Flyprat


Go Back   Flyprat > Flyforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 27-03-2006, 15:22   #1
Falcon
ÜberScanFlyer
 
Falcon's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,981
Default "SAS-flygere tapper flyene tomme for strøm"

Dagbladet melder at årsaken til mange SAS-kanselleringer ut fra Kjevik i vinter skyldes tomme batterier pga. slapp omgang med sjekklistene:

http://www.dagbladet.no/nyheter/2006/03/27/461988.html
Falcon is offline   Reply With Quote
Old 27-03-2006, 15:29   #2
Savipix
ScanFlyer Rusty
 
Savipix's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 7,480
Default Replying to Topic '

Kommer ihåg när jag flög från CPH-BMA med Dashen 2003 och det sista kaptenen sade innan vi gick ut ur cockpit var "husk brytern"

Savipix is offline   Reply With Quote
Old 27-03-2006, 17:33   #3
Utflyttet
Ute på tur
 
Join Date: Sep 2004
Location: Bergen, Norway
Posts: 10,012
Default Replying to Topic '

Fra artikkelen:

"Hundrevis av SAS-passasjerer har de siste månedene blitt stående på bakken fordi slurvete piloter har glemt å sette en cockpit-bryter i korrekt natt-posisjon."

Er dette noe form for medbragt nattevakt de har for å passe på flyet som er flink i kampsport eller en dedikert kjerne SAS-piloter som brukes for å hanskes med BU-piloter?
Utflyttet is offline   Reply With Quote
Old 27-03-2006, 17:42   #4
Superhai
ScanFlyer Rusty
 
Superhai's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 5,483
Default Replying to Topic '

Det ville jo vært galt om noen bryter seg inn i løpet av natta.

__________________
“I always wonder why birds stay in the same place when they can fly anywhere on earth. Then I ask myself the same question.”
Superhai is offline   Reply With Quote
Old 27-03-2006, 17:46   #5
Utflyttet
Ute på tur
 
Join Date: Sep 2004
Location: Bergen, Norway
Posts: 10,012
Default Replying to Topic '

Men disse 340'ene de bruker på CPH-NRT er jo ganske store... har de sumo-brytere?
Utflyttet is offline   Reply With Quote
Old 27-03-2006, 17:50   #6
Superhai
ScanFlyer Rusty
 
Superhai's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 5,483
Default Replying to Topic '

Etter at amerikanernes krav til forsterkede cockpitdører så er ikke cockpit-brytere lenger nødvendige. Dessuten så satte CAU seg på bakbeina når SAS ikke ville bruke japanske ansatte men derimot de langt billige bryterne fra tidligere østblokkland.

__________________
“I always wonder why birds stay in the same place when they can fly anywhere on earth. Then I ask myself the same question.”
Superhai is offline   Reply With Quote
Old 27-03-2006, 18:00   #7
Falcon
ÜberScanFlyer
 
Falcon's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,981
Default Replying to Topic '

Vi satser på at ikke WADA eller Antidoping Norge dukker opp for å sjekke bryterne fra øst-Europa.
Falcon is offline   Reply With Quote
Old 27-03-2006, 18:06   #8
Utflyttet
Ute på tur
 
Join Date: Sep 2004
Location: Bergen, Norway
Posts: 10,012
Default Replying to Topic '

Kan en full chater-trønder betegnes som en cockpit-bryter?
Utflyttet is offline   Reply With Quote
Old 27-03-2006, 18:47   #9
sk931
ScanFlyer Rusty
 
sk931's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Ebeltoft, Denmark
Posts: 5,510
Default Replying to Topic '


En fejl der ofte opstaar naar besaetning skal paa natstop og gerne vil afsted...
Og saa er det jo at "det der" med checklisten er noget de ofte har paa rygraden...
----
Personligt har jeg flere gange ringet til crew EFTER de er naaet til deres hotel.
Det skal lige siges at hotel i AAR er 45kms koersel.....
Crew bemaerkning er saa ofte, at du lige kan tage telefonen og gaa ud i cockpit
og ringe op, saa du kan bleve guidet.......
Naar du saa fortaeller, at uautoriseret adgang til cockpit ikke er tilladt OG at crew
bedes komme til lufthavnen og slukke flyet ned....
Kommentarerne du faar, kan ikke gengives paa print....
Saa kaere Q400 piloter(om der da er nogen her paa Forum) venligst foelg checklister.
Der er en grund til at de er der....

Hilsen
Ole
__________________


AAR-CPH-NRT-AKL-LAX-ARN-AAR
når det nu engang bliver muligt...ude i fremtiden
sk931 is offline   Reply With Quote
Reply


Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
SAS fjerner hjertestartere i flyene. imm Småprat 85 19-09-2015 13:01
SAS Avro-flyene , Status ? Dc-10 Småprat 7 17-07-2012 10:15
Danske SAS-flygere avblåser aksjon X-BU Flyforum 21 26-01-2006 10:19
Telefon på SAS-flyene?? CK Flyforum 7 27-01-2005 21:51
De berømte SAS A319 flyene LN-AFG Flyforum 2 18-11-2004 02:03


All times are GMT +2. The time now is 19:25.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.