Flyprat


Go Back   Flyprat > TripReports
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 05-04-2006, 21:11   #1
GFL
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 1,173
Default USA ... here I come!

Heisann!


Noen drar på fjellet, noen drar til syden...jeg drar over dammen! Slå den




Den der klokka 6.335 imorra tidlig, og vindusete er allerede boooket. Ble 19F... Flydd klm å er nokså fornoyd med produktet dems...


Så hopper det videre til chicago i en sånn en...






Der sete 33A er reservert, så får vi se hvordan det blir. Ville heller hatt en 777, siden 747'ene er litt utdatert innvendig. Flydd de før mellom YYZ-AMS, så får vi se hvordan deette blir..

Kommer med en update, så kjapt jeg får mulighet. Så får dere følge med. Kommer bilder og hopefully mye tekst.

Har 6 timer i Chicago, før jeg må videre med UAL. Får håpe det ikke skjer noe krøll. Gleder meg vilt nå. Fikk mail fra KLM idag tidlig, og har sjekket inn. De sendte også påminnelse per mail, og alle sikkerhetsdetaljer er også skrevet inn, så spent på hvordan det fungerer. Tror dette blir bra


__________________
Why fly? Simple. I'm not happy unless there's some room between me and the ground.
GFL is offline   Reply With Quote
Old 05-04-2006, 21:32   #2
Blubird
ScanFlyer Mile High Club
 
Join Date: Sep 2004
Location: På bakken
Posts: 8,254
Default Replying to Topic 'USA ... here I come!'

God tur kjakan! Du slår meg med et par dager
Blubird is offline   Reply With Quote
Old 05-04-2006, 21:35   #3
GFL
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 1,173
Default Replying to Topic 'USA ... here I come!'

Takk for det, og god tur til DXB du også. Er bittelitt misunnelig på din flying blue 777. Vi snakkes vel på ams neste søndag da, om ting går etterplanen!
__________________
Why fly? Simple. I'm not happy unless there's some room between me and the ground.
GFL is offline   Reply With Quote
Old 09-04-2006, 13:03   #4
EB
ScanFlyer Inventory
 
EB's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,314
Default Replying to Topic 'USA ... here I come!'

Gleder meg til videre rapport... USA er ferielandet NR. 1!!!
EB is offline   Reply With Quote
Old 11-04-2006, 04:39   #5
GFL
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 1,173
Default Replying to Topic 'USA ... here I come!'



Sitter på et øde sted i Iowa nå, og har ikke lagt inn bildene fra flyturen ennå. Men har blitt mange bilder, og har endel å skrive om turene, men dette her blir om boeing-besøkene mostly. Skal se om jeg skal få skrevet om turen over, før jeg drar tilbake. Må ihvertfall få dsl'en her til å funke.

Kan fortelle hva jeg så på Everett, siden jeg ikke tok med kamera dit i det hele tatt. Angrer meg litt der, siden det tok av en splitter ny KLM. Men den tok av når jeg sto utenfor terminalen, så den hadde jeg ikke fått knipset uansett. Fikk melding av Blubird et drøyt døgn senere at han fikk en ny KLM 777 til DXB, så jeg tror det er en litt kul sammenheng der faktisk. Rimelig artig å få den meldingen. Ellers var turen littpå fabrikken ganske kort, men artig å se. Ute stod en ukjent 747-400 frakter, en 767-tanker uten motorer. Også var det en Emirates 777, Etihad 777, samt 1 Klm i tillegg til den som tok av.

