![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Dec 2010
Posts: 117
|
![]()
Ja, men visst FR skulle trekke seg fra disse stedene så vil vel andre stå klare til å overta en del av disse rutene (som DY eller Easyjet feks)? Regner ikke med at det bare blir ett hull der visst FR forsvinner. Så da vil jo forsatt jobbene på bakken være der. Eller tar jeg feil?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Newcomer
Join Date: Sep 2012
Posts: 35
|
![]() Quote:
Det var ingen som satset noe særlig i årene før RA kom på banen. Norwegian sin satsning i 08-09 var mildt sagt laber. Easyjet kan man vel med sikkerhet si at ikke kommer, da de kun flyr til primærflyplasser. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
ScanFlyer Molded
Join Date: Nov 2010
Posts: 2,776
|
![]() Quote:
I snitt, hadde folk reist betydlig mindre og ti-tusenvis av arbeidsplasser hadde forsvunnet. Så lavpris generer i høy grad sine egne kunder. At SAS må nedbemanne har de stort sett bare seg selv å takke for. W |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,443
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Newcomer
Join Date: Sep 2012
Posts: 35
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,443
|
![]()
Wizzair er litt mer segmentert, de opererer mer i det etniske markedet. Ryanair skraper bare bunnen, uansett etnisk tilhørighet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Newcomer
Join Date: Sep 2012
Posts: 35
|
![]()
Sett bort fra at alle operasjonene deres er enten til eller fra en Øst-Europeisk stat er vel businessmodellen ganske lik, de benytter Beauvais, Ciampino, Hahn, Weeze etc.. De markedsfører Torp som Oslo.. Sett med markedsføringsøyne er vel Rygge et bedre alternativ dersom målgruppen er Oslo.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Feb 2013
Location: Bææærgen
Posts: 494
|
![]()
Ville ikke easyjet sett et potensiale i en rute fra enten Rygge eller Torp til London når eventuelt Ryanair forsvinner herfra? Nordmenn er jo gal etter London, og det ville vært en grei måte å gjøre seg mer kjent på i Norge.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
ScanFlyer Silver
Join Date: Oct 2012
Location: London / Stockholm
Posts: 644
|
![]() Quote:
![]()
__________________
Businesstudent, BCN/OSL Gravity, thou art a heartless bitch. ~Sheldon Cooper
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Jan 2006
Posts: 3,891
|
![]()
Svaret på spørsmålet er enkelt: Ingen.
Eksepelvis trodde mange at selskapene sto i kø for å fylle markedet som Ryanair hadde på Torp. Nå har ikke Ryanair forlatt Torp, men det er jaggu ikke langt unna. Vi hadde 26 destinasjoner med Ryanair, og flere av de gikk flere ganger daglig. For eksempel London, som gikk 3 eller var det 4 ganger daglig på det meste. Nå flyttet Ryanair over til Rygge, men det er neppe alle sørlendinger, Telemarkinger og Vestfoldinger som reiser over til Rygge. Så markedet på Torp er der det, men ingen har fylt hullet som kom. Norwegian har satt opp ei rute til London, som etter sigende går veldig dårlig. Alle rutene vi hadde til Tyskland.... hvem har de nå? Ingen. Italia? Ingen. Hva om Ryanair forlater Rygge? Hvem vil overta alle de rutene? De samme som hadde rutene før Ryanair kom? Det var jo ingen det heller. Markedet var jo der. Men kun for Ryanair.
__________________
Life is Brutale |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Feb 2011
Location: KRS
Posts: 2,365
|
![]()
Men om basen legges ned, så kan jo FR fortsatt fly til Rygge.... Da har vel ikke Stoltenberg så mye han skulle sagt? Dessverre.....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Location: Ebeltoft, Denmark
Posts: 5,510
|
![]()
passagerer er troløse...Alene det at DU skal forbi f.ex Ryanair hejmmeside for at bestille billetter vil nok betyde at i samme øjeblik FR trækker sig, vil de glemme alt om Ryanairs hjemmeside, men i stedet søge andre alternativer..I norge vil de jo nok betyde Norwegian og delvist alle os andre. I Danmark sidder Easyjet og Norwegian på meget af markedet for LCC..
SAS og andre vil nok profitere pga deres rutenetværk... Som MOW skriver flyver FR til pladser hvor tilgangen til transfer gangske begrænset, og det er naturligt at søge alternativer....og Det gør de rejsende gerne... FR er lig med LOWFARE til de steder de flyver og det ved publikum ganske godt Hilsen Ole Last edited by sk931; 17-04-2013 at 23:42. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
ScanFlyer Gold
Join Date: Apr 2010
Posts: 1,703
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Jul 2010
Posts: 179
|
![]()
Jeg regner med at Ryanair bare snur turene hvis de stenger Rygge og flyr fra sine andre baser, slik som da Marseille stengte, så da er det vel ikke mange rutene som stenges siden de har baser over alt. Men da vil det jo ikke gå fly kjempetidlig på morgenen fra Rygge siden flyene må komme sydfra først.
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Bjørn Kjos trekker seg | kekker | Flyforum | 5 | 11-07-2019 11:35 |
United trekker seg helt ut fra JFK | Discus | Flyforum | 2 | 17-06-2015 18:42 |
To separate enkeltbilletter billigere enn tur/retur hvis en reiser fra Norge? | SE-AER | Reiseforum | 5 | 18-06-2012 13:59 |
CAU-lederen trekker seg | FlightDeck | Flyforum | 5 | 02-06-2010 16:15 |
Airbus trekker seg fra tanker-anbudet | Trety | Flyforum | 13 | 09-03-2010 23:11 |