![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
I skrivende stund er SAS-NOK ned 47,44 %
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
Ja, det er på grunn av emisjon. Men nedgangen i kursen skyldes først og fremst at aksjen handles uten tegningsrettene slik at 1,22 ikke rett kurs (med mindre man ikke selger tegningsrettene eller deltar i emisjonen)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Er det nå man burde kjøpe aksjer i SAS, eller er det feil tidspunkt?
Hilsen en som er nesten helt grønn på aksjehandel... |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Ute på tur
|
![]() Quote:
Hilsen en som ikke helt grønn, men har et snev av grønnfarge. -A |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Er det noen som har tro på at kursen skal opp igjen, eller er det mest sannsynlig at SAS sine dager er talte?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Jul 2006
|
![]() Quote:
Hvilket svar vil du ha? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Jan 2008
|
![]()
Du finner til og med en del som grenser til Schizofreni, så det er en rimelig broket forsamling her inne!
![]() Spøk til alvor, så er vel SAS en aksje som har en relativ høy risiko i seg, men samtidig også en temmelig stor upside. Hvis spareprogrammet lykkes, og både selvskapet og bransjen atter ser pilene stige til værs igjen, så er det vel ingen grunn til at ikke aksjen atter skal kunne krype oppover igjen mot der den var midt på 2000-tallet. På den annen side så må du, som ph-ndr sier, være forberedt på at pengene plutselig kan være tapt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
ScanFlyer Crusty
|
![]() Quote:
Men som nævnt af andre, så er aktier jo altid risikobetonede - og jo større risiko desto større upside oftest. SAS er klart en risiko-aktie, men med den nuværende kurs og med de spareplaner der er iværksat, så er mit bud at der kan være penge at hente i den, men det er der sikkert en masse mennesker der er både enige og uenige i. Og det mente jeg jo også da jeg købte til kurs 16 inden første emmision, hvor jeg ikke forvente at investere flere penge i SAS, men det blev jeg så nødt til for ikke at skulle afskrive store dele af min investering. SAS aktien ser jeg lige nu som en langsigtet investering, som gerne skulle give et pænt afkast på en 3-5 årig tidshorisont.
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Et sunt drevet og profitabelt flyselskap på SAS sin størrelse vil være veldig mye mere verdt enn det som gjenspeiles i aksjekursen til SAS i dag. Har man tro på at SAS kommer til å overleve og bli profitabelt, bør man også kunne anta at aksjekursen vil stige betydelig.
Men samtidig er det jo slik at en aksjekurs kan aldri bli så lav at den ikke kan gå ned ytterligere 100 %...
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Snart är det kanske läge att köpa sig lite SAS aktier...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
Flott å se at noen har troen, Last edited by sail4fun; 03-05-2010 at 18:00. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
En kompis som er aksjemegler anbefaler sine kunder å handle SAS-aksjer. Analytikerne i hans selskap tror at det er ok kjøp med tanke på prisen, samt at enten så må SAS klare seg selv i en eller annen for, eller bli kjøpt opp. Han snakka noe om realverdi av selskapet og endel andre ting jeg forstår et puck av men han formidler endel aksjer disse dager.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
|
![]()
I utgangspunktet ville jeg ikke handlet SAS-aksjer, men om man absolutt vil gjøre det, er dette et ålreit tidspunkt. Aksjen har falt som en stein og jeg tviler på at den går ytterligere ned. Om Core SAS lykkes og SAS begynner å levere positive resultater, vil det selvsagt reflekteres i høyere aksjekurs. Selskaper som har så lav kurs som det SAS har nå, og som opplever en positiv utvikling, er veldig sensitiv for gode nyheter og kan gå oppover som en kule, jf. bl.a. Hurtigruten.
Ellers er det jo hyggelig at denne emisjonen overtegnes med 38 prosent, det er en god del mer enn ved den forrige emisjonen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Her er meldingen fra SAS:
Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Jan 2008
|
![]()
Markedet har tydeligvis tro på SAS fortsatt ifølge svenske E24:
http://www.e24.se/business/tjanstefo...ad_2025899.e24 Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
Vel, så lenge prisen er lav nok så får man solgt det meste
![]() ![]() Men som endel er inne på, SAS-aksjen er en aksje med høy risiko og man vil trolig oppleve at enten så går det til helvete eller så vil man oppleve enorm avkastning |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
hmmm, lurer på hvor mange jeg fikk til slutt....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
Det er liksom ikke mye å tappe men mye å tjene |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Billettpris - forstå det den som kan | sentry | Småprat | 1 | 10-10-2017 19:03 |
Enda et selskap som gjør det godt - SunExpress | krølle | Flyforum | 0 | 19-02-2015 08:59 |
Er det noen som vet hva dette flyet gjør her? | torestabell | Småprat | 9 | 07-01-2014 22:06 |
SAS-aksjen stiger som en rakett om dagen (21.9.09). Hvorfor? | Fokker 50 | Flyforum | 15 | 09-10-2009 18:46 |
Noen som gjør det bra... | SK931 | Flyforum | 1 | 18-04-2006 19:57 |