Inne stod en Aeromexico 777 som var rimelig klar, så bare halen siden den var gjemt. En AA 777 var ganske tidlig i sammensetningsprossessen, en AF 777-300 var litt lengre. Tipper den er helt klar til juni, og en av 3 som skal bli stasjonert på orly for å ta over for 747-300'ene. Mener det sto QN ellernoe på reg'en, men nå bommer jeg sikkert eller sammmenligner med andre. Det stod også en Air Newzealand inne, og en ANA 777. ANZ fikk kjørt i seter mens vi stod der. Dameguiden var rimelig flink, men turen var ganske kort. Fikk en kjapp videopresentasjon, så busset inn til fabrikken....gikk til en heis. Så havnet vi på et platå slik at vi hadde oversikt over 777-linjen, og den fremtidige 787 linjen, der ANA og ANZ ble fikset på. De hadde noe moderfiseringarbeid på linjen atmed AF777 så det var ikke så mange fly inne. Så etter å ha vært der, ble vi sent tilbake til utgangspunktet. Var ikke lov å ha med seg mobil, kamera og sånne ting. Solbriller var ikke lov å ha på seg. De er vel redd for hemmligheter da, mon tro. Kjipt at de heller ikke kjørte forbi de flyene som sto ute. Jeg hadde heldigvis fått flydd 777 dagen før, og det var ingen dårlig flyopplevelse. Men det skal jeg skrive mer om senere. Men jeg nokså spent på hvordan det blir å prøve NWA 333 tilbake over dammen nå. Selv om det ble nokså korte flygninger på 777 iforhold. Men channel 9 gjorde virkelig susen.


Igår var jeg på musum of flight på Boeing field, og 2 timer der er 6 timer for lite. Men masse fly fra gamledager, samt at jeg inne i concorde og air force one. Det var nokså artig igrunn. Kjøpte meg noen boeing fly-modelelr, og litt annet stasj.


Men det var en liten oppdatering, skal prøve å få ordnet bilder og tekst fra klm-turen, siden det ikke var så voldsomt mye å skrive om. Men de trenger en oppdatering på innmaten på 747 deres. Hvis ikke, så velger man andre selskaper
__________________
Why fly? Simple. I'm not happy unless there's some room between me and the ground.
GFL is offline   Reply With Quote
Old 28-04-2006, 22:18   #6
GFL
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 1,173
Default Replying to Topic 'USA ... here I come!'

Her har jeg da skrevet litt om turen. Er endel, så håper det ikke blir for uinteressant. Kjedet meg på togturen fra oslo idag, så måtte ha noe å skrive om. Bildene er av ganske lav kvalitet, har komprimert de nokså. Så er ikke så dårlig til å ordne bilder som visst her. Men har brukt opp kvoten min på siden der.


Jeg kom til osl rundt klokka 5.20, etter å ha blitt kjørt til Gardermoen. Jeg hadde allerede sjekket inn via nett. Fikk mail fra klm 1 døgn før der de minte meg på det. Passdetaljer skrev jeg også på via nett. Vet ikke hva godt det gjorde? Ved KLM-skranken var det lang kø, men jeg hadde jo bare 1 koffert med meg. Så etter 10-15 minutter i køen, så hadde jeg levert kofferten og fått skrevet ut boarding-billetter. Jeg fikk vindusete rett ved flapsen på PH-BXI. Tok bilder av den, men måtte slette noen pg.a av plassmangel. Så dum som jeg var, så hadde jeg tatt backup av noen andre bilder instead. Men det gjorde igrunn ikke så mye. Kjerra var som vanlig smekkfull, og gikk på tiden. Lufthansa var på plass med 2 a321’er, kanskje de allerede da tenkte på at sas kom til å streike. Jeg var i hvert fall sjeleglad for at jeg satt i KLM-fly istendenfor et SAS-fly. Litt deiceing måtte til før, vi tok av på 01L. De-iceingen ble gjort manuelt, dvs med en mann som spylte på vingene. Flyet hadde jo hatt nightstop. Satt ved siden av en fyr som skulle videre Addis noen mnd’er. Ble en hyggelig prat, siden vi også hadde felles bekjente.



Den børømte matpakka fra KLM. Den var god syntes jeg! Bra start på en laaaang dag

Flyværet var lett overskyet, og vi landet i AMS 5 minutter før tiden, i typisk vær i amsterdam. Sol og ganske dissi. Brukte rwy 36R. Fikk med meg noen KLM 747’er, MD-11, Singapore 777, Delta 767, Cont 757, US Air 767 nye farger, Cathay a340, Privatair sin 737. Noen bilder fra AMS








Fly ja!




