![]() |
|
![]() |
#1 |
Powder hound
![]() Join Date: Dec 2011
|
![]()
Fortiden jobber jeg for en kunde som ofte reiser til Gdansk, fra OSL. Det går to direkte fly med SAS/Norwegian, begge rundt 1100, altså midt på arbeidsdagen. Kan ikke se for meg at dette er rettet mot forretningsreisende, fordi de ønsker helst å reise på ettermiddagen/sen kveld.
Dermed reiser de fleste hos kunden via CPH på ettermiddagen (både opp og ned), og det er jo ikke alltid like gøy for non-#avgeeks ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Det som er med en del marginale ruter er at de blir fløyet når det finnes ledig kapasitet. Jeg er ganske sikker på at begge selskapene ser svakheten med de rutetidene, men for at de skal endre dette så må andre ruter vike, og da blir spørsmålet om hvilke ruter som er mest lønnsomme. For å påvirke dette som enkeltkunde så må du vise at ditt reisemønster på denne ruten vil øke så mye at det lønner seg å kutte på den andre (evt. dekke kostnadene til ytterligere materiell). Det er som regel kun større bedrifter som nok kan overbevise om.
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Hvordan vil kronekursen påvirke flytrafikken? | Someone | Småprat | 7 | 18-12-2014 07:41 |
Hvorfor så få Europeiske flyselskaper til Qatar? | Blouberg | Flyforum | 7 | 10-03-2013 09:31 |
Endre flybooking til pakkereise? | trygve | Reiseforum | 3 | 18-11-2012 21:47 |
Norwegian presset til å endre billettsalget | sirpjalle | Flyforum | 1 | 02-07-2007 21:36 |