![]() |
|
![]() |
#1 |
ÜberScanFlyer
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,981
|
![]()
Dagbladet melder at årsaken til mange SAS-kanselleringer ut fra Kjevik i vinter skyldes tomme batterier pga. slapp omgang med sjekklistene:
http://www.dagbladet.no/nyheter/2006/03/27/461988.html |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Posts: 7,480
|
![]()
Kommer ihåg när jag flög från CPH-BMA med Dashen 2003 och det sista kaptenen sade innan vi gick ut ur cockpit var "husk brytern"
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Ute på tur
Join Date: Sep 2004
Location: Bergen, Norway
Posts: 10,012
|
![]()
Fra artikkelen:
"Hundrevis av SAS-passasjerer har de siste månedene blitt stående på bakken fordi slurvete piloter har glemt å sette en cockpit-bryter i korrekt natt-posisjon." Er dette noe form for medbragt nattevakt de har for å passe på flyet som er flink i kampsport eller en dedikert kjerne SAS-piloter som brukes for å hanskes med BU-piloter? ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Posts: 5,483
|
![]()
Det ville jo vært galt om noen bryter seg inn i løpet av natta.
![]()
__________________
“I always wonder why birds stay in the same place when they can fly anywhere on earth. Then I ask myself the same question.” |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Ute på tur
Join Date: Sep 2004
Location: Bergen, Norway
Posts: 10,012
|
![]()
Men disse 340'ene de bruker på CPH-NRT er jo ganske store... har de sumo-brytere?
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Posts: 5,483
|
![]()
Etter at amerikanernes krav til forsterkede cockpitdører så er ikke cockpit-brytere lenger nødvendige. Dessuten så satte CAU seg på bakbeina når SAS ikke ville bruke japanske ansatte men derimot de langt billige bryterne fra tidligere østblokkland.
![]()
__________________
“I always wonder why birds stay in the same place when they can fly anywhere on earth. Then I ask myself the same question.” |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ÜberScanFlyer
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,981
|
![]()
Vi satser på at ikke WADA eller Antidoping Norge dukker opp for å sjekke bryterne fra øst-Europa.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Ute på tur
Join Date: Sep 2004
Location: Bergen, Norway
Posts: 10,012
|
![]()
Kan en full chater-trønder betegnes som en cockpit-bryter?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Location: Ebeltoft, Denmark
Posts: 5,510
|
![]() En fejl der ofte opstaar naar besaetning skal paa natstop og gerne vil afsted... Og saa er det jo at "det der" med checklisten er noget de ofte har paa rygraden... ---- Personligt har jeg flere gange ringet til crew EFTER de er naaet til deres hotel. Det skal lige siges at hotel i AAR er 45kms koersel..... Crew bemaerkning er saa ofte, at du lige kan tage telefonen og gaa ud i cockpit og ringe op, saa du kan bleve guidet....... Naar du saa fortaeller, at uautoriseret adgang til cockpit ikke er tilladt OG at crew bedes komme til lufthavnen og slukke flyet ned.... Kommentarerne du faar, kan ikke gengives paa print.... Saa kaere Q400 piloter(om der da er nogen her paa Forum) venligst foelg checklister. Der er en grund til at de er der.... Hilsen Ole |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
SAS fjerner hjertestartere i flyene. | imm | Småprat | 85 | 19-09-2015 13:01 |
SAS Avro-flyene , Status ? | Dc-10 | Småprat | 7 | 17-07-2012 10:15 |
Danske SAS-flygere avblåser aksjon | X-BU | Flyforum | 21 | 26-01-2006 10:19 |
Telefon på SAS-flyene?? | CK | Flyforum | 7 | 27-01-2005 21:51 |
De berømte SAS A319 flyene | LN-AFG | Flyforum | 2 | 18-11-2004 02:03 |