![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Jeg reiser til Thailand med kone og barn om 3 uker. Siden vi har vært i Thailand relativt ofte, lurte jeg på en 5 dagerstur til Bali eventuelt Lombok kan være noe.
Så passer Bali/Lombok for barnefamilier eller er Thailand like bra for bade/strandferie? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Helgeturekstremist
![]() Join Date: Nov 2010
|
![]()
I påsken så jeg norske barnefamilier både på Lombok og i Bali. Bali er jo litt letter tilgjengelig, men Lombok er roligere.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Lombok og øyene utenforbi (Gili) er flotte. Er sikkert mange fine plasser på Bali, men Denpasar/Kuta synes jeg ikke noe om.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Nusa Dua har endel resort-anlegg (all inclusive eller uten) langs stranda, og kan være ett godt alternativ for bading både i basseng og sjø.
Var på Aston Bali i Nusa Dua ifjor og var veldig fornøyd, både på strand-siden og basseng-siden. En ordentlig ferie etter å ha opplevd Kuta. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Helgeturekstremist
![]() Join Date: Nov 2010
|
![]()
Kuta er ikke noe ærlig for barnefamilier med dårlige strender og mye trafikk og mas. Heller ikke Gili-øyene vil jeg si passer da det er litt mere primitivt der uten innlagt ferskvann.
Bodde på: -Discovery Kartika Plaza i Kuta, greit bassengområde og stort shoppingsenter like ved. Ingen hotellstrand. -Melia Benoa i Nusa Dua. Rolig og et stykke unna ting. Grei strand og bassengområde. -Vila Ombak på Gili Trawangan (sp?). Greit basseng, men ikke så bra strand til å være så langt uti periferien. -Sheraton Senggigi Beach Resort. Fantastisk strand og fantasifullt dekorert basengområde. Shopping og bespisning tilgjengelig på området ved siden av hotellet. Norske priser på bespisning på hotellet. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Conrad Bali | peterfox | Reiseforum | 1 | 19-05-2014 17:46 |
Tips på Bali | staale | Reiseforum | 0 | 16-01-2012 18:53 |
Erfaringer fra Lombok og Gili-øyene? | robertaas | Reiseforum | 0 | 17-02-2011 13:56 |
Bali Juni. | SudCaravelle | Reiseforum | 4 | 19-12-2010 22:15 |
Til Lombok.. | valen | Reiseforum | 5 | 10-02-2009 19:56 |