![]() |
|
![]() |
#1 |
Newcomer
Join Date: Oct 2012
Location: Jessheim
Posts: 16
|
![]()
Har nettopp kommet hjem fra en tur til Sør Afrika, normalt flyr vi ID, men denne gangen ble det QR med normale M billetter. Det betød jo mellomlanding i Doha. La merke til at det var svært få Europeiske selskaper med ruter over Doha. Er det Qatar som er kjipe med trafikkrettigheter? eller er det ikke mulig å konkurrere med Qatar Airlines på disse rutene?
QR er forresten et bra selskap å fly med, bra materiell og god service. Prisene var også greie tatt i betrakting at vi bestilte noen dager før avgang. /Blouberg |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Blue
Join Date: May 2011
Location: DEL
Posts: 324
|
![]()
Er ikke DOH ganske full nå?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,388
|
![]()
Er vel vanskelig å konkurrere med Qatar her, spesielt siden Doha, i motsetning til Dubai, vel er et begrenset marked
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Nov 2012
Location: Oslo
Posts: 112
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Mar 2012
Location: Bærum
Posts: 4,633
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Newcomer
Join Date: Oct 2012
Location: Jessheim
Posts: 16
|
![]() Quote:
Ganske greit egentlig å ta en 13-14 timers tur i to leg.. Prisen er nok også en viktig faktor, vi fikk M fra CPT til OSL for USD 500 pr pers (Bestilte 8 dager før flight) Så kun en LH og en KLM flight, resten var QR /Blouberg |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: May 2009
Location: Tønsberg
Posts: 4,261
|
![]()
Qatar og Doha som destinasjon er nok rimelig liten som nevnt tidligere.
Greit å dele opp flighten litt mellom Norge og Sør-Afrika, selv om det legger til et par timer totalt. Reise QR nedover til SA er heller ikke helt optimalt, om flytidene fortsatt er de samme som i fjor sommer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
Posts: 26,724
|
![]()
<mod>
Vi holder oss til det flyfaglige her, politiske diskusjoner kan tas på vg.no eller andre passende steder (div. innlegg fjernet etter flere klager på "Off Topic") </mod>
__________________
________________________________________ An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation) |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Hvorfor kjøper norske flyselskaper kun B737? | AN0510 | Småprat | 29 | 01-08-2014 01:53 |
Får vi mulighet til å fly 787 på DYs europeiske ruter igjen? | EK 007 | Småprat | 7 | 19-02-2014 21:19 |
KLM overfører intra-europeiske operasjoner til Cityhopper | Mjolnir | Flyforum | 4 | 02-12-2013 13:32 |
BA "ser på" fem europeiske flyselskaper (bl.a SAS) | Stian | Flyforum | 4 | 04-11-2010 20:53 |
Austrian første Europeiske flyselskap til Irak | Jens W | Flyforum | 1 | 10-01-2006 07:59 |