![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Etter å ha lest mange flotte reiserapporter tenkte jeg det var på tide å bidra litt selv.
Denne turen er fra 2009 og har dessverre ikke så mange bilder eller detaljer, men reiste med et selskap som ikke er så mye omtalt på flyprat, Virgin Atlantic, så håper at det går greit. Jeg er veldig glad i å reise, da spesielt til USA. I 2009 tenkte jeg at det var på tide å vise min kone og datter (2 1/2 år den gang) dette fantastiske landet ved å ta en 3 ukers sommerferie i New York og Florida. Dette var første USA besøk for min kone og da hun var gravid i 6. måned med jente nr. 2 på reisetidspunktet så ville jeg reise på business. (Også første gang for henne) Viktig å fylle på goodwill kontoen ;-) Tilfeldigvis hadde Virgin Atlantic 25 års jubileum i 2009 og i begynnelsen av april så hadde de noen fantastiske tilbud på sin Upper Class, hvor jeg fikk bestilt LHR-EWR og MIA-LHR for ca. 30 000 for oss 3, med utreise 10. juli og retur 2. august. Dette var bare noen tusenlapper mer enn enkelte selskap (som SAS) skulle ha for samme rute i økonomiklasse. Fikset billig tilslutningsfly med Norwegian BGO-LGW kvelden 9. juli og overnattet på Sofitel på Gatwick. Mener å huske at det var et flott hotell med gode senger. Vi skulle fly om ettermiddagen fra Heathrow, så jeg hadde bestilt plasser på en minibuss mellom flyplassene, noe som het Dot2Dot, og som dessverre er konkurs i dag. Fikk en flott minibuss for oss selv til den nette sum av £40. Kom til LHR tidlig da vi veldig gjerne ville bruke noen timer i Virgins Clubhouse lounge, som flere ganger hadde blitt kåret til beste businesslounge. Clubhouse var helt fantastisk, jeg overrasket også fruen med Eremis SPA som var forhåndsbestilt. Her ble man servert varm mat fra en innholdsrik meny. Husker jeg fikk servert en svær burger som var veldig god. Parkerte oss i nærheten av lekerommet, slik at jentungen fikk utfolde seg litt, og det var også et strategisk plassert fryseskap med is rett ved lekerommet :-) Virgins Clubhouse er til dags dato den beste loungen jeg har besøkt. Har ikke vært på LH FCL eller BA's Concorde room, men utifra hva jeg har lest så vil jeg tro av Clubhouse ligger nærmere disse enn en standard business lounge. Koser seg med is i Virgin Clubhouse Litt spottingmuligheter fra en terrasse inne i loungen Så var det på tide med boarding. Vi skulle fly med en A346, som i Upperclass har 3 seter i bredden (1+1+1) i fiskebensmønster, slik at alle har midtgang. Setene våre var bak hverandre, 6K, 7K og 8K, som er vindusseter på høyre side. Vi kom til gate etter at boarding hadde startet, men fikk gå rett inn på flyet via egen dør for Upper Class. Her ble vi møtt av en hyggelig betjening som raskt fant frem et Virgin barnesete til bruk i stolen for jentungen og vi ble servert drikke og høretelefoner. På plass i eget barnesete i Upper Class Setene var veldig gode, men la seg ikke helt flat, for å "lage" en flat seng så måtte betjeningen ta baksiden av stolen og trekke den frem. Var ikke aktuelt på denne dagflighten, men desto mer på returen :-) Underholdningutvalget ombord var også greit, jentungen så Madagaskar 3 ganger underveis og oppførte seg som en engel. Husker ikke menyen, men mener at de hadde en ordning hvor man bestilte det man ville og få de servert på selvvalgt tidspunkt, og i tillegg var det en bar lenger bak med både drikke og snacks. Upper Class på denne flygningen hadde rundt 40% belegg, og det var stort sett barnefamilier, så servicen var veldig god, med en gang glasset var tomt kom det påfyll og de var svært påpasselig med at alle hadde vann til enhver tid. Når vi landet på EWR var vi de første ut av flyet, og fikk lettere sjokk når vi kom til immigrasjonen. Det var helt tomt, ikke en eneste annen passasjer å se. Vi kom raskt igjennom både immigrasjon og tollen, og var på fortauet med bagasje 30 minutt etter landing. Prioritert bagasje kom først på båndet. Det var ny rekord for meg i USA og måtte forklare til min bedre halvdel at det ikke alltid var slik... Deretter var det buss inn til Manhattan, vi skulle bo en uke på Casablanca Hotel rett ved Times Square, kåret til et av de beste hotellene i NYC på tripadvisor. Dette hotellet var helt utrolig, vi ble behandlet som familie av