :-)
Ferjekøef har eg stått mykje i. Ein er ikkje Vestlending for ingen ting. Ferjekøene har det i seg, at dei beveger seg av og til, og du ser at i det minste andre kjem vidare.
Old 14-09-2013, 17:35   #5
LN-MOW
Flyklapper

LN-MOW's Avatar

Næringslivspressen har ihvertfall sympati ..

http://e24.no/naeringsliv/qatar-airw...ebbel/21607735
Radar Station KGRV3
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 14-09-2013, 18:16   #6
krølle
ScanFlyer Crusty

Quote:
VG er ikkje heilt den kanalen eg bruker :-)
Ferjekøef har eg stått mykje i. Ein er ikkje Vestlending for ingen ting. Ferjekøene har det i seg, at dei beveger seg av og til, og du ser at i det minste andre kjem vidare.

Og det gjør nok køen på OSL og, beveger seg, om et ikke føles slik for nr 250 i køen.
På den andre side, er så inderlig lei folk som tror de kan fly for 250 kr for så å
forvente hver pax sin egen dedikerte ansatt ved irr situasjoner
Old 14-09-2013, 20:17   #7
LN-CMN
ScanFlyer Silver

Quote:
I dag skulle Menzies hatt meir folk på jobb. Ein person skal handtere heile pasasjerlita til QR. Er redd det er mange som tek til å verte sur.
Det går svært sakte framover, og alle har brukt heile dagen på å vente.

Er jo Qatar som betaler for tjenesten og hvis de ikke vil "kjøpe mer" tjeneste så er det sånn det blir, uansett så har jo QR station management der som jobber med saken også. De henta tilogmed inn noen fra QR Tickets Norge til å hjelpe til.

Kommende flyvninger:

Instagram: flapsandspoilers
LN-CMN is offline   Reply With Quote
Old 14-09-2013, 21:48   #8
Randulfb
ScanFlyer Blue

Tjaaa..... Bilettane kosta definitivt ikkje kr 250,-, så litt service må det forventast.
Kvar enkelt som var der, gjorde kanskje sitt, men i sum er det ikkje godt nok.
Når det blir opplyst at der er ein PC med printer som er til disposisjon, så er det rett og slett for dårleg. Hadde det vore organisert raskare, så hadde kostnaden vire lågare. Det var fleire personer som måtte ha hotell til søndag, og som kunne vore sendt avgarde allereie i dag dersom det hadde vire jobba raskare.
Ein ikkje uvesentleg ting som burde vore gjort, var å organisere køa betre. Det er mykje bariereband rundt omkring på bygget, men her mangla det heilt.
Eg hadde ikkje likt å jobbe på ein så ineffektiv og lite kundevenleg måte. Men, eg er no berre pasasjer.....
Old 14-09-2013, 22:09   #9
Dreyer
ScanFlyer Silver

Haha. Du får sende en mail til Menzies/Qatar å fortelle dem hvordan de skal gjøre jobben sin nesten gang da.
Dreyer is offline   Reply With Quote
Old 14-09-2013, 22:28   #10
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator

Someone's Avatar

For å svare på post 1: Menzies har vel så mange folk på jobb som Qatar har betalt dem for.
Men de er ikke annerledes enn passasjerene, da de som dem velger billigste tilbyder.
Old 15-09-2013, 09:52   #11
krølle
ScanFlyer Crusty

Quote:
Tjaaa..... Bilettane kosta definitivt ikkje kr 250,-, så litt service må det forventast.
Kvar enkelt som var der, gjorde kanskje sitt, men i sum er det ikkje godt nok.
Når det blir opplyst at der er ein PC med printer som er til disposisjon, så er det rett og slett for dårleg. Hadde det vore organisert raskare, så hadde kostnaden vire lågare. Det var fleire personer som måtte ha hotell til søndag, og som kunne vore sendt avgarde allereie i dag dersom det hadde vire jobba raskare.
Ein ikkje uvesentleg ting som burde vore gjort, var å organisere køa betre. Det er mykje bariereband rundt omkring på bygget, men her mangla det heilt.
Eg hadde ikkje likt å jobbe på ein så ineffektiv og lite kundevenleg måte. Men, eg er no berre pasasjer.....
Som et lite apropos, når vi her i provinsen hadde KL så hadde vi 1 pc tilgjengelig, nå med BA akkurat like mange, eller få, de vil ikke gi oss fler tilganger, for tilganger koster peng..
Greit om der er 20 pax, kjipt om der 120
Old 15-09-2013, 11:42   #12
LN-VLE
ScanFlyer Gold

Quote:
Originally Posted by krølle View Post
På den andre side, er så inderlig lei folk som tror de kan fly for 250 kr for så å forvente hver pax sin egen dedikerte ansatt ved irr situasjoner
Hvor mye må man betale for en reise for å få en egen dedikert ansatt ved irr situasjoner?
Uansett selskap?

