![]() |
|
![]() |
#1 |
SAS Customer
![]() Join Date: Dec 2010
|
![]()
Alle gode, og dårlige, møter har en ende, så var tilfelle med møtet mitt på IBIS, CDG også. Deilig med lite stress, jeg gikk ut av hotellet, inn i stasjonen, tok "shuttle" til Terminal 1, heisen opp i avgangshall 4, hvor jeg fikk sjekket inn hos SAS. Terminal 1 er en snodig konstruksjon, den har fått litt fancy eksteriør nå:
![]() Det er ok utsikt til noen fly når man er vel ute på piren, ANA har vel satt sine drømmefly på bakken, men ok denne også: ![]() Jeg hadde D-billett denne gangen, og sete 1D, men hele førsteraden var ledig. SK1560 var satt opp med OY-KBB, en Airbus 321-232 som SAS fikk levert ny i desember 2001. Navnet er Hjörulf Viking. Purseren fra turen ned var nå i tjeneste lengre bak i flyet, ellers så var kabinbetjeningen veldig trivelige. Purseren kom bort og lurte på om jeg var hr. DenJegEr, noe jeg bekreftet, hun ønsket hjertelig velkommen ombord, og jeg jeg måtte bare si fra hva jeg ønsket underveis. Trivelig! Vi hadde avgang 1800, fra utgang 78. Det ble ganske på rute, avgang fra bane 09R. Litt annen flymat enn hva jeg er vant til, på en tur mellom Frankrike og Danmark så kan jo faktisk and være aktuelt, noe det var denne gangen: ![]() Smakte veldig godt der oppe i lufta! OK plass der fremme, tre vinduer til disposisjon, midtsetet duger godt når man skal akrive litt: ![]() Da vi nærmet oss CPH fløy vi rett over København, fikk Amager og Kastrup nede på høyre side, tok en høyresving, og landet på bane 04R. Så takset vi til A22. På rutetid. Dette var en skikkelig ok SAS-tur, god plass, på rute, god mat, hyggelige mennesker i blå uniform, ikke rart man trives! Er rammet av "A.syndrom" på denne turen, SK284 til TRD skal gå fra A25, vel, mosjon trenger man! |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
Ser de også har bedre sjokolade fra Paris enn eller
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
SAS Customer
|
![]()
Ahh ja, sjokoladen var bedre enn den gule SAS vanligvis byr på! Det glemte jeg å nevne ja...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
FinalCall.travel/no
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Så pen ut den serveringen der!
Men ankomst på A22 da var dårlig gjort! Takk for rapport! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
SAS Customer
|
![]()
Jeg kom meg ut til A25 i rett tid. Ikke mange mennesker på Kastrup når klokka tikker mot 22 på en onsdagskveld.
SK2884 skulle beflyes av OY-KBF, Alfhild Viking, dette er en Crj900. Jeg hadde sete 3F, og ingen ved siden, akkurat som det skal være: ![]() Vi ble puffet ut ca på avgangstid. Det hadde begynt å bli ganske mye skodde, men ingen problemer. Vi takset ut til bane 22L, og opp i lufta bar det. Jeg begynte å gjøre min del av etterskrivinga etter møtet, men litt mat ble det: ![]() Kylling, smakte så ok som kylling uten noe om&men kan gjøre. Vi landet på rutetid på TRD, vestover på 09, og takset bort til terminal B. Tollerne ventet, men meg ville de ikke snakke med, så det var rett ut i drosjen, og hjem. Dette var nok en vanlig, og hyggelig, arbeidstur med SAS i vår del av verden. Alltid hyggelig å reise med SAS, alltid greit når flyene er i rute og folkene som arbeider ombord har den rette serviceinnstillingen. Takk til SAS igjen! |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Takk for fin rapport!
Er det mye forskjell på EE-boksene til TRD og OSL fra CPH? Og er den konsekvent? |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
SAS Customer
|
![]()
SAS bruker de samme EE-boksene innen Skandinavia (nå også Blue1). De varierer jo innholdet, men de inneholder nesten alltid litt rugbrød og en sjokolade. Ofte er det laks, kylling og biffstrimler har jeg erfart.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Flott rapport, men må rette litt på deg. KBF er en A321. Hvis det var CR9, så regner jeg med det var KFB
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
SAS Customer
|
![]()
Takk fjasebase, var nok en tastefeil fra min side, jeg fløy med KFB hjem!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Finfin rapport!
Godt skrevet og godt dokumentert ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Superflyer
|
![]()
Genialt Hans...alltid like artig å lese rapportene dine. "Nå med bilder" :-)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Takk for flott rapport. Forsett med det
![]()
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Widerøe øker til Trondheim, og kutter på København fra Kristiansand | Trdfly | Flyforum | 12 | 21-01-2015 17:25 |
Trondheim-Frankfurt-Barcelona-Alicante-Madrid-København-Oslo-Trondheim | Novair | TripReports | 19 | 07-02-2012 21:02 |
Oslo–København–Vilnius–København–Oslo–København–Os lo–Bergen–Oslo–Bergen–Trondheim–Tro | FlightDeck | TripReports | 37 | 16-09-2011 09:30 |
Med Norwegian og Widerøe til København via Trondheim | EB | Reiseforum | 10 | 08-06-2009 14:50 |