![]() |
|
|
![]() |
|
Thread Tools | Display Modes |
![]() |
#1 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Sep 2004
|
![]()
Så lå man her i senga på Oslo Plaza, klar for å begynne på del to av sommerferien. Har allerede sjekket priser hos DY og SK da første etappe ikke ser ut til å gå helt som planlagt....
Heia Norge! |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
God morgen Martin. Nå er vi spent på fortsettelsen.
![]() |
#3 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Fikk tenkt meg om og sparte de 1800 eller hva-det-var SAS skulle ha. Sitter nå ombord i opprinnelig planlagt transportmiddel som kun skal ta meg deler av den opprinnelig planlagte strekningen. Et band fra Texas synger forøvrig om transportmiddelet jeg sitter i nå
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
God tur videre uansett hvor du nå skal hen. Ser frem til videre trip report.
![]() |
#5 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Waitin' for the bus?
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Gold
|
![]() http://www.youtube.com/watch?v=JxQtL7KEgag
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Jet-setter :)
![]() Join Date: Apr 2011
|
![]()
Kanskje du får nyte et par dager i høljregnet her i Trøndelag, Martin??
Og så møtes vi kanskje på TRD tordsdag for flight videre til KEF? Kim |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Jan 2008
|
![]() Quote:
Quote:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Hvordan ideen til denne turen begynte, skurrer litt, men jeg tror bla.a. denne turen var medskyldig. Har vært mye i utlandet, men ikke sett så mye av vårt eget land, og det med å se deler av det fra et togvindu virket fristende. Bare sitte der, slappe av og nyte utsikten (var hvertfall planen
![]() Sørlandsbanen var krysset av, Bergensbanen vsar definitivt krysset av (turer hjem hver helg fra Haakonsvern høsten 2002, bl.a.), så da var det Norge på langs.Det ble også såpass "klemt inntill" Nijmegen-turen, at det ble bestemt overnattin på Plaza. Eller: Først et Choice-hotell som ligger inne i Østbanehallen, helt til jeg ble Gold hos Carlson. Da var det Plaza som lå nærmest ![]() ![]() 24. juni 2013 Oslo S - Trondheim S NSB tog 41 Fjerntog type 73 (Signatur-sett) Vogn 1, sete 28 NSB Komfort Avgangen var kjempetidlig. Mot alle mine prinsipper (som jeg nok bryter flere ganger i løpet av turen). Det var enten 08:02 eller 14:et-eller-annet som vare de to direktetogene. Det var et alternativ mellom der, men dieselsett på Rørosbanen var ikke det jeg hadde tenkt meg. Da ble det 08:02. Det ble en kjapp frokost på Plaza før man duret avgårde. Innen en 7-11 for litt drikke og noen boller, og ned til spor 16. ![]() Fant plassen min, der det først så ut som en mor og sønn forsøkte å få sitte sammen, men det viste seg at moren bare fulgte sønnen. Det var litt sånn: "Skal jeg gå nå?" "Gjør som du vil" Er du heeeeeelt sikker?" "Jada, mamma" (Han var mer opptatt av iPhonen sin...), også gikk hun etter en goood hadeklem som han sikkert like gjerne kunne vært foruten ![]() Så duret vi avgårde. Jeg hadde altså denne gutten i nabosetet. Greit nok, da han tok mindre plass enn f.eks. en veldig stor mann ![]() Ellers gikk togturen... Ehm, togtur ja. Jeg tok jo turen nettopp for togturen sin skyld. Dovrebanen hadde jo vært stengt i en lengre periode pga. litt vel mye regn opp i dalom, og var såvidt åpnet igjen. Så skulle det jobbes litt der den helga før jeg skulle reise på mandagen, men på mandagen skulle sallt være i orden. Så logget jeg på NSB.no mandag morgen, og fikk med fin rød skrift at Dovrebannen var stengt mellom Ringebu og Otta ![]() Vi duret altså oppover, og jeg nøt utsikt, surfet litt på iPhone, drakk brus og spiste boller om hverandre. Ved Ringebu var det å komme seg av, og jeg var veldig kjapt borte ved en buss der en sjåfør tok i mot kofferten, og jeg fant meg en ledig toseter. Den forble sånn. Flere duret fra buss til buss på jakt etter plasser etterhvert som de fylte seg. Kan ha hatt noe med at tydeligvis ingen ville på den bussen som skulle gå vis Vinstra, men heller på en av de fire direktebussene ![]() ![]() Stemningsbilde fra buss i Gudbrandsdalen Etterhvert var man i Otta. Her kom bussjåføren med en knakende god historie om en bekjent som var blitt arbeidsledig og søkte på jobber i hele landet, untattt Gudbrandsdalen for da kunne det hende han måtte stå opp i Otta ![]() Vel framme der fant jeg igjen kofferten, og fant også plassen min på toget som var av samme type som det forrige. Riktignok hang det et sett til bak det ene, men det skulle vi visst ikke bruke. Litt usikker på om noen faktisk gjorde det, for det var noen som ikke satt på plassene sine, samt at noen av dørene på det settet var åpne da vi ankom Trondheim. Ankomst Tronfheim var ca. timen sen. Jeg skulle bo på Royal Garden, som var rett nedi der og rundt der. Jeg hadde også sjekket yr.no, og det stod det fint fram til 18:00, og regn etter det. Det eneste regnet som kom, kom omtrent mens jeg gikk til hotellet. Optimist som jeg var hadde jeg heller ikke med meg noen jakke, og gikk veldig kortarmet til hotellet ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Kom lettere dryppende inn i resepsjonen og fikk sjekket inn, og fikk et rom på bakkenivå.
