![]() |
|
![]() |
#1 |
evig optimist
|
![]()
Og hva skal man så svare på når noen spør "This is probably a dumb question,but is Norwegian the flag carrier for Norway?" finnes det noe teknisk riktig svar, eller blir det litt sånn alt ettersom.. føler vel ikke det er noen som har kunne kalt seg det siden BU jeg men..
![]() |
#2 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Nei, Braathens SAFE var the Norwegian Flag Carrier, men når de byttet bort flagget med den sterile vingen var det slutt på den tiden. Idiotisk bytte iallfall.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
SK har vel det norske, svenske og danske flagget på sine fly. Selv om det ser ut som et stygt sjakkbrett....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Skygazer
|
![]()
SAS er vel flag carrier, eller nasjonalflyselskap for Norge, Sverige og Danmark..? Jmf Wikipedia. Sånn jeg har tolket det sier det ingenting om hvorvidt man har flagget som stor synlig logo på flyet (selv om det vel bør finnes et sted, om enn noe stilisert), men om hvilken status selskapet har i eierlandet/landene. Og det finnes bare én flag carrier pr land, trur eg. Norwegian er altså "bare" et privateid luftfartsforetak, som sånn sett ikke svarer ovenfor staten på noen måte.
http://en.wikipedia.org/wiki/Flag_carrier Sikkert noen her på forumet som kan fylle inn mer detaljert og teknisk enn meg.. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
SAS er Flag Carrier for NO, SE og DK, ref. linken til olehoel.
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Norwegian - servering ombord (spørsmål og svar) | Fnate | Reiseforum | 7 | 08-01-2018 11:13 |
Forvirret: Flyertalk/Milepoint | Bizflyer | Reiseforum | 19 | 12-02-2011 11:32 |
FlyerTalk Coupon Connection | nime | Reiseforum | 1 | 10-12-2010 15:16 |