Flyprat


Go Back   Flyprat > Bilder & foto
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 19-05-2013, 20:02   #1
Blackhawk
ScanFlyer Molded
 
Blackhawk's Avatar
 
Join Date: Feb 2007
Location: Sverige/Norge
Posts: 2,221
Kamera Mai2013: Del 2: AMS: Schipol+fly/2 x Jr.Suite: Radisson Blu

Mai2013: Del 2: AMS: Schipol+fly/2 x Jr.Suite: Radisson Blu



Del 2:



Her kommer resten av bildene, samt fra de to Jr. suitene
på Radisson Blu: Amsterdam Schipol Airport Hotel.




Del 1 inneholder:

Dag en: bilder fra Spotte-terrassen
Dag en: bilder fra Polderbaan
Leiebilen (BMW 7-serie)
Samt bilder fra turen til IJmuiden
Inntrykk fra en av tulipan-plantasjene


Del 2 inneholder:

Dag to/tre: bilder fra Polderbaan
Dag fire: bilder fra Spotte-terrassen
Bilder av to ulike Jr. Suiter på
Radisson Blu: Amsterdam Schipol Airport.



Da fortsetter vi:





Over: KLM med B747-400, og reg.: "PH-BFB". Levert juni 1989, maskinen
er dermed hele 24 år gammel (!). Bærer navnet: "City of Bangkok".
Seatconfig: C42/W36/Y337.




Over: Singapore Airlines med B777-200ER, og reg.: "9V-SVL". Levert nov. 2002,
maskinen er 10.5 år gammel. Seatconfig: C26/Y245.




Over: KLM med Airbus A330-200, og reg.: "PH-AON". Levert april 2013,
selv om "First flight" står oppført som april 2008. Maskinen er dermed
litt over fem år.




Over: United Airlines med B767-300ER, og reg.: "N660UA". Levert mai 1993,
maskinen er dermed 20 år gammel.




Over: KLM med Airbus A330-200, og reg.: "PH-AOE". Levert aug. 2006,
maskinen er snart syv år gammel. Bærer navnet: "Parliament Squarev - Edinburgh".
Seatconfig: C30/Y221.




Over: China Airlines med Airbus A340-300, og reg.: "B-18801". Levert apr. 2001,
maskinen er 12 år gammel.




Over: KLM med B737-800, og reg.: "PH-BXV". Levert mars 2007,
maskinen er litt over seks år gammel. Bærer navnet: "Roodborstje / Robin".






Over: EVA Airways (Taiwan) med B777-300ER, og reg.: "B-16702".
Levert aug. 2005, maskinen er snart åtte år gammel.
Seatconfig: C24/W103/Y211.




Over: Estonian Air med CRJ-900, og reg.: "ES-ACC". Levert jan. 2011,
maskinen er litt over to år gammel.




Over: THY Turkish Airlines med B737-800, og reg.: "TC-JFM". Levert mai 1999,
maskinen er 14 år gammel. Bærer navnet: "Nigde".




Over: KLM med B747-400, og reg.: "PH-BFO". Levert okt. 1992,
maskinen er snart 21 år gammel. Bærer navnet: "Orlando".




Over: LOT Polish Airlines / LOT Charters med B737-400, og reg.: "SP-LFF".
Levert ny til LOT Polish Airlines pr. apr. 1997, så over til
"Centralwings" pr. feb. 2005, og frem til selskapet opphørte
pr. mars 2009. Tilbakeført til LOT Charters fra sept. 2009.
Maskinen er litt over 16 år gammel.




Over: China Airlines (Cargo) med B747-400F, og reg.: "B-18722". Riktinok en
stygg stolpe i veien, men eneste brukbare bilde av akkurat denne maskinen.




Over: KLM med B747-400, og reg.: "PH-BFK". Levert mai 1991,
maskinen er 22 år gammel. Bærer navnet: "City of Karachi".