![]() De drev visst med litt oppussing ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Velkomstgave Fikk etterhvert kommet meg ut, med et mål for øyet: Jakke! Værmeldingene framover tilsa at det kunne vbli nødvendig. En mann av mitt kaliber får selvsagt ikke på seg de helt normale størrelsene, så redningen ble en "underkjede" av en større kleskjede der den "underlagte" kjeden er langt fra så representert rundt i landet som "moderkjeden", men de fantes i Trondheim: Dressmann XL ![]() Fikk meg jakke, og etter det kom det ikke en dråpe ![]() Middag måtte også fanges, og på veg til jakkebutikken hadde jeg oppdaget at TGI hadde åpnet siden jeg var i byen sist, så da siktet jeg på den. ![]() Fried Mozarella ![]() Entrecote med Jack Daniels-saus og løkringer ![]() Is ![]() Deretter trakk jeg meg tilbake og gjorde et tappert forsøk på å sovne tidlig, for dagen etter skulle jeg opp enda tidligere ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() ![]() 25. juni 2013 Trondheim S - Bodø NSB tog 471 Fjerntog Nord Type 5 (Di4 med B5-vogner) Vogn 1, Sete 4 NSB Komfort Tildig opp neste morgen. Planen var: Kreke seg opp innen halv sju, frokost, og så forlate hoteller innen 7, Toget skulle gå 07:38, så det følte jeg var passe tid. Skulle hente ut billett samt gjerne rekke Narvesen igjen Nå burde jeg selvsagt ha sjekket når det faktisk var frokost. Det burde jeg kanskje ha gjort. Duret bortover gangen, og nærmet meg frokostrestautanten. Der var det veldig avsperret, og lite tegn til at noen drev og gjorde klart til frokost på andre siden. Det stod heldigvis et skilt om at frokosten ble servert i en annnen restaurant bortenfor baren *puh*. Der var det dog like stengt, men de skulle åpne 7. Her begynte altså planen å sprekke. Slapp inn littt før 7, og jeg forsynte meg kjapt med litt eggerøre, laks, sopp og sikkert noe mer, og fikk det i meg, sikkert før enkelte andre tom. hadde begynt å spise. Tilbake på rommet, og da kalte naturen. En type kalling som jeg heller ville "svare på" på et hotellromtoalett enn på et togtoalett om dere skjønner ![]() Ble heldigvis ferdig med det, og da kom jeg meg avgårde. Klokka var vel da nesten 07:20, og jeg begynte å bli passe stressa. Utsjekk gikk så kjapt det kunne, og jeg klarte å finne vegen til sentralstasjonen. Fikk ut billett (må liksom ha den på papir. Hadde den klar for nedlasting på app i nødstilfelle), men turte ikke Narvesen. Så var det ned i en undergang, og opp igjen, og inn i den bakerste B5-vogna (elller A5 heter det vel når det er Komfort-vogna. Er vel bare en vanlig B5 som er bygd om til Komfort). Det skal sies at disse B5-vognene er hakket mer komfortable enn Signatursettene til tross for at de sluttet å bygge B5 to år før jeg ble født, og Signatursettene er vel nyere enn OSL. Riktignok er B5-vognene oppusset. ![]() Litt brus og sjokkis må til ![]() Utsikt bakover et-eller-annet sted. Lite å fortelle, annet enn at jeg sov destod mer enn på den første turen (Eller: Satt med øynene igjen og slet veldig med å åpne de), og det vat mye flott natur å se. Det ble en forsinkelse fra Steinkjer, som skyldtes at nattoget fra Oslo hadde vært forsinket, og istedenfor å stå i Trondheim og vente på passasjerer som skulle videre til Bodø, så ble de sendt med buss til Steinkjer, og vi ventet der istedenfor. Det var sikkert lurt på en måte. Noen mistet noen connections, men i de fleste tilfeller stod en maxi-taxi og ventet der en buss ikke hadde ventet. Verre var det for paret som skulle være med en buss fra Fauske til Sortland. Den bussen gadd ikke vente, og neste buss gikk neste dag. Vel framme i Bodø var en god del av delayen tatt igjen (strengt tatt ingen big deal for meg), og jeg fant vegen gjennom sentrum til Radisson Blu, og fikk sjekket inn hos ei hyggelig frøken. Fant vegen opp, og nøkkelkortet passet fint her: ![]() Tenkte et halvt sekund at jeg var