Flyprat

Go Back   Flyprat > Reiseforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 04-06-2011, 23:18   #1
HMWK
ScanFlyer Molded

HMWK's Avatar

Default Bali/Lombok?

Jeg reiser til Thailand med kone og barn om 3 uker. Siden vi har vært i Thailand relativt ofte, lurte jeg på en 5 dagerstur til Bali eventuelt Lombok kan være noe.

Så passer Bali/Lombok for barnefamilier eller er Thailand like bra for bade/strandferie?
HMWK is offline   Reply With Quote
Old 05-06-2011, 16:35   #2
robertaas
Helgeturekstremist

robertaas's Avatar

Default Re: Bali/Lombok?

I påsken så jeg norske barnefamilier både på Lombok og i Bali. Bali er jo litt letter tilgjengelig, men Lombok er roligere.
robertaas is offline   Reply With Quote
Old 05-06-2011, 17:34   #3
MountainDew
ScanFlyer Rusty

MountainDew's Avatar

Lombok og øyene utenforbi (Gili) er flotte. Er sikkert mange fine plasser på Bali, men Denpasar/Kuta synes jeg ikke noe om.
MountainDew is offline   Reply With Quote
Old 05-06-2011, 18:08   #4
Morten
ScanFlyer Blue

Morten's Avatar

Nusa Dua har endel resort-anlegg (all inclusive eller uten) langs stranda, og kan være ett godt alternativ for bading både i basseng og sjø.
Var på Aston Bali i Nusa Dua ifjor og var veldig fornøyd, både på strand-siden og basseng-siden. En ordentlig ferie etter å ha opplevd Kuta.
Morten is offline   Reply With Quote
Old 05-06-2011, 21:44   #5
robertaas
Helgeturekstremist

robertaas's Avatar

Kuta er ikke noe ærlig for barnefamilier med dårlige strender og mye trafikk og mas. Heller ikke Gili-øyene vil jeg si passer da det er litt mere primitivt der uten innlagt ferskvann.

Bodde på:
-Discovery Kartika Plaza i Kuta, greit bassengområde og stort shoppingsenter like ved. Ingen hotellstrand.
-Melia Benoa i Nusa Dua. Rolig og et stykke unna ting. Grei strand og bassengområde.
-Vila Ombak på Gili Trawangan (sp?). Greit basseng, men ikke så bra strand til å være så langt uti periferien.
-Sheraton Senggigi Beach Resort. Fantastisk strand og fantasifullt dekorert basengområde. Shopping og bespisning tilgjengelig på området ved siden av hotellet. Norske priser på bespisning på hotellet.
robertaas is offline   Reply With Quote
Reply

Posting Rules