Vidar
LN-VLE is offline   Reply With Quote
Old 15-09-2013, 12:06   #13
SAS-Steward
ScanFlyer Molded

SAS-Steward's Avatar

Quote:
Originally Posted by LN-VLE View Post
Hvor mye må man betale for en reise for å få en egen dedikert ansatt ved irr situasjoner?
Uansett selskap?

Vidar
Man kan forsøke å starte her ;-)
http://www.sundtair.com/
SAS-Steward is offline   Reply With Quote
Old 15-09-2013, 12:26   #14
LN-VLE
ScanFlyer Gold

Quote:
Originally Posted by SAS-Steward View Post
Man vil altså ikke få egen dedikert ansatt i irr-situasjon hverken med low-cost eller nettverks flyselskap? Vel da er det ikke rart at passasjeren foretrekker billetter til kr. 250,-. Hvorfor skal de i grunnen gjøre noe annet?

Vidar
Old 15-09-2013, 12:34   #15
Savipix
ScanFlyer Rusty

Savipix's Avatar

Quote:
Man vil altså ikke få egen dedikert ansatt i irr-situasjon hverken med low-cost eller nettverks flyselskap? Vel da er det ikke rart at passasjeren foretrekker billetter til kr. 250,-. Hvorfor skal de i grunnen gjøre noe annet?

Vidar

Den stora skillnaden är att nätverkssällskapen inte låter dig vänta en vecka på nästa avgång.
Savipix is offline   Reply With Quote
Old 15-09-2013, 12:57   #16
Fnate
ScanFlyer Ununoctium

Fnate's Avatar

Quote:

Vidar
Hva skal du egentlig med en dedikert ansatt? Ser ikke helt hvor du skal med dette argumentet.

Med SAS har jeg for eksempel ganske enkelt fått en SMS om at jeg er booket om til avgang xxx.

Ellers vil jeg vel henge med Savipix ovenfor. Det er egentlig syretesten. Løser de problemet for deg eller ikke?

The only difference between me and a madman is that I am not mad.

You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind
Fnate is offline   Reply With Quote
Old 15-09-2013, 13:13   #17
krølle
ScanFlyer Crusty

Quote:
Originally Posted by SAS-Steward View Post
Og om en klarer å fly med den gemene hop, så kan jo dette være et alternativ
https://www.aa.com/i18n/urls/fivestarservice.jsp

Nå er jeg ikke matematiker, men antar at snitt antall ansatte pr. flybevegelse er høyere hos SK enn f.eks DY rundt omkring. Og pse ikke responder med økonomi etc..
Old 15-09-2013, 15:09   #18
LN-VLE
ScanFlyer Gold

Quote:
Originally Posted by Fnate View Post
Hva skal du egentlig med en dedikert ansatt? Ser ikke helt hvor du skal med dette argumentet.

Med SAS har jeg for eksempel ganske enkelt fått en SMS om at jeg er booket om til avgang xxx.

Ellers vil jeg vel henge med Savipix ovenfor. Det er egentlig syretesten. Løser de problemet for deg eller ikke?
Det var bare "krølle" som mente at man for 250 kroner for en billett ikke kunne forvente seg en dedikert ansatt ved irr-situasjoner. Jeg tenkte da at hvis man ikke kan få det ved å betale 250 kroner, hvor mye må man da betale for å få det. Fant vel egentlig ut at det ikke er noen flyselskap som flyr rute som gir deg en dedikert ansatt ved irr- situasjoner, uansett hva du betaler. Man må over til flyselskap som flyr deg dit du vil, når du vil før det skjer.

Det var inegen andre grunner.

Vidar
Old 15-09-2013, 15:40   #19
LN-MOW
Flyklapper

LN-MOW's Avatar

Vanskelig å gi noe konkret svar uten å ha vært der, men vanligvis foregår det meste bak kulissene og gjøres relativt kjapt. Fleskehalsen er gjerne å få dette ut til de enkelte kundene.

Det jobbes mye med automatisering av IRR, og nå som kundene for det meste har smarttelefoner, kan vouchere og rerouting gå til disse. Men også hoteller og flyplassrestauranter må kunne scanne disse, og det tar nok litt lenger tid. Der man har kiosker, kan disse også brukes til utprinting av vouchere. Problemet her er at de for det meste står ved innsjekk, og ikke i transittområdet. Dette kan avhjelpes hvis man utplasserer en gruppe 'common use'-automater nær kundesentrene.

Noen selskaper har gode løsninger på dette allerede, men problemet er ofte å få det implementert innn i flyplassens infrastruktur.
Radar Station KGRV3
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Reply

Posting Rules