oppgradert, helt til jeg kom på at jeg hadde booket Busines Class. I den vanlige kategorien var det kun Accessible (les: handicap) rooms igjen, og jeg følte det var "feil" å bestille de. ![]() ![]() ![]() ![]() Skjønner at dette er et gammelt SAS-hotell. Ikke mye On-demand her ![]() Gikk så ut en liten tur, kikket meg litt rundt og mimret fra siste besøk for 10 år siden, da jeg var innom opptill flere ganger med Kystvaktskipet Nordkapp: Siste anledning et julebord en gang i november/desember i 2003. Ble brått sulten, og fant Peppes: ![]() Garlic Bread Deluxe ![]() Meat Feast ![]() En ny dessert som het Brownie & Vanilla Peanuts ![]() NB! Desserten ved navn "Brownie & Vanilla Peanuts" inneholder peanøtter ![]() Trakk så tilbake til hoteller, og har nå endelig fårr skriblet ned dette. Beklager all togingen. I morgen skal det flys, med dette setekartet: ![]() Heldigvis kan jeg sove litt lenger også, i morgen ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Ununoctium
![]() Join Date: Oct 2008
|
![]()
Buss for tog er knall. Er sikkert kjempeglade de som booker nattog der om dagen også. Ja, ja, ja...
![]() Fortsatt god reise. Man behøver vel ikke være rakettavfyrer for å gjette hva som forestår imorgen? Kafevogna der var i det minste bra på min tur. EDIT, ser at jeg var litt sent ute med å gjette.
![]() |
#15 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Flott rapport saa langt. Jeg har tatt tog til Otta en haug med ganger, og det er en ganske hyggelig tur oppvoer dalen. Jeg har aldri reist helt til Trondhjem med tog, men til Aandalsnes for riktig lenge siden, en flott tur. Norlandsbanen frister ogsaa. God flytur videre.
![]() |
#16 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Herlig rapport sålangt. Ble litt nysjerrig på dette flyet du skal ta videre. Gleder meg til update.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Helt ok frokost på Radisson. Fikk sjekket ut og damen lurte på om jeg ville ha taxi. Jeg vet hvor nære flyplassen ligger. Litt for langt unna til at man gidder å gå med bagasje og sånt men nære nok til at den drøye hundrelappen føltes veldig dyr.
Taxien dukket kjapt opp og nesten like kjapt var vi på flyplassen. Fikk dobbelsjekket setekartet og det så likedan ut på automaten. Fikk også klistret en tag på kofferten og sendt den avgårde. Ikke mye kø på de to slusene i security, men det hjalp jo ikke akkurat at han som styrte maskinen i min sluse plutselig forduftet med både mine ting samt en smålang kø på utsiden. En annen fyr tok etterhvert over. Observerte også etterpå at samme person (altså han som satt og fulgte med på skjermen) var vedkommende som evt. tok bagasje til side og kontrollerte ved ekstrakontroll. Da ble selvsagt resten av køen stående og vente Samme det. En drøy time til avgang, Tre boller er spist og det er nok Farris igjen på flaska øreproppene er koblet til telefonen med Spotify i gang Snakkes. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
WF462 til Tromsø? Men får det ikke helt til å stemme med setekartet...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Flyklapper
|
![]()
Setekartet er lovet 'kurert' i løpet av uken ...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Tipper han skal fly med lufttransport til verøy (helicopter) men gudene veit hvordan han fikk opp den i SAS appen, jeg får ikke opp SK og WF engang.
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Hva er det som er så bra med Thai? | TGjr | Småprat | 24 | 10-01-2018 15:06 |
Kø i security? Minst en til som føler det samme som deg. | Bergern | Småprat | 1 | 30-11-2012 08:21 |
SAS-Aksjen - Er det emisjonen som gjør at den faller som en stein? | BU595 | Flyforum | 27 | 06-05-2010 23:09 |
Det som mange kanskje ikke vet er at vi har flyfabrikk i Norge? | HSaX | Bilder & foto | 1 | 10-11-2009 17:22 |
Noen som gjør det bra... | SK931 | Flyforum | 1 | 18-04-2006 19:57 |