![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Nei, ikke slik å forstå at jeg har blitt utvist fra landet, ei heller emigrert, bare det at der ikke er noe å skrive hjem om, eller lage rapport om for å si det slik, fra hjemturen altså.
Men til overskriften, årets sommerferie ble lagt til Svartehavskysten, nærmere bestemt Neptun. La dere ikke lure av Google Maps, den viser Neptun som midt i Mangalia, men vi var lengre nord. La dere heller ikke lure av Wikipedia's beskrivelse av Neptun. Det var ikke så vakkert lengre.... Sør av Constanta bygget Ceausescu i sin tid en kanal for å lette tidspresset for sjøtransport fra Svartehavet og opp Donau og sør av denne ligger de forskjellig badebyene med de fantasifulle navnene, Olimb/Neptun/Saturn og Venus, før en ender opp i Mangalia ca 2 mil fra den Bulgarske grensen. Vi bodde som sagt i Neptun, på hotel Cocor Spa Hotel, 4*. Som hotel navnet tilsier så har de egen Spa avdeling, et flott anlegg som jeg bare tittet i, ikke benyttet meg av. Mye av dette turistområdet har forskjellige behandlinger for diverse plager. De nevnte badebyene ligger som perler på en snor opp mot Mangalia, hvor det stort sett går slik: Stranden, hoteller, 1 vei, hoteller, 1 jernbane og hovedveien mellom Constanta og Mangalia. Ja de har jo restauranter og noen butikker og da ![]() Strendene, de som jeg besøkte var fine og rene, men jeg fant ikke askebeger, re Wiki. Videre var der etter privatiseringen mange av hotellene som var kjøpt opp som siden ble stående og forfalle p.g.a mangel på penger til opppusning. Neptun's tidligere nr1 hotel, Hotel Neptun var et slikt eksempel. Folket vi traff var hyggelige, men dessverre så skortet det på engelskkunnskaper, f.eks kunne vi bestille kokte grønnsaker og ende opp med 1 løk og 1 paprika delt i 4. Ei heller så kunne hotellets restaurant oppvise engelsk meny ![]() Tror jeg skal gå over til litt billedtekst, denne tok oss SVG-CPH ![]() Og denne CPH.OTP ![]() Reiste du via CPH i sommer og ikke fikk bags? Kanskje den stod her ![]() Lys og fin korridor inn till pass og toll ![]() Kjøreturen fra OTP til kysten tok 4 timer på en god motorvei, men kjedelig som nøkken, solsikker og havre var det eneste vi så, samt kornsiloer i lange tider ![]() ![]() Elvekrysning, Donau ![]() Ble påstått å være Europas eldste jernbane bru, not to be used ![]() Denne innsjøen er så saltholdi at en flyter, i tillegg så sies mudderet å ha helsbringende effekt ![]() Hotellet, sett fra strandsiden ![]() Hovedinngangen, komplekset bestod av 3 hotel fløyer og 1 spa avdeling ![]() Rommet, helt greit, wifi, tv, minibar, dass, dusj og morgenkåpe ![]() Og slik var været når jeg våknet første dagen ![]() Stranden lå ca 2 minutter fra hotellet og de hadde egen avdeling med stoler som vi kune benytte gratis. Var også 2 kafeer på stranden ![]() Bak dette gjerdet badet tidligere en forhatt mann. Nå var det forbeholdt miltæret og presidenten ![]() I tilfelle de kommer sjøveien, egen molo, kai ![]() End of part 1 |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Wizz Air TRF-OTP-OTP | LN-CMN | TripReports | 2 | 08-06-2017 22:44 |
BA-retur til SVG 13/8 | Stone | Småprat | 0 | 14-08-2015 11:01 |
TR SVG-FRA-OTP-FRA-OSL-SVG | sirpjalle | TripReports | 11 | 19-05-2014 22:55 |
Uttak av EB Poeng og innreise USA uten retur | Helikopter | Reiseforum | 0 | 25-04-2013 16:28 |
DY SVG-CHQ/HER uten retur | C130 | Flyforum | 11 | 03-06-2010 17:51 |