![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2004
Location: På bakken
Posts: 8,283
|
![]()
"Landing mishap" på Sevilla, gyldig METAR for ulykkestidspunkt: LEZL 180900Z 17011G22KT 3000 TSRA FEW015CB BKN020 15/15 Q1001 NOSIG. Heldigvis ingen omkomne.
http://aviation-safety.net/database/record.php?id=20060318-0 |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Oslo, Kiev og Dnipro
Posts: 8,547
|
![]()
Og her er et par bilder
![]() ![]() Og fra JACDEC: "On landing roll the right main gear collapsed causing substantial damage to the right wing structure before coming to rest (partially) beneath runway (27/09, 3300 m). Injuries occured during emegency evacuation." 45 passasjerer skadet DAMAGE TO AIRCRAFT: substantial REGISTRATION: 7T-VJQ MSN: 30209
__________________
Kurt Vi flyr LOT |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Sep 2004
Posts: 1,173
|
![]()
Blir det Write off?
__________________
Why fly? Simple. I'm not happy unless there's some room between me and the ground. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Nov 2004
Location: @ Romerikes Toscana
Posts: 5,220
|
![]()
Og Søndags VG har faktisk fått med seg bilde og en liten rapport om det de og!!
__________________
I´ve been Teslified ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Sep 2004
Location: Nærsnes, Norge
Posts: 4,450
|
![]()
Scratch one pig,many to go!
![]()
__________________
Stjernemotorer lekker ikke olje. De markerer territorium! Den skjønneste forbindelse mellom to punkter: Alfa Romeo! Dagens Alfista: Hvadda fottur? ![]() "Jag är Stabækfan, hva fan är ni?" |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2004
Location: På bakken
Posts: 8,283
|
![]()
Sorry FBU 4EVER, såvidt jeg kan se så virker dette "fixable"...:
http://www.airliners.net/open.file/1020046/L/ |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
ScanFlyer Silver
Join Date: Sep 2004
Posts: 547
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
ScanFlyer Molded
Join Date: Dec 2005
Posts: 2,794
|
![]() Quote:
Leser forresten at det var 101 passasjerer og et crew på 7! Ikke dårlig bemanning. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2004
Location: På bakken
Posts: 8,283
|
![]() Quote:
Les hva jeg skriver...såvidt jeg kan se... ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,287
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Sep 2004
Location: Wheaton, IL
Posts: 1,557
|
![]()
Heisann, slike skader kan repareres, og det er kun snakk om tid og penger. Med andre ord forsikringsselskapet vil evaluere verdien av flyet, tilgang på nytt fly osv, mye det samme som prosedyren for skaden på en bil, og bestemme om det skal repareres. Boeing har et utrolige dyktig RAMS team som kan bygge opp stort sett de fleste skadene... inkludert utskifting av en vinge om det må til.
Det er ikke ofte understell ryker under landing og det skal bli interessant å få detaljene. FBU4EVER, ingen kommentarer nødvendig... ![]() Dag
__________________
Mel Brooks: If God wanted us to fly, he would have given us tickets! |