Over: Transavia med B737-800, og reg.: "PH-GGZ". Opprinnelig
levert ny til "GOL Transportes Aereos" som "PR-GGZ" pr. mars 2010.
Og leases ut til Transavia Airlines med faste mellomrom, bl.a.
fra april til september (både i 2011 og 2012, og nå i 2013).
Maskinen er litt over tre år gammel, seatconfig: Y183.




Over: Transavia med B737-800, og reg.: "PH-HSG". Levert mai 2012,
maskinen er litt over ett år gammel. Seatconfig: Y189.






Over: Air Bridge Cargo med B747-400, og reg.: "VQ-BHE". Maskinen
ble opprinnelig levert ny til Cargo B Airlines pr. des. 2008,
med reg. "OO-CBC". Så satt til lagring fra juli 2009, før
nåværende selskap overtok fra april 2010. Maskinen er 4.5 år
gammel.
__________________
Mvh: Blackhawk
If it's a BOEING??, I'm NOT going!!...
Blackhawk is offline   Reply With Quote
Old 19-05-2013, 20:03   #2
Blackhawk
ScanFlyer Molded
 
Blackhawk's Avatar
 
Join Date: Feb 2007
Location: Sverige/Norge
Posts: 2,221
Kamera Re: Mai2013: Del 2: AMS: Schipol+fly/2 x Jr.Suite: Radisson Blu






Over: KLM med B747-400, og reg.: "PH-BFS". Levert okt. 1996,
maskinen er 16.5 år gammel. Bærer navnet: "City of Seoul".
Seatconfig: C42/W36/Y317.




Over: Onur Air (Tyrkia) med Airbus A320-200, og reg.: "TC-OBL". Levert ny
til "MEA" pr. jan. 1997, som: "F-OHMO". Så videre til amerikanske "airTran"
pr. mai 2003, videre til Atlas Jet pr. nov. 2004, så leaset ut i perioder
til bl.a. AirBlue, og Saudi Arabian Airlines. Hos Onur Air fra mai 2011.
Maskinen er 16.5 år gammel, seatconfig: Y180.




Over: KLM med B777-200ER, og reg.: "PH-BQN". Levert apr. 2006,
maskinen er syv år gammel. Bærer navnet: "Nahanni National Park"




Over: Martinair Holland med MD-11CF (ER), og reg.: "PH-MCP". Levert
pr. des. 1994, maskinen er snart 18.5 år gammel.




Over: Easyjet med Airbus A319, og reg.: "G-EZIP". Levert pr. juli 2005,
maskinen er snart åtte år gammel.




Over: Canjet Airlines med B737-800, og reg.: "PH-HZL". Maskinen ble
opprinnelig levert ny til Transavia Airlines pr. apr. 2001, og har siden
vært leaset ut fast til: Air Berlin, Sunwing Airlines, Moskovia Airlines,
og nå sistnevnte selskap. Maskinen er litt over 12 år gammel.




Over: KLM med B737-800, og reg.: "PH-BGA". Levert pr. apr. 2008,
maskinen er litt over fem år gammel. Bærer navnet: "Tureluur/Redshank".




Over: ArkeFly (TUI Nederland) med B737-800, og reg.: "PH-TFF". Maskinen
ble opprinnelig levert ny til AMC, pr. okt. 2007 med reg.: "SU-BQA". Så satt
til lagring pr. mai 2011. Før så ArkeFly overtok fra aug. 2011, leaset ut til
JetairFly fra mars 2012 til april 2013. Maskinen er ca. 5.5 år gammel.






Over: KLM med MD-11, og reg.: "PH-KCK". Levert ny april 1997,
maskinen er litt over 16 år gammel. Bærer navnet: "Ingrid Bergman".
Seatconfig: C24/W38/Y223.






Over: China Southern Airlines med Airbus A330-300, og reg.: "B-6111".
Levert ny pr. juli 2008, maskinen er snart fem år gammel.
Seatconfig: F4/C24/W28/Y211.






