![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Hei
Etter noen år i IT-bransjen samt at mer enn nok timer med PPL, trenger jeg noe påfyll i hverdagen. Noen tips til hvor å ta ATPL-teorien?(Lyst til å bli FI, men vurderer å ta IR, CPL og ME) Jeg bor i Oslo, så har vurdert Luftfartsskolen. Men ulempen er et dyrt kurs, og i tillegg Luftfartstilsynet som lever sitt eget liv. Noen som har noen anbefalinger i England(CATS, Bristol?)Sverige, Danmark, Polen eller Island(Keilir aviation academy)? Å lese ATPL-teorien på brevkurs er kanskje litt kjedelig? Noen som vet om litt mer givende kurs, og kanskje litt mer klasserom enn 3 uker på slutten?
![]() |
#2 |
ScanFlyer Airborne
|
![]()
http://www.tfhs.lu.se/utbildning/kur...rt-pilot-teori
Samlingsbasert kurs ved Lunds University School of Aviation. Utrolig godt opplegg, noen av de dyktigste lærerene jeg vet om. Det er til og med gratis :-) |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Prince Aviation(http://princeaviation.com/) i Beograd anbefales varmt. Bor her nede, så jeg PPL-teorien der og er storfornøyd- mange gamle JAT-piloter som har flydd over så å si hele verden samt yngre kapteiner o.l. som foreleser. Tror de tar rundt 4500 euro for teorien..Levekostnader kommer i tillegg til dette, men du lever fint på 500-700 euro i måneden her alt ettersom.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
ProPilot i Coventry har, i tillegg til vanlig fjernundervisning, fulltidsstudium i klasserom som starter i oktober om det passer timeplanen din. Fjernundervisning er ikke nødvendigvis så kjedelig men det krever jo en god del selvdisiplin ![]() Last edited by Turtle; 27-04-2013 at 10:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Lima November
|
![]()
Kan bekrefte at OAA kjører modulært kurs. Du har muligheten til fjernstudium med fire ukers klasseromsundervising og du har muligheten til klasseromsundervisning på fulltid i ca 6 mnd.
Fjernstudiet koster 1500,- GBP + 1300,- GBP for klasseromsundervisningen. Fulltidskurset koster 4900,- GBP. For mer info: Gå inn på www.oaa.com. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Eksamen ATPL-teori - tips? | 77W | General Aviation og sjøfly | 3 | 15-11-2013 13:12 |
PPL-teori ikke regulert innen JAA/EASA-medlemsland | bergejm | General Aviation og sjøfly | 5 | 04-03-2013 10:58 |
ATPL-teori i England? | GFL | General Aviation og sjøfly | 1 | 10-06-2012 22:00 |
Interressant teori! | Concorde | Flyforum | 17 | 13-03-2005 07:14 |