Etter å ha tuslet litt rundt i terminalen, tatt bilder av noen eksotiske fly for en osl-spotter, var det boarding-tid for PH-BFK.
Sto en KLM 777 atmed, skulle ønske det var den jeg skulle fly med. Har jo flydd med KLM 747 før (BFG), og det er ikke jo akkurat det mest spennende flyet jeg kan fly med. Jeg hadde allerede ringt inn til klm 1 mnd før for å ta av seter. Jeg tok 33A på denne 747’ern, som er bakerst i den midtre kabindelen.





”City of jakarta” som skulle bringe meg til ORD.



Utsikten fra der jeg satt. Ikke akkuart bra men...




Nabosetene mine..




Utsikten min rett frem ja...

Det var en god stemning ombord, men var jo med hel del russere og mye annet rart. Så jeg fikk nesten en russer som luktet alkohol, men det endte med noen andre nordmenn (heldigvis) Det var litt kaotisk med seating virket det som, men cabin-crewet gjorde da alt de kunne for å flytte på folk - Sånn at skulle bli fornøyde. Er ikke så greit iblandt, tipper jeg.





Vi taxet forbi cargo-terminalen, og så til høyre. Takeoff’en filmet jeg, og det var deilig å høre litt motorlyd og fly en jumbo igjen. Takeoff’en gikk smooth, og da starter ”underholdingstilbudet” som de vil kalle det. Ikke så mye å skryte av som du ser på bilde. Men hadde da med ppl-bøker og ipod så greide jo å få 8 timer til å gå relativt fort. De visste ”kongen av queens” og en film jeg hadde sett før. Så jeg gadd ikke å føle med. De kom også raskt igang med serveringa...




Her snakker vi topp moderne "entertainment"



Middagen gikk da ned...



Utsikten var heller ikke å klage på. Måtte bare bøye seg litt fremover...



Is'en smakte utsøkt. Så utsøkt at jeg ikke takket nei til en porsjon til.



Så litt mat når vi nærmet oss ORD. Passet bra med en liten matbit da også


Ellers fikk jeg meg drøyt 1 times søvn, men jeg hadde en ganske bra plass for å sove, men ikke for å kikke ut. Men det er jo ikke såååå mye å se over atlantern. Cabincrewet var en god miks av menn og kvinner. Ei var britisk. De var borte i perioder, men kom jo alltids tilbake. Etterhvert nærmet vi oss Chicago, og innflygninga gikk over lake michigan, deretter en landing fra nord. Vi fikk chicago by på venstre side langt der fremme.


Tror det var rullebane 22L vi landet på. Landingen var grei, og etter en liten taxi-runde (som jeg har ingenting imot) endte vi atmed en korean 747.





United har endel fly på O'Hare

Jeg var kjapt ute av flyet selv om jeg satt nokså dårlig til, men tenkte det ikke er så spennende å stå i immgration-køen. Sto der i 10 minutter. Alt gikk greit, bortsett fra at vi slet litt med tatt et sikkelig avtrykk av fingertrykket mitt. Også spurte han 3 ganger når jeg skulle hjem. Det endte opp med ”Have a nice day Gaaaeir” med et lurt smil. Ventet 10 minutter på bagasjen, som hadde fått seg en fin bulk. Heldigvis var det en person som passet på at baggasjen ikke smalt ned på båndet Ute i terminalen, var det bare å finne en vei for å seg til United-terminalen for å fly til Seattle.








Etterhvert fant jeg jo toget, og det var jo sikkelig kult.

Så sjekket jeg inn for ”UA259” til Denver og ”UA419” ellernoe videre til seattle. Fikk dessverre D, noe som betyr at jeg er nokså innstengt. Jeg hadde 6 timer å drepe, og begynte som smått å bli litt smålei. Men det var fortsatt lenge igjen av dagen. Satt å spottet litt, tok bilder, spiste en god sub og fikk tiden til å gå. Noen bilder:




Skulle fly en sånn senere, men det ble med gamle farger




Synes de nye fargere er litt mer fresh!