Over: Emirates med Airbus A380-800, og reg.: "A6-EDU" Levert
ny pr. feb. 2012, maskinen er litt over 1.5 år gammel.
Seatconfig: C14/W76/Y427 (517pax).






Over: Martinair Holland med MD-11 (F), og reg.: "PH-MCW". Levert
nov. 1998, maskinen er 14.5 år gammel. Bærer navnet: "Martin Schroeder".
__________________
Mvh: Blackhawk
If it's a BOEING??, I'm NOT going!!...
Blackhawk is offline   Reply With Quote
Old 19-05-2013, 20:04   #3
Blackhawk
ScanFlyer Molded
 
Blackhawk's Avatar
 
Join Date: Feb 2007
Location: Sverige/Norge
Posts: 2,221
Kamera Re: Mai2013: Del 2: AMS: Schipol+fly/2 x Jr.Suite: Radisson Blu




Over: Surinam Airways med Airbus A340-300, og reg.: "PZ-TCP". Maskinen ble
opprinnelig levert ny til Air France pr. april 1994, så satt til lagring
pr. sept. 2009, før nåværende selskap overtok fra des. 2009. Maskinen
er litt over 19 år gammel. Bærer navnet: "Palulu", seatconfig: C12/Y305.




Over: British Airways med Airbus A320-200, og reg.: "G-EUUF". Levert
pr. juli 2002, maskinen er snart 11 år gammel. Seatconfig: Y162.




Over: Arkefly (TUI Nederland) med B737-800, og reg.: "PH-TFC". Levert
ny til ArkeFly pr. april 2009, så over til Canjet Airlines fra nov. 2009
og frem til april 2010, hvor ArkeFly overtok igjen. Maskinen er litt over
fire år gammel, står oppført med følgende interessante seatconfig: F18/W66/Y96.








Over: KLM med Airbus A330-300, og reg.: "PH-AKE". Levert feb. 2013,
maskinen er kun ca. tre mnd. gammel. Bærer navnet: "Praçia De Rossio - Lisboa".






Over: KLM med B747-400, og reg.: "PH-BFW". Levert ny pr. okt. 2000,
maskinen er litt over 12.5 år gammel. Bærer navnet: "Shanghai".




Over: KLM med B777-200ER, og reg.: "PH-BQM". Levert apr. 2006,
maskinen er litt over syv år gammel. Bærer navnet: "Machu Picchu".




Over: Delta Airlines med Airbus A330-200, og reg.: "N861NW". Maskinen
ble opprinnelig levert ny til daværende Northwest Airlines pr. nov. 2006,
overført til Delta Airlines pr. nov. 2009. Maskinen er litt over 6.5 år
gammel. Seatconfig: C32/Y211.




Over: Lufthansa med B737-300, og reg.: D-ABEA". Levert pr. feb. 1990,
maskinen er snart 23.5 år gammel. Bærer navnet: "Saarbrücken".




Over: AirFrance by Regional med Embraer-145, og reg.: "F-GUBC". Levert
pr. jan. 2002, maskinen er snart 11.5 år gammel.




Over: Corendon Dutch Airlines med B737-800, og reg.: "CS-TQU".
Opprinnelig levert ny til Transavia Airlines pr. april 2002, så over
til Sun Country Airlines fra nov. 2006, tilbake til Transavia fra
apr. 2007 - leaset til Caribbean Airlines fra des. 2007 til mars 2008.
Over til Transavia Denmark fra aug. 2009, og frem til nov. 2010. Så
til Euro Atlantic Airways fra mars 2012, før nåværende selskap
overtok fra april 2013. Maskinen er 11 år gammel. Seatconfig: Y189.






Over: KLM Asia med B777-200ER, og reg.: "PH-BQK". Levert ny pr. jan. 2005,
maskinen er snart 8.5 år gammel. Bærer navnet: Mount Kilimanjaro".
Seatconfig: C35/W34/Y249.






