![]() |
|
![]() |
#1 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,055
|
![]()
Som forventet har IAG valgt å gå for A320-serien også fremover.
Første del av orderen er en firm ordre på 30 A320ceo og 32 A320neo, samt 58 opsjoner på sistnevnte. Levering er fra 2015 på ceo'ene Itillegg til dette så tar de 100 opsjoner på NEO til BA og IB http://atwonline.com/airframes/iag-o...amily-aircraft Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Powder hound
![]() Join Date: Dec 2011
Location: Litt overalt
Posts: 1,993
|
![]()
Dette tippet jeg på bakgrunn av at mye av Airbus produksjonen foregår i UK/EU, og det er flott å se at de gikk for Airbus. I tillegg tror jeg kanskje IAG kun har A320s og det er jo greit å ha en noe lunde lik flåte
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Oct 2010
Location: Stockholm, Sweden
Posts: 2,317
|
![]()
British Airways har tillsammans med Air France opererat Airbus A320 längst i hela världen, sedan 1988.
Jag tror inte IAG beställt Airbus A320 pga arbetspolitiska skäl. Jag är övertygad om att IAG beställt A320 pga att det är det bästa flygplanet för dem! |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Sandnes
Posts: 9,156
|
![]()
Ikke overrasket over dette. IAG/BA/IB må være særs fornøyd med A320 serien. Det er bare å ta av seg hatten å gratulere Airbus med en kjempekontrakt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Nov 2012
Posts: 310
|
![]()
hørte også at noen av de skal til Vueling også
eller er det feil ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,055
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,055
|
![]()
Da har IAGs aksjonærer godkjent kjøpet av:
http://www.bloomberg.com/news/2013-0...ling-jets.html |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,055
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Anthill kicker
Join Date: Feb 2012
Location: Toulouse, France
Posts: 1,280
|
![]()
I forhenvaerende spec var A321 +/- uinteressant for LCC, da man ikke vinner noe saerlig antall ekstrader ved ä krympe pitchen ned under 32" ... men derimot, ved ä deaktivere door 2R/L etc (den nye spec'en, inspirert av H21QR), pluss med SpaceFlex Lavs bakerst, blir bildet med èn gang mye bedre : da man kan forsvare installering av ca 216+ seter i A321 ... derfor denne fornyete interessen blant LCC i type swaps A320 ----> A321 som antagelig generaliseres disse dager ... derved gir A32X-produksjons-kjeden bedre avkastning !
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Dec 2009
Posts: 7,554
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
IAG bestiller flere A330 og A320neo | Someone | Flyforum | 8 | 28-07-2022 14:51 |
IAG bestiller 200 737-8 og -10 | K3nn7 | Flyforum | 13 | 16-12-2021 17:39 |
Kina bestiller 88 A320 | Someone | Flyforum | 5 | 29-06-2011 19:58 |
BA bestiller 4x A320 | Trety | Flyforum | 0 | 01-03-2007 16:10 |