Herja, tok med litt av vinduet også.


Både United Express og Delta bruker denne på O'Hare. Populær kjerre



Tok meg entur i tunnelen ut til den ytterste piren til UAL




Uvitende pax som slipper å få dagen ødelagt pg.a av baggasjen ikke ble med.




LH til FRA, senere gikk en A330 til MUC.




Nice looking 767



Selveste supermodellen som kommer fra hangaren



Looking gooood

Etter hvert kom da flyet våres, som var litt forsinket fra hangaren. Det var en 777 i nye farger. Min første tur i 777, og helt sikkert ikke min siste. Det som er bra i USA, er infoen og at ting går litt mer effektivt da vi skal ombord. Vi starter borading med engang var klart. Men de vi måtte være effektive og kjappe for at vi skulle dra på tiden. Og mye mas med at hand-baggasje kunnet bli tagget å bli lagt i lasterommet. Slet litt med å finne reg’en, og valgte å spurte. Fikk et kjapt blikk inn i cockpiten i samme øyeblikk også. De stirret rart på meg, men ei var hjelpsom å fant ut det var ”ship 23??” Fikk gleden av å gå igjennom hele flyet, og fikk se de deilige 1.klasse-sete og de som var hakket bak. De satt da i hvert fall godt. Jeg begynte å bli nokså trøtt og lei. Men da jeg får channel 9, kan jeg da ikke klage eller sove.



Kabinen i 777 er noe helt annet enn både 747 og A330. Den er så luftig og svær. Hadde i tillegg en skjerm å leke meg med. Denne dagen var det mye vind i lufta, og det var stortsett det atc og pilotene diskurte. Men det var artig å høre på channel 9, og de motorene til 777’en virker utrolig kraftige. Med engang de var cleared en ny høyde hørte jeg et sikkelig pådrag av motoren. ATC-snakken er også litt annen enn her i Norge i alle fall. Snakker litt mer fritt, er en av tingene. ¨

Fikk da en hel boks, og noe snacks. Jeg krevde heller ikke mer. Vi hadde en southwest som fulgte oss hele veien også. Det var mye vind og turbulens så det var stortsett det praten på frekvensen handlet opp.


Etter hvert landet vi på tid i Denver, så skulle jeg videre med en A320 til Seattle.





Denver airport

Men vekslet noen setninger med kapteinen på 777’en, hvor jeg fortalte og spurte standard spørsmål. Han hadde vært i oslo engang rundt 93-94. Hyggelig fyr.




Bilde som reddet dagen min, fikk se reg'en på flyet mitt. Uleselig her men




Bussen min til Sea-tac.




Denver er en kul flyplass



Men tilbake til SEA-turen. Hadde fått sete 15D. Denver var en grei flyplass, og tok noen bilder og snakket med noen hyggelige og fine jenter for å få tiden til å gå. Boarding begynte tidlig, og alt gikk fint der. Flyet var rent og peng, men gamle farger. Men det skal jeg kunne leve med. Skravlet med en pratsom type fra Seattle som var mye ute på forrertingsreise og ei dame fra San Antionio som skulle til seattle-området i springbreak. Han var rimelig interessert til å komme til Norge engang så vi utvekslet mail-addrese. På denne turen begynte jeg å bli sikkelig trøtt, siden jeg hadde vært på tur i snart 24 timer. En helt grei flyning, hvor jeg prøvde å sove. Fløy over seattle, og fikk da sett Boeing field og Renton. Må nesten få med at flyvert’en var rimelig kul, og underholdte oss over PA’en. Så toget fra flyterminalen til å plukke opp bagen. Men kofferten hadde ikke fått flydd 777’en, den hadde jo selvsagt flydd dirkete. BRA UNITED! Og jeg ventet litt på kofferten, før jeg plutselig så den sto låst der. Så landet jeg rundt 07 norsk tid ( 22 lokal tid), og avgangen fra OSL dagen før av 06.35, En lang dag, men masse opplevelser. Spesielt fornøyd med å flydd 777, siden jeg skulle tidlig opp dagen etter for å dra til Everett. Men det var rimelig gått å tatt seg en dusj og lagt seg.