Over: KLM (SkyTeam logojet) med B777-300ER, og reg.: "PH-BVD". Levert
ny pr. aug. 2009, maskinen er snart fire år gammel. Bærer navnet: "Park Amboseli".
Seatconfig: F8/C16/W125/Y175.






Over: KLM med B747-400, og reg.: "PH-BFR". Levert pr. jan. 1994,
maskinen er 19.5 år gammel. Bærer navnet: "Rio de Janeiro".
__________________
Mvh: Blackhawk
If it's a BOEING??, I'm NOT going!!...
Blackhawk is offline   Reply With Quote
Old 19-05-2013, 20:05   #4
Blackhawk
ScanFlyer Molded
 
Blackhawk's Avatar
 
Join Date: Feb 2007
Location: Sverige/Norge
Posts: 2,221
Kamera Re: Mai2013: Del 2: AMS: Schipol+fly/2 x Jr.Suite: Radisson Blu


Over: Flybe med Dash8-400, og reg.: "G-ECOM". Levert pr. des. 2008,
maskinen er snart 4.5 år.




SAS ("Danmark") med Airbus A319 og reg.: "OY-KBR". Levert aug. 2007,
og er litt under seks år gammel. Bærer navnet: "Sten Viking".
Seatconfig: Y141.




Over: Aeroflot med Airbus A321-200, og reg.: "VQ-BOH". Levert mars 2012,
maskinen er snart 1.5 år gammel. Bærer navnet: Alexander Prokhorov".
Seatconfig: C28/Y142.






Over: ArkeFly (TUI Nederland) med B767-300ER, og reg.: "PH-OYJ". Maskinen
ble opprinnelig levert ny til Britannia Airways pr. feb. 2000, som "G-OBYJ".
Leaset ut til Garuda (Hadj-flyvninger) fra jan. 2003, til mars 2003, så overført
fra Britannia til Thomson Airways fra mai 2005. Så overtatt av ArkeFly
fra april 2011. Maskinen er snart 13.5 år gammel. Seatconfig: F31/W158/Y96.




Over: British Airways med B737-400, og reg.: "G-DOCY". Levert ny
til BA pr. sept. 1993 som "G-BVBY", så en tur over til "Eurobelgian Airlines"
fra 28. april 1994 til feb. 1996, da den gikk til "Air Provence" -
i begge sistnevnte selskaper med reg.: "OO-LTQ". Så tilbake til
BA pr. okt. 1996, maskinen er nesten 20 år gammel.




Over: Delta Airlines med Airbus A330-300, og reg.: "N803NW". Levert
pr. sept. 2003, maskinen er snart 10 år gammel. Seatconfig: C34/Y264.






KLM med B777-200ER, og reg.: "PH-BQE". Levert feb. 2004, maskinen
er litt over ni år gammel. Bærer navnet: "Epidaurus".






Over: Cathay Pacific med Airbus A340-300, og reg.: "B-HXA". Levert ny
pr. juni 1996, da som "VR-HXA". Maskinen er 17 år gammel,
seatconfig: C26/Y257.




Over: Augsburg Airways med EMB-195, og reg.: "D-AEMC". Levert ny
pr. juli 2009, maskinen er snart fire år gammel. Seatconfig: Y116.




Over: Ukraine International Airlines med B737-400, og reg.: "UR-GAO".
Maskinen ble opprinnelig levert ny til Lauda Air pr. mai 1991, som
"OE-LNH". Over til Afriqiyah Airways pr. april 2002, og videre
som "wet-lease" til Alisea Airlines pr. aug. 2003. Overtatt
av nåværende selskap pr. nov 2004, maskinen er litt over 22 år gammel.
Seatconfig: C12/Y112.




Over: Delta Airlines med B767-300ER, og reg.: "N152DL". Ble opprinnelig
levert ny til Gulf Air pr. nov. 1990, som "A4O-GM". Så over til Delta
Airlines pr. feb. 1997, maskinen er 22.5 år gammel.




