![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Feb 2012
Location: CPH
Posts: 105
|
![]()
Introduktion:
Orenburg Tur-Retur. Efter sommerferien matte vi igang igen og besøge nye kunder og denne gang matte turen gå til Rusland,nærmere bestemt Orenburg.Det er en by der ifølge Wikipedia har ca. 500.000 indbyggere, men er ifølge de lokale nok dobbelt så stor. Det er en by der er præget af landbrugsdistrikt, olie, gas samt en forholdsvis velstand. 070813 SU2659, CPH-SVO Airbus 320 Economy Flyet til Moskva var propfyldt, men fik dog et vindues sæde med god benplads. Syntes sædet var helt ok. Serviceoplægget fra Aeroflot var at lægge ud med vand, cola. Juice inden der blev serveret mad. Tog cola og fik en 0,33 dåse samt glas. Ingen alkohol blev serveret. Maden der blev serveret var jævnt kedeligt. Måske desserten var det bedste Der blev gået en tur mere igennem på økonomi og denne gang var det igen the og kaffe der blev serveret eller vand. Stadigvæk ingen alkohol. Flyveturen var begivenhedsløst. Landede til tiden, sjovt nok klapper russerne ved landing og rejser sig op mens der taxies ind til gate. Kaptajnen takkede for at vi fløj med dem og så var det ud. Landede i Terminal D i SVO, den er ny, der er gratis Internet og meget kedeligt. Immigration skal gøres med det samme, for der sker ikke noget ellers, da der ikke er et transitområde. Tog ca. 20 minutter at komme igennem, og så ud af lufthavnen, selvom der stod domestic transit og så op på trediesal og igennem sikkerhedscheck igen. Havde 6 timers lay-over, men gratis internet og ingen Priority pass lounge i terminal D. Så i bagklogskaben skulle man nok have taget indtil Moskva. Men fik en udemærket burger: Turen videre gik med 080813 SU1244, SVO-REN Airbus 320 Economy Sov på flyveturen der gik 02 om natten og man landed lokaltid 06. landede til tiden og der var en tidsforskel fra CPH på 4 timer. Orenburg likke 70km fra Kazakhstan og så er man i Asien. Landede til kraftig regnvejr. Og man skulle ind i en bus og kørt 150 meter til terminalen, men så er alle også beskæftiget. Havde booket et hotel og en taxi til at hente mig, lufthavnen ligger 25km fra byen og tager omkring 25-30 minutter, med en fornuftig chauffør. Ingen trafik denne morgen. Boede på Hotel Yar og gik ned og fik morgenmad. Klokken 07 da restauranten åbnede. Engelskkundskaberne lader sig desværre ikke være det der i højsædet, men måske ikke så mange turister andet end russere selv! Anyway, fik mad, sovet lidt og heldagsmøde med kunden for derefter at få en lille sightseeing. Meget praktisk, er det sådan at firmaets firmabiler kommer med chauffør, så blev kørt rundt og fortalt samtidigt. Ned til floden Ural, der skiller Europa og Asien. op ad en meget lang hovedgade, ”sovjetskaya” hed den og der var en lille park med Leninstatue. Ellers foregik der ikke det store i byen, ret tomt og måske enkelte par der gik aftentur. En fuld mand der sang. Faktisk måtte man ikke ryge i byens gader, eller smide affald eller drikke åbentlyst. Store tavler med at det kostede bøder på imellem 250 – 1.000 rubler, 40 til 160 danske kroner.Men så ikke noget politi, men der var pænt og rent. Fik mad med kunden og da han ikke kunne lide vin, måtte vi ty til vodka til maden. En gang ”shish kebab” med salat og en masse vodka. Så da klokken var midnat, var jeg træt og blev kørt tilbage til hottelet. Firmaets bil ville hente mig 05:30 og bringe mig til lufthavnen. Var træt da jeg blev hentet. Den unge mand kørte omkring 140km/160km i timen derud og vi var i lufthavnen på ca. 14-15 minutter.. Flyet var ikke taget fra SVO ved ankomst til lufthavnen, informaion var lig nul og ingen kunne engelsk. Så kaos og frustration, men havde ca. 3 timer layover i SVO, de blev så tilbragt i REN, hvor der ogsåvar gratis WiFi af Beeline. Så tiden gik ok hurtigt. Denne gang var bussen sparet væk, men 5 mand der holdt øje med os ud til flyveren. SU1245, REN-SVO Airbus 320 Economy Jeg sov hele vejen. Var presset for landede 09:30. sjovt nok samme tid som jeg tog afsted fra Orenburg. Det vil sige tidsforskellen er 2 timer til Moskva. Var presset fordi jeg ikke havde boarding pas og flyafgang var 10:45 og boarding var 10:15. Men transit den anden vej gik meget bedre, ned at hente billet i transit check-in. Var sur og træt, men blev glædelig overrasket for fik et boardingpass hvor der stod 1C. Flyet til CPH, var stopfyldt og der var en upgrade. Kom forholdsvist hurtigt igennem paskontrol, ca. 15 minutter, men der var pres på og så til gate 18 hvor flyet skulle afgå. Var der klokken 10:15. 090813 SU2658, SVO-CPH Airbus 320 Business, Seat 1C Lidt indtryk for pre-departure. Der var Champagne eller vand. Fik 2 glas champagne, for man skal rejse sig fra det træ. Som man er faldet ved. Da vi var kommet op i luften, kom der en stewardesse rundt og spurgte havd vi ønskede os til hovedreet, dessert, drikkevarer og kaffe/the. Alt blev skrevet ned og ude i galley lavede stewarden så mad samt drikkevarer. Der var propfyldt og der var 4 rækker på business. Serviceoplægget: Laks til forret med appelsin samt kål og salat. Smagte helt godt. Chicken tikka med rødvin. til sidst cognac med is og mango sauce. Alt dette blev nået på 2 timer. Håber i syntes om denne lille tur! |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Ununoctium
![]() Join Date: Oct 2008
Location: OSL
Posts: 11,951
|
![]()
Hei og hå. Det var da en riktig eksotisk rapport.
Veldig flott at du tok med noe bilder av destinasjonen også.
__________________
http://fnate.blogg.no http://www.bongos-tryllereiser.no The only difference between me and a madman is that I am not mad. You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Jan 2006
Location: Sacramento, CA
Posts: 12,672
|
![]()
Meget eksotisk. Takker for turen!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Dec 2011
Posts: 1,692
|
![]()
Hyggelig rapport! Som alltid kjekt med litt bilder fra destinasjonen også
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
Posts: 26,705
|
![]()
Takk for rapporten, som tidligere taler nevnte - flott at du tar med litt fra destinasjonen også.
__________________
________________________________________ An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation) |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
Location: Oslo
Posts: 10,924
|
![]()
Takk for fin rapport!
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
SVG-CPH-OTP/CND/uten retur | krølle | TripReports | 4 | 12-08-2013 19:18 |
OSL - CPH - AAR og retur | Norge Rundt På 14 Dager | TripReports | 7 | 11-05-2012 22:07 |
Aeroflot SU211 SVO-OSL & SU212 OSL-SVO | EspenRR | Bilder & foto | 6 | 29-02-2012 23:03 |
OSL-SVO-PEK med retur Aeroflot + bonus | Hypern | TripReports | 4 | 21-06-2011 03:52 |
TUR RETUR CPH MED STERLING ! | SQ 777 | Flyforum | 12 | 29-10-2007 07:24 |