Har fortsatt igjen ORD-DTW-AMS-OSL, kan godt skrive noe om det også. Eller har dere fått nok nå? Har også prøvd Amtrak, noe helt annet enn NSB. Og det er ikke positivt ment....




Huff, dette ble laaangt...
__________________
Why fly? Simple. I'm not happy unless there's some room between me and the ground.
GFL is offline   Reply With Quote
Old 28-04-2006, 23:04   #7
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 66,929
Default Replying to Topic 'USA ... here I come!'

Keep it coming!
__________________
Upcoming flights - JUL: OSL-ZRH (SK) SEP: OSL-BGY (DY) OCT: MXP-OSL (SK)
Since 1/1/2006
Someone is offline   Reply With Quote
Old 29-04-2006, 00:21   #8
mafiaboy
Newcomer
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 48
Default Replying to Topic 'USA ... here I come!'

Ja, takk til mere Bare kos det her.. Og den var ikke lang
mafiaboy is offline   Reply With Quote
Old 29-04-2006, 08:17   #9
EB
ScanFlyer Inventory
 
EB's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,314
Default Replying to Topic 'USA ... here I come!'

Kjempebra... Kom med mere...
EB is offline   Reply With Quote
Old 29-04-2006, 15:59   #10
Blubird
ScanFlyer Mile High Club
 
Join Date: Sep 2004
Location: På bakken
Posts: 8,254
Default Replying to Topic 'USA ... here I come!'

Venter på AMS-bildene...
Blubird is offline   Reply With Quote
Old 29-04-2006, 16:27   #11
GFL
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 1,173
Default Replying to Topic 'USA ... here I come!'

Quote:
Originally posted by Blubird


Venter på AMS-bildene...

Ja, du vel det? Noen sitter inne i terminalen...andre er seriøse om interessen sin å tar turen til spotter-terrassen
__________________
Why fly? Simple. I'm not happy unless there's some room between me and the ground.
GFL is offline   Reply With Quote
Old 29-04-2006, 17:36   #12
Blubird
ScanFlyer Mile High Club
 
Join Date: Sep 2004
Location: På bakken
Posts: 8,254
Default Replying to Topic 'USA ... here I come!'

Atter en gang; reisfølget var ikke spesielt hypp på å gå ut og inn av security "bare" for å se på fly.

På den annen side så visste jeg jo at du sto der oppe og tok deg av knipsinga..!
Blubird is offline   Reply With Quote
Old 01-05-2006, 21:30   #13
GFL
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 1,173
Default Replying to Topic 'USA ... here I come!'

Søstra mi og følget hennes kom forsent til innsjekk. De skulle reise 6 timer før meg (og komme til Omaha 6 timer før meg) så jeg var tidlig på plass
for å stå på standby. Det gikk selvfølgelig ikke, men da de kom for sent var det like greit. Det var jo springbreak
i USA denne uken så damen bak skranken fikk litt av en jobb. Men hun sendte de via Portland til Omaha via Denver.
De fikk da samme UAL-flight som meg fra DEN til OMA. Men de fikk førsteklasse der. Lønner seg å være forsent da..

Så mens de måtte fly kl 9, så gikk flyet mitt omkring 13.55. Så da skulle jeg få meg en tur til Boeings field
om museum of flight




Et par fly på Boeing field. Så også en US 707, samt en sånn Australisk Air Force 737 som har dings på ryggen





Skal tilbake til museum of flight. Masse spennende her, noe for enhver smak





Mer museum












Concorde-vingen



Skulle ønske jeg fikk meg entur i denne, men det ble for sent. HUFF




Her har det sittet mange kjendiser





707, Air Foroe One. Artig å se.




