![]() |
|
![]() |
#1 |
Flysitter
|
![]()
Årets desember DM tur er i planleggingsfasen.
Slik det ser ut nå blir destination SIN en uke pluss 2 uker opplevelser på enten Borneo eller Bali. Reiser alene så at det er trygt å ferdes er pri #1, samt at jeg setter opplevelser over fest og fjas. Noen som har noen tips til hva man kan finne på i 2 uker og hva som er best av Borneo eller Bali? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Born to run
|
![]()
Har aldri vært på Borneo, men elsker Bali, og har vært der fire ganger. Liker du noe av det du leser her, send meg en PM så kan du få mer info.
http://forum.flyprat.no/showthread.php?t=106375 http://forum.flyprat.no/showthread.php?t=49378 mvh Ståle
![]() |
#3 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Jeg har vært på Borneo, men ikke Bali. Men jeg er ganske sikker på at det er ganske trygt begge steder for tiden. Hva med en uke på hvert sted? Det er ikke så langt.
![]() |
#4 |
Helgeturekstremist
![]() Join Date: Nov 2010
|
![]()
Har vært begge stedene og anbefaler:
1) Borneo. 2) Dra til Bali, men kom deg videre til andre øyer i området da sørlige Bali ikke er noe særlig 3) Reis for eksempel til langkawi som Air Asia også flyr direkte til. Har ikke vært der selv. En hel uke i Singapore ville jeg redusert litt til fordel for de 3 ovenfor. Fin by, men hva gjør man der etter 3-4 dager?
![]() |
#5 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Har været begge steder!
1) Bali er fin nok ø, man skal holde sig fra Denpasar! Risterasser inde på øen er virkelig et sted at beundre, de farver der er helt enestående, var også oppe og se på delfiner, "cock fight" og bare se øen. Tager flere timer at køre fra den ene side af øen til den anden 2) Borneo, har været oppe nordpå ved KK (Kota Kinabalu), meget spændende med jungle trekking, "næseaber", dykning og snorkling. Der er KK bjerget der er en god vandretur værd. Jeg ville gerne til Borneo igen og så ville jeg ned sydpå/midtpå til Kuching, der er der ture ind til junglen. Hilton har et hotel faktisk der. Sejle op ad floden, bo i junglen og opleve det, helt fantastisk skulle det være. Så som andre siger, svært at vælge.. - så se at besøge begge øer... :-) Last edited by kblaur; 20-08-2013 at 19:00. Reason: Enig med andre, at kuta nok ikke er det bedste sted for Bali original style.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Helgeturekstremist
![]() Join Date: Nov 2010
|
![]()
Er dette ment som en spøk? De strendene som ikke har forsvunnt pga. storm flyter med søppel. Stedet er ødelagt av turisme og man kan ikke gå ute om kvelden uten å bli tilbudt narkotika og småjenter av lugubre menn.
Disclaimer: Har ingen annen agenda her enn at jeg er en vanlig, men engansjert forbruker. Jobber ikke i bransjen og betaler selv for mine reiser. OSL-MUC-CGN-MUC-OSL OSL-DUB-OSL Last edited by robertaas; 20-08-2013 at 15:39. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Born to run
|
![]() Quote:
Resten av Bali derimot..........Gud for et sted, og da tenker jeg på landsbygda, templene, religionen, menneskene, naturen osv. Nusa Dua, Sanur og alt det der finner du over hele verden, men virkelige, innfødte Bali, DET finner du bare på Bali.
![]() |
![]() |
#8 | |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Apr 2007
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Har vert mye på Borneo når jeg jobbet for Lion Air, da i byene Banjarmasin, Palankaraya, Balikpapan og Tarakan.
Førsnevnte er en fæl by som ser ikke ut, Balikpapan og Tarakan er mer velstående og har gode inntekter pga olje ute i havet. I Tarakan var jeg alltid ute å spiste krabbe med resten av crewet. Bali: Fint, men å bo i Denpasar/Kuta er ikke noe særlig. Forferdelig sliten turistmaskin. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Anbefaler dette stedet, i malaysiske delen av Borneo: http://www.sukau.com/
Jeg håper lodgens Resident Naturalist fortsatt er i live, litt av en skrue. Tidligere tømmerhogger, soldat, spion, diplomat og hvem vet hva mer. Om han er på humør, og ikke for full, så kan han fortelle noen gode historier/skrøner. Turen opp Kinabatang på veien dit er også fin. Bare å dra! |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Ok, må vist vare mine ord, Kuta VAR fint nok og der er altså gode hoteller i Kuta og ikke så vildt og støjende som Denpasar (må vist hellere redigere mit gamle indlæg!)... - Er enig med andre også vedrørende Nusa Dua og Sanur er dejlige steder...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Flysitter
|
![]()
Tusen takk for masse gode tips. Masse å lese seg fram til her
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Spotting på Bali | rhusberg | Flyspotting | 11 | 31-08-2015 17:44 |
Bali/Lombok? | HMWK | Reiseforum | 4 | 05-06-2011 21:44 |
Bali Juni. | SudCaravelle | Reiseforum | 4 | 19-12-2010 22:15 |
BORNEO... Osv.. | valen | Reiseforum | 3 | 06-07-2009 23:33 |
Bangkok - Brunei (+ Malaysiam Borneo) | Chaos Controller | Reiseforum | 2 | 06-08-2008 11:26 |