Over: KLM med Airbus A330-200, og reg.: "PH-AOM". Levert ny
pr. okt. 2010, maskinen er snart tre år gammel. Bærer navnet: "Piazza San Marco-Venezia",
seatconfig: C30/Y221.




Over: KLM med B737-700, og reg.: "PH-BGK". Levert pr. juni 2010,
maskinen er tre år gammel. Leaset ut til Transavia fra juli 2010
til sept. 2010. Bærer navnet: "Fulmar / Noorse Stormvogel".




Over: KLM med Airbus A330-300, og reg.: "PH-AKB". Levert mars 2012,
maskinen er litt over ett år gammel. Bærer navnet: "Piazza Navona-roma".
Seatconfig: C30/Y264.




Over: KLM Asia med B747-400, og reg.: "PH-BFM". Levert pr. feb. 1992,
maskinen er 21.5 år gammel. Bærer navnet: "Mexico".
Seatconfig: C42/W36/Y197.




Over: KLM med B777-200ER, og reg.: "PH-BQP". Levert pr. april 2007,
maskinen er litt over seks år gammel. Bærer navnet: "Pont du Gard",
seatconfig: C35/W34/Y249.




Over: KLM Cityhopper med EMB-190, og reg.: "PH-EZH". Levert okt. 2009,
maskinen er ca. 3.5 år gammel.
__________________
Mvh: Blackhawk
If it's a BOEING??, I'm NOT going!!...
Blackhawk is offline   Reply With Quote
Old 19-05-2013, 20:06   #5
Blackhawk
ScanFlyer Molded
 
Blackhawk's Avatar
 
Join Date: Feb 2007
Location: Sverige/Norge
Posts: 2,221
Kamera Re: Mai2013: Del 2: AMS: Schipol+fly/2 x Jr.Suite: Radisson Blu

Som i fjor, bodde vi også denne gangen på Radisson Blu: Amsterdam
Schipol Airport Hotel, som ligger i Business Parken like ved flyplassen.
Denne gangen booket vi Junior Suite, med 2 x Queen beds. Dog hadde noe
feil skjedd, og de to første nettene fikk man i stedet en King bed;
dette første rommet var i tillegg ikke oppusset. Siste natten hadde
vi et nyoppusset rom, som hadde 2 x queen beds som best., samt at dette
rommet hadde bedre utsikt ut mot flyplassen - og var et hjørnerom.
Siden det hadde blitt rot med bestillingen, fikk vi i etterkant
kompensasjon for dette:

























Utsikten mot Amsterdam: Schipol Airport:

















Informasjon om bl.a. reg. dato, kan inneholde feil - alderen på flyet er
angitt i forhold til "first flight" hos flyfabrikanten, og ikke i forhold
til når flyet ble levert til selskapet. Informasjon ang. evt. seatconfig
kan være feil, og angitt når dette er opplyst i forhold til registrering
på flyet når jeg har slått dette opp.



Alle bilder er tatt med et digitalt kompaktkamera av
merket: Canon: IXUS 1000HS - som har spec. på 10.0
megapixler, Full HD-video, HS system, samt 10 x optisk zoom.
Jeg har nå brukt 800x600-format på disse bildene, i stedet
for 1100x618 med widescreen som jeg ofte har brukt.


Så håper jeg bildene falt i smak, legg gjerne igjen
kommentarer eller spørsmål dersom ønskelig!
__________________
Mvh: Blackhawk
If it's a BOEING??, I'm NOT going!!...
Blackhawk is offline   Reply With Quote
Old 19-05-2013, 22:26   #6
toftos
ScanFlyer Molded
 
Join Date: Jul 2009
Location: Bergen
Posts: 2,119
Default Re: Mai2013: Del 2: AMS: Schipol+fly/2 x Jr.Suite: Radisson Blu

Fantastisk serie med varierte og flotte bilder
toftos is offline   Reply With Quote
Old 19-05-2013, 22:53   #7
teamseacow
ScanFlyer Silver
 
teamseacow's Avatar
 
Join Date: Oct 2012
Location: London / Stockholm
Posts: 644
Default Re: Mai2013: Del 2: AMS: Schipol+fly/2 x Jr.Suite: Radisson Blu

Både del en og to brakte fram mange fine minner fra alle søndagene på spotterplatformen fantastisk serie, og synes at du fikk mange fint på brikka!
__________________
Businesstudent, BCN/OSL

Gravity, thou art a heartless bitch.