de ansatte og kommer garantert til å dra tilbake hit. I NYC hadde vi bla. booket 2 dagers billett med disse hop on-hop off tur bussene, og det var genialt for å komme seg rundt på Manhattan. Koser seg i NYC Etter en flott uke i NYC så bar det videre til Orlando. Hadde bestilt en enkeltreise med Continental fra EWR til MCO til den nette sum av $99 per person. Når jeg skulle bruke online check in ca 24 timer før reisen, så ble vi tilbudt oppgradering til første klasse for $100 per person, noe jeg slo til på . Hotellet fikset bil til EWR og vi ankom i god tid. Flyet til Orlando var en 752, og i første klasse var det 4 rader med 2+2 seter. Disse setene var svært gode og hadde også fotstøtte. Kom i prat med sidemannen, en hyggelig amerikaner, og de 3 timene gikk svært fort. Helt greie seter på CO 752 sin First Class :-) Hadde leid en Mercedes C klasse hos Hertz i Orlando for 2 uker med innlevering på MIA. Grei bil, men litt liten med tanke på all shoppingen ;-) I Orlando bodde vi på Radisson Buena Vista, rett utenfor Disney World. Var så fornøyd med dette hotellet at vi returnerte der for 11 netter i fjor. Etter en uke i Orlando med tilhørende parker og shopping så kjørte vi ned til Miami. Tok gamleveien langs vestkysten av Florida sørover, hvor vi blant annet stoppet på noen flotte badestrender for å bade underveis. I Miami så bodde vi på Epic hotel, som ligger litt usentralt til i forhold til Miami Beach, men herlighet for et flott hotell, fikk ihvertfall vist min kone hvor god de er på service i USA. Vi tok også en kjøretur til Key West, som var en fantastisk opplevelse, men holder greit med en dagstur :-) Etter tre flotte uker i USA var det på tide å reise hjem. Vi skulle fly en 744 fra MIA til LHR, før buss til LGW og Norwegians kveldsfly til Bergen. På MIA ble vi relativt raskt sjekket inn, men ble henvist til den verste loungen jeg noensinne har besøkt. De hadde dårlig utvannet brus og noen kjeks, og ingen vinduer. På flyet hjem hadde jeg valgt 2A, 3A og 4A i nesen på jumboen. Vurderte å sitte i 2. etasje, men var redd for at en vilter jentunge kunne falle ned trappen... På plass i setet, med kaninen og apekatten, denn gang uten barnesete Flyturen var helt grei, fikk servert mat før vi fikk gjort setene om til senger og la oss. Ble vekket ca 90 minutt før ankomst til LHR og servert frokost. Sete gjort om til seng Når vi endelig ankom LGW med buss (dyrere enn minibussen) så fikk jeg booket et dagrom på Sofitel, hvor vi sovnet pga jetlag og mistet nesten flyet til Bergen (men bare nesten). Det var godt å komme hjem etter så lang tid på reise, samtidig som vi gjerne kunne vært noen uker til :-) En liten digresjon: Vi reiste bort med 2 kofferter på tilsammen 30kg og kom tilbake med 5 kolli på tilsammen 120kg. Vi kunne i teorien ha med 3 kolli a 32kg hver, så vi holdt oss godt innenfor. Men pga graviditet så var det jeg som måtte drasse rundt på alt dette ;-) |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
Men jeg lurer på hvor mye du betalte for å få fem kolli hjem med Norwegian? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Takk for det, 5 kolli med Norwegian gikk greit, vi to voksne hadde betalt for 2 kolli hver og minstemann ett kolli :-) Var vel helt standard bagasjepriser den gang opptil 2 kolli, lurer på om jeg faktisk hadde booket 6 kolli totalt (2 hver) når jeg bestilte hjemreisen LGW-BGO. Tror grensen den gang var 23kg pr kolli og prisen mellom 65-100 pr kolli?
Last edited by rkvalvaa; 22-06-2013 at 11:01. Reason: Skriveleif |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]()
Takk for flott rapport, ikke mange Virgin-rapporter så det var på tide at denne kom frem i lyset!
![]() |
#5 |
ScanFlyer Ununoctium
![]() Join Date: Oct 2008
|
![]()
So this is how the other half fly...
![]() Takker for den
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Virgin Atlantic med rute til Sao Paulo | Someone | Flyforum | 1 | 02-09-2023 07:05 |
Virgin Atlantic og Virgin Australia med samarbeid | Someone | Flyforum | 0 | 10-06-2019 09:34 |
Til Florida med Virgin Atlantic | WF-380 | TripReports | 27 | 23-04-2012 15:26 |
Virgin Atlantic med ny livery | Roxman | Flyforum | 20 | 26-07-2010 21:04 |
Virgin Atlantic codeshare med Virgin Blue | CK | Flyforum | 2 | 17-06-2005 17:49 |