Så flyet mitt så jeg på approach da jeg var på musum of flight. Da kom den fra Tokyo/Narita. Føste gang jeg har flydd med Star-farger. Fin overraskelse, og jeg håpet jeg fikk dette flyet før jeg dro også. Flighten var helt grei, med channel 9 og the office. Da har jeg det jeg trenger...



Meget god plass her. Satt forresten på economy plus. Det betyr vel mer beinplass



Kunne godt tilbragt noen flere timer her


United 777, beste flyet i verden



Taxing from gate


En slik jeg skulle ha videre til Omaha



LH til Frankfyrt
LH 747 på vei til Frankfurt. Så dessverre ingen A340-600



Har egentlig litt sansen for AW-fargene. Men de er vel av en utdødene type..



Så skulle jeg fra Ottumwa, Iowa til Chicago, Illinois. Betalte drøyt 400 kr for togturen. Det var ikke verdt. Skjønner godt alle kjører istendenfor å ta toget. Tilåmed buss er nok et bedre alternativ. Men beinplassen var ihvertgfall veldig bra. Sjekket heldigvis på nett før jeg dro, og da var toget 5 timer for sent. Det var ruten fra Sacramento til Chicago. Passasjertogene er jo nesten også prioritert bak cargo-togene også. Neste gang blir det fly



Amtrak inside




Krysse missisippi-elven-





Så kom jeg frem til Chicago Union Station ca 6 timer forsinket. Huff. Men fant da nokså lett frem til hotellet. Gikk bare 3 kvartaler, så fant jeg frem til Adams street. Og hotellet var meget billig og bra. Så skulle jeg tilbringe drøyt 20 timer i the windy city. En kul by, men likte seattle bedre

__________________
Why fly? Simple. I'm not happy unless there's some room between me and the ground.
GFL is offline   Reply With Quote
Old 01-05-2006, 21:51   #14
GFL
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 1,173
Default Replying to Topic 'USA ... here I come!'

Turen videre...


Gammelt AW fly, som skulle til Las Vegas. Huff, kjdelig med gjennskinn




Dette flyet tok vi av med først, men vi fikk snag så vi måtte tilbake. Men da har jeg hvertfall flydd
dc-9. Del 30/11/67. Previously flown by Delta and Avensa.




Detroit downtown




Over lake Michigan i NWA319, som egentlig skulle være en A320. Skulle videre til Tampa.




Et par NWa fly her. Vært i DTW engang før. Alltid artig å være her.



Huff, dårlig bilde uten blitz. Rookie mistake. Men var sikkelig artig å få turen innom.
Flyet var litt under halvfullt, så jeg gikk sist ut av flyet. Kapteinen og co-piloten var
sikkelige greie. Co-piloten var en sikkelig cowboy, med bred dialekt og artige kommentarer



jada, her jeg hører hjemme og hopefully mitt fremtidige kontor


Så var det bare å la seg fotografere, og levere inn fingertrykket på
en litt kul maskin. Godt jeg fant den, og var oppmerksom nok



På tide å dra hjem. HUFF. Satt bakerst i flyet, altså 44A. Flydd NWA
A330 før. Denne gangen i N807NW.




Plassen min. Det var problemer med entertainment-systemet, så de måtte
restarte det opptil flere ganger. Litt kjedelig midt inni en film. Men slår
da 747'en, der du ikke hadde et slikt tilbud.



Litt servering smakte. Hadde da en portugiser atmed meg denne gangen.



Middagen var grei den, var sulten som aldri før igjen.



Ennå et bilde.




Close-up av infoen om ruten. Nærmer oss europa ja


Passerer den engelske kanalen.





Final approach rwy 06




Svinger av rwy'en...



Kanskje en ex Inpen-air? Ikke den som var på osl?