~Sheldon Cooper
teamseacow is offline   Reply With Quote
Old 20-05-2013, 12:11   #8
Vede
ScanFlyer Dusty
 
Vede's Avatar
 
Join Date: Jan 2007
Location: SVG
Posts: 4,707
Default Re: Mai2013: Del 2: AMS: Schipol+fly/2 x Jr.Suite: Radisson Blu

Flotte serier i begge trådene. Mye arbeid og innsats ligger bak dine serier noe det står respekt av. Du får mye kvalitet ut av utstyret ditt.

Men liker ikke du får meg til å få AMS abstinenser.
__________________
Det finnes tre sider av en sak, min, din og den korrekte
Click Here to view my aircraft photos at JetPhotos.Net!
Vede is offline   Reply With Quote
Old 21-05-2013, 11:50   #9
Scanorama
Flying Norwegian(s)
 
Scanorama's Avatar
 
Join Date: Oct 2008
Location: Anywhere.
Posts: 375
Default Re: Mai2013: Del 2: AMS: Schipol+fly/2 x Jr.Suite: Radisson Blu

Her var det mange "stjerneskudd" Blackhawk, i både del 1 & 2. Ser ut som du har hatt deg en vellykket tur til AMS igjen. Du har jo både kjørte standsmessig og bodd på flott hotell, som seg hør og bør på en slik tur.
Scanorama is offline   Reply With Quote
Old 25-05-2013, 13:33   #10
Blackhawk
ScanFlyer Molded
 
Blackhawk's Avatar
 
Join Date: Feb 2007
Location: Sverige/Norge
Posts: 2,221
Default Re: Mai2013: Del 2: AMS: Schipol+fly/2 x Jr.Suite: Radisson Blu

Takker så mye for kommentarer og tilbakemeldinger, veldig hyggelig at bildene falt i smak!

Scanorama: ja takk for en virkelig hyggelig, interessant, og innholdsrik-
tur som vanlig! Og neste gang blir det i tillegg gratis opphold på
Radisson i Jr.Suite, gleder meg mest til fri minibar!!! aj aj.. )
__________________
Mvh: Blackhawk
If it's a BOEING??, I'm NOT going!!...
Blackhawk is offline   Reply With Quote
Old 27-05-2013, 20:42   #11
Scanorama
Flying Norwegian(s)
 
Scanorama's Avatar
 
Join Date: Oct 2008
Location: Anywhere.
Posts: 375
Default Re: Mai2013: Del 2: AMS: Schipol+fly/2 x Jr.Suite: Radisson Blu

Ja, takk det samme til deg. Ingen tvil om at også neste tur blir innholdsrik og minneverdig, når vi begynner og nå bunnen av minibaren. Bare vi husker at vi har vært der i det hele tatt. -
Scanorama is offline   Reply With Quote
Reply


Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Sommer2013: med SAS og A320 i Business til CPH & Radisson Blu Suite: Blackhawk TripReports 4 23-04-2014 22:31
Mai2013: Amsterdam: Schipol/fly/spotting/skip/leiebil: BMW7 Blackhawk Bilder & foto 11 25-05-2013 13:34
Amsterdam: Schipol (AMS), Opel Insignia++, Del:2 Blackhawk Bilder & foto 19 08-09-2011 13:47
Amsterdam: Schipol (AMS), samt DY-flyvn.++, Del:1 Blackhawk Bilder & foto 13 05-09-2011 20:55


All times are GMT +2. The time now is 04:28.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.