![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Dec 2007
|
![]()
Hadde egentlig ikke tenkt å skrive noen trip report fra denne turen, men så satt jeg her en kveld med tett snødrev ute og lenget tilbake til varmere strøk...
Mine flybilletter ble booket under et SAS salg i august 2012. KRS-OSL-EWR-CPH-KRS kom på rett rundt 4500,- - på ingen måte noen upris for en slik tur. Målet med turen var å besøke slektninger og venner i New Jersey/New York. Senere skulle det vise seg at dette ble svært så avkortet... Brodern dro i militæret på nyåret og hadde tenkt seg en tur før jul, men fikk bestemt seg litt sent. Da han endelig fikk bestemt seg for å bli med meg til USA, tidlig i oktober, var det kun businessbilletter igjen på utreisen. Han bestilte derfor samme routing som meg, i businessclass på utreise og monkey på returen. Turen startet tidlig lørdag morgen, 3.november. Avreise til Kjevik skjedde like etter klokken hadde slått 0500. Det er alltid greit å beregne litt greit med tid når man skal ut å reise. Bilturen til Kjevik fra Arendal tok som vanlig rett over timen. Nå skal det sies at jeg bor veldig langt øst i kommunen, faktisk helt på grensen mot Tvedestrand for de lokalkjente, så en time til flyplassen er akkurat slik det pleier å være. Ved ankomst Kjevik ble broren min og jeg satt av ved avgangshallen og vi tok farvel med pappa. Vi stod et lite øyeblikk i innsjekkingskø bak en større gruppe som skulle med Icelandair til New York. Da kom det en dame fra serviceskrankene bak oss og spurte oss om vi ønsket å sjekke inn borte hos henne. Hun var veldig behjelpelig, og da hun ønsket å se ESTA-papirene våre, begynte jeg å svette litt. De har jeg aldri blitt bedt om å fremvise tidligere, og stusset litt over det. Vi fikk låne en PC i serviceskranken og fikk printet våre ESTA-søknader ut. Pri-tagger på begge kofferter, boardingpass i hånda, gikk vi over til bag drop og videre gjennom sikkerhetskontrollen hvor det ikke var noe kø denne lørdagsmorgenen. Grunnet ombyggingarbeid var den vanlige 7/11 byttet ut med en liten “vogn” inne i avgangshallen hvor de solgte litt drikke og noe å bite i. 3.november 2012 SK 208 (07.20-08.10) KRS-OSL Boeing 737-800 LN-RRL Economy Sete: 02A+C Boarding startet rett rundt 0700 og da var det bare komme seg ombord å finne plassene våre. Mitt vindussete var okkupert av en ammende mor, og da flyvertinnen lurte på om jeg ikke fant plassen min der jeg stod i midtgangen, viste jeg henne mitt BP og hintet til at det satt noen der hvor jeg hadde reservert plass. Flyvertinnen ba kvinnen høflig om å vise sitt boardingpass og hun ble deretter henvist bakover i kabinen på rad 20-og-noe. Brodern tok midtgangsete og i midtsete satt en hyggelig fyr fra Kristiansand som skulle på kurs på Gardermoen den helgen og ble litt misunnelig da vi sa vi skulle til Florida. På bakken i Kristiansand sluddet det. ![]() Take off fra 04 rett før rutetid (07.14 i følge Flightaware) og så snart vi var i luften ble frokostboksen utdelt. Greit nok innhold, rundstykke og appelsinjuice. Ble ikke spurt om jeg ville ha kaffe eller te. Vi landet i god tid før rutetid etter knappe 30 minutter i lufta, på 01R. Raskt av flyet og trappa ned til innenlandshallen og videre ut mot utland. Da hverken brodern eller jeg hadde prekære behov å tilfredsstille i tax free sjappa beveget vi oss opp i loungen for litt mer mat og drikke før avgang. Scandinavian loungen var rimelig full men vi fant oss et sted å sitte. Et par av lounge gjestene var veldig sporty og snakket om hvor lei seg de var at New York Marathon hadde blitt avlyst som følge av stormen Sandy. Men flybilletter til NYC hadde de jo uansett så de så jo ingen grunn til å bli hjemme. Damene til disse sporty gutta var glad for at de kunne bruke mer tid på shopping! ( ![]() Da tiden nærmet seg boarding tok vi beina fatt og labbet utover mot non-Schengen hvor vi slapp inn i et pre-boarding område på gate 52 (?)
![]() Last edited by Cecilie; 20-02-2013 at 19:30. |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Til Florida med Delta | WF-380 | TripReports | 21 | 21-06-2015 20:31 |
Til Florida med Norwegian | WF-380 | TripReports | 21 | 12-04-2014 23:40 |
Norge Rundt med en twist... | Twin Otter | Bilder & foto | 6 | 30-07-2013 22:08 |
Florida med Swiss. | SudCaravelle | TripReports | 16 | 08-08-2011 20:19 |