![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Så etter å ha skjelt ut en russisk reinkarnasjon av Satans oldemor på vekselvis stottrende russisk og engelsk, endte jeg opp med å klaske kredittkortet i bordet å kjøpe en enveisbillett til Kuala Lumpur for å få lov til å entre flyet til Bangkok. Det hjalp lite at jeg hadde konferert med ambassaden i Oslo, og at det ikke var noe problem å komme uten returbillett, men siden hun åpenbart i kjent post-Sovjet-stil forvaltet sin lille makt med omhu, var løpet kjørt før jeg i det hele tatt begynte. Hygger meg dog med tanken på at hun i det minste om ikke annet fikk kjørt seg foran sine undersåtter, og selv om hun teknisk sett vant dragkampen, fikk hun i vertfall en del gloser med på kjøpet og i så måte var det en liten seier for min del i form av at hun ble noe underminert som leder om ikke annet.
Uansett, jeg har nå en enveisbillett til Malaysia jeg ikke har planer om å bruke. Det er ikke de store pengene det er snakk om, men det er litt prinsipp i dette her. En tusenlapp for en billett jeg ikke trengte, ikke ønsket og ikke kommer til å bruke føles overraskende kjipt. 300 av de er riktignok avgifter og skatter (som jeg har forstått man mer eller mindre automatisk får refundert ved forespørsel?), så om det ikke er en lang prosess så plukker jeg i vertfall opp de. Men hva med resten? Damen i skranken sa jeg kunne få den refundert, men jeg hadde ikke tid til å gå bort der igjen etterpå. Den ble kjøpt på DMO hos en overraskende hyggelig russer hos Singapore Airlines som fant den rimeligste enveisbilletten ut av Bangkok for meg og jeg betalte med kort. Jeg ser ingen booking ref på arkene jeg fikk, men har både billett nummer og alt annet. Har Lufthansa i likhet med SAS 24 timers åpent kjøp? Begynner å haste litt i så fall for å få det ordnet... |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Hei,
Du kan kansellere billettkjøp på Lufthansa sine sider innen 24 timer etter at du booket billetten. Det har jeg gjort flere ganger. Det kan imidlertid ta litt tid før du får pengene tilbakebetalt. Sist jeg gjorde det så tok det ca. 10 dager før det ble refundert... |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Du må kontakte utsteder. Du kan ikke få refusjon hos flyselskapet hvis du kjøper av en agent.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Mailet Singapore Airlines i går, men regner med vinduet for å kansellere nå er over... Jaja.
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Kansellering WF313 | Voipe | Småprat | 3 | 31-05-2011 20:44 |
Kansellering av booking på KLM | Spanair | Flyforum | 1 | 27-01-2010 00:20 |
Kansellering av returbillett | espenlok | Flyforum | 11 | 02-01-2010 12:18 |