Flyprat

Go Back   Flyprat > Reiseforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 20-08-2013, 11:04   #1
jameson82
Flysitter

jameson82's Avatar

Vin Borneo VS Bali

Årets desember DM tur er i planleggingsfasen.
Slik det ser ut nå blir destination SIN en uke pluss 2 uker opplevelser på enten Borneo eller Bali.
Reiser alene så at det er trygt å ferdes er pri #1, samt at jeg setter opplevelser over fest og fjas.
Noen som har noen tips til hva man kan finne på i 2 uker og hva som er best av Borneo eller Bali?
Old 20-08-2013, 13:00   #2
staale
Born to run

staale's Avatar

Default Re: Borneo VS Bali

Har aldri vært på Borneo, men elsker Bali, og har vært der fire ganger. Liker du noe av det du leser her, send meg en PM så kan du få mer info.

http://forum.flyprat.no/showthread.php?t=106375
http://forum.flyprat.no/showthread.php?t=49378

mvh Ståle
Old 20-08-2013, 14:21   #3
Superhai
ScanFlyer Rusty

Superhai's Avatar

Jeg har vært på Borneo, men ikke Bali. Men jeg er ganske sikker på at det er ganske trygt begge steder for tiden. Hva med en uke på hvert sted? Det er ikke så langt.
Old 20-08-2013, 15:02   #4
robertaas
Helgeturekstremist

robertaas's Avatar

Har vært begge stedene og anbefaler:
1) Borneo.
2) Dra til Bali, men kom deg videre til andre øyer i området da sørlige Bali ikke er noe særlig
3) Reis for eksempel til langkawi som Air Asia også flyr direkte til. Har ikke vært der selv.
En hel uke i Singapore ville jeg redusert litt til fordel for de 3 ovenfor. Fin by, men hva gjør man der etter 3-4 dager?

OSL-MUC-CGN-MUC-OSL
OSL-DUB-OSL
robertaas is offline   Reply With Quote
Old 20-08-2013, 15:25   #5
kblaur
ScanFlyer Blue

Har været begge steder!

1) Bali er fin nok ø, man skal holde sig fra Denpasar! Risterasser inde på øen er virkelig et sted at beundre, de farver der er helt enestående, var også oppe og se på delfiner, "cock fight" og bare se øen. Tager flere timer at køre fra den ene side af øen til den anden

2) Borneo, har været oppe nordpå ved KK (Kota Kinabalu), meget spændende med jungle trekking, "næseaber", dykning og snorkling. Der er KK bjerget der er en god vandretur værd. Jeg ville gerne til Borneo igen og så ville jeg ned sydpå/midtpå til Kuching, der er der ture ind til junglen. Hilton har et hotel faktisk der. Sejle op ad floden, bo i junglen og opleve det, helt fantastisk skulle det være.

Så som andre siger, svært at vælge.. - så se at besøge begge øer... :-)

Last edited by kblaur; 20-08-2013 at 19:00. Reason: Enig med andre, at kuta nok ikke er det bedste sted for Bali original style..
kblaur is offline   Reply With Quote
Old 20-08-2013, 15:36   #6
robertaas
Helgeturekstremist

robertaas's Avatar

Quote:
Originally Posted by kblaur View Post
men Kuta er fin nok!
Er dette ment som en spøk? De strendene som ikke har forsvunnt pga. storm flyter med søppel. Stedet er ødelagt av turisme og man kan ikke gå ute om kvelden uten å bli tilbudt narkotika og småjenter av lugubre menn.

OSL-MUC-CGN-MUC-OSL
OSL-DUB-OSL

Last edited by robertaas; 20-08-2013 at 15:39.
robertaas is offline   Reply With Quote
Old 20-08-2013, 15:45   #7
staale
Born to run

staale's Avatar

Quote:
Originally Posted by robertaas View Post
Er dette ment som en spøk? De strendene som ikke har forsvunnt pga. storm flyter med søppel. Stedet er ødelagt av turisme og man kan ikke gå ute om kvelden uten å bli tilbudt narkotika og småjenter av lugubre menn.
Støttes, Kuta var ikke no' Sikkert ok om du er student påjakt etter en fest, men ikke noe for oss andre.

Resten av Bali derimot..........Gud for et sted, og da tenker jeg på landsbygda, templene, religionen, menneskene, naturen osv.

Nusa Dua, Sanur og alt det der finner du over hele verden, men virkelige, innfødte Bali, DET finner du bare på Bali.
Old 20-08-2013, 15:56   #8
SudCaravelle
ScanFlyer Rusty

Quote:
Originally Posted by staale View Post
Støttes, Kuta var ikke no' Sikkert ok om du er student påjakt etter en fest, men ikke noe for oss andre.

Resten av Bali derimot..........Gud for et sted, og da tenker jeg på landsbygda, templene, religionen, menneskene, naturen osv.

Nusa Dua, Sanur og alt det der finner du over hele verden, men virkelige, innfødte Bali, DET finner du bare på Bali.
Støtter den og legger til Seminyak.

ATH, SFO, NCE, ATH, ATH, BLR, ATH, MIA
SudCaravelle is offline   Reply With Quote
Old 20-08-2013, 16:43   #9
MountainDew
ScanFlyer Rusty

MountainDew's Avatar

Har vert mye på Borneo når jeg jobbet for Lion Air, da i byene Banjarmasin, Palankaraya, Balikpapan og Tarakan.
Førsnevnte er en fæl by som ser ikke ut, Balikpapan og Tarakan er mer velstående og har gode inntekter pga olje ute i havet.
I Tarakan var jeg alltid ute å spiste krabbe med resten av crewet.

Bali: Fint, men å bo i Denpasar/Kuta er ikke noe særlig. Forferdelig sliten turistmaskin.
MountainDew is offline   Reply With Quote
Old 20-08-2013, 17:25   #10
The Ticketor
ScanFlyer Dusty

Anbefaler dette stedet, i malaysiske delen av Borneo: http://www.sukau.com/

Jeg håper lodgens Resident Naturalist fortsatt er i live, litt av en skrue. Tidligere tømmerhogger, soldat, spion, diplomat og hvem vet hva mer. Om han er på humør, og ikke for full, så kan han fortelle noen gode historier/skrøner. Turen opp Kinabatang på veien dit er også fin. Bare å dra!
Old 20-08-2013, 18:56   #11
kblaur
ScanFlyer Blue

Ok, må vist vare mine ord, Kuta VAR fint nok og der er altså gode hoteller i Kuta og ikke så vildt og støjende som Denpasar (må vist hellere redigere mit gamle indlæg!)... - Er enig med andre også vedrørende Nusa Dua og Sanur er dejlige steder...

kblaur is offline   Reply With Quote
Old 20-08-2013, 21:33   #12
jameson82
Flysitter

jameson82's Avatar

Tusen takk for masse gode tips. Masse å lese seg fram til her

Quote:
Originally Posted by The Ticketor View Post
Anbefaler dette stedet, i malaysiske delen av Borneo: http://www.sukau.com/

Jeg håper lodgens Resident Naturalist fortsatt er i live, litt av en skrue. Tidligere tømmerhogger, soldat, spion, diplomat og hvem vet hva mer. Om han er på humør, og ikke for full, så kan han fortelle noen gode historier/skrøner. Turen opp Kinabatang på veien dit er også fin. Bare å dra!
Dette var midt i blinken, akkuratt noe slikt jeg kunne tenkt meg. De utfluktene virker helt fantastisk ut.

Posting Rules