![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Har tenkt å prøve meg på en delvis liverapport på denne turen. Det kan være en hyggelig syssel underveis. Har lenge planlagt å besøke denne delen av Spania, ettersom jeg hørt mye bra om området, og ikke minst har jeg hørt rapporter om at San Sebastian skal være en av Europas beste matbyer. Ja, faktisk er det den byen som har flest Michelin-stjerner per innbygger. Det sier jo litt, og ikke minst, som påpekt i reiseforumet her - folk er så kvalitetsbevisste at restauranter som ikke leverer varene ikke overlever lenge.
Turen ble planlagt for flere måneder siden. Fikk ordnet med med en konkurranserabatt hos Lufthansa, og ettersom det er over to år siden jeg fløy med LH, passet det bra å prøve dette hyggelige selskapet igjen. Avreise blir 10:10 til FRA, vel tre timer på FRA og så landing i Bilbao utpå sen ettermiddag. Fra OSL er det satt opp en 737, mens man benytter Airbus 319 videre. Er allerede tildelt hhv 20C og 18F. (Kunne tenkt meg det omvendt, for det er større sannsynlighet for toalettbesøk på ettermiddagen.. ![]() Oppholdet underveis er én overnatting i Bilbao. Deretter buss til San Sebastian onsdagen, der jeg skal oppholde meg til søndag. Så drar jeg opp til Vitoria og har en overnatting der, før jeg returnerer til Bilbao mandag og returnerer tirsdag kveld. Legger meg på et moderat hotell- og pensjonatnivå, og prioriterer å heller velge det beste på bordet. "Gourmetreise" - det kunne kanskje stått "gourmandreise", for ligger vel imellom der et sted. I tillegg til at jeg er glad i god drikke. ![]() ![]() Tittelen indikerer at det kommer til å bli en drøss med matbilder i denne rapporten, og vil anta at noen vil mene den passer andre steder ![]() Den eneste lille demper på reisegleden i skrivende stund er at det rett og slett er meldt drittvær under hele oppholdet. Værmeldingen mht både temperatur og nedbør er forsyne meg bedre på Ytre Søre Sunnmøre enn i Spania. Men det er jo lov å håpe på noe gløtt av sol! ![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Delvis skifte i internasjonal trafikk fra Narita til Haneda | Someone | Flyforum | 43 | 04-02-2020 15:27 |
LH til Bogota (delvis live) | GFL | TripReports | 8 | 20-10-2011 16:12 |
Solar Fly Live fra Swiss t Bruxells ( LIVE video & map ) | scanhorse | Småprat | 6 | 14-05-2011 09:50 |