Denne 777'en fløy vel Blubid til DXB uka før? Så den her ta av fra Everett
uka før også. Hyggelig å møtes igjen. Den var fortsatt veldig ren



Mitt tilholdsted i drøyt 7 timer. Var noe møkk på sete. Burde ha blitt vasket bort
Crewet var flinke, var flest flyverter ombord. Kjente igjen 1, fra sist jeg fløy NWA 333



også noen bilder fra AMS:























Noen som greier å si hvilket fly og flytype? Vet det er vanskelig, men sikkert noen som greier det





Cyprus har akkuart ankommet. Med spoiler oppe fortsatt



Alt i alt var turen med KLM/NWA meget bra. Jeg kommer til å fokusere mest på pris iforhold til
flytyper og selskaper i fremtiden. Men det ender vel oftest opp med KLM når jeg skal til USA.



Da var denne ferdig, drar med Sterling til Roma på onsdag. Blir nok en litt mindre rapport da. Om dere er klare for det..


Takk til Blubird for masinga, han som fikk meg til å skrive det her. Kan ikke være dårligere enn han
__________________
Why fly? Simple. I'm not happy unless there's some room between me and the ground.
GFL is offline   Reply With Quote
Old 01-05-2006, 22:23   #15
mafiaboy
Newcomer
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 48
Default Replying to Topic 'USA ... here I come!'

bildene funket ikke her gitt

Men det du skrev så virket det ut som en bra tur..
mafiaboy is offline   Reply With Quote
Old 01-05-2006, 22:39   #16
GFL
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 1,173
Default Replying to Topic 'USA ... here I come!'

Quote:
Originally posted by mafiaboy


bildene funket ikke her gitt

Men det du skrev så virket det ut som en bra tur..

Hmm, må være home.no som er litt fucka idag da. Bildene er jo halve opplevelsen
__________________
Why fly? Simple. I'm not happy unless there's some room between me and the ground.
GFL is offline   Reply With Quote
Old 01-05-2006, 22:45   #17
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 66,929
Default Replying to Topic 'USA ... here I come!'

Bildene funker fint hos meg
__________________
Upcoming flights - JUL: OSL-ZRH (SK) SEP: OSL-BGY (DY) OCT: MXP-OSL (SK)
Since 1/1/2006
Someone is offline   Reply With Quote
Old 01-05-2006, 22:58   #18
mafiaboy
Newcomer
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 48
Default Replying to Topic 'USA ... here I come!'

DA funket allet...
mafiaboy is offline   Reply With Quote
Old 02-05-2006, 06:17   #19
EB
ScanFlyer Inventory
 
EB's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,314
Default Replying to Topic 'USA ... here I come!'

Vanvittig bra!!! Hvordan var turen med Amtrak? Det var et av høydepunktene våre på turen fra DC til Chicago i fjor...
EB is offline   Reply With Quote
Old 02-05-2006, 14:05   #20
GFL
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 1,173
Default Replying to Topic 'USA ... here I come!'

hehe, jeg liker NSB mye bedre. Og de tar jeg rimelig ofte. Men Amtrak var helt greit, bortsett fra at de var 6 timer forsent, og jeg måtte betale 400 kr for en 5 timer lang tur. Det var california Zefyr-ruten, som starter i sacramento, og har en lang tur over til Chicago. Men masse beinplass, og veldig god plass ombord. Men hadde ikke skadet med et høyhastighettog, som gikk litt fortere. Men de vil vel ikke at det skal være raskere med tog enn bil. Litt kjedelig å reise alene der, siden ipoden var tom for strøm.

Men kom da frem til downtown Chicago, så skal være fornøyd
__________________
Why fly? Simple. I'm not happy unless there's some room between me and the ground.
GFL is offline   Reply With Quote
Reply


Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Only in USA? Bizflyer Småprat 7 31-10-2013 10:58
Innreiseregler USA Bizflyer Reiseforum 8 03-07-2011 17:38
De nye USA- flygningene fra CPH til USA litt-amatør Flyforum 21 24-05-2006 10:50


All times are GMT +2. The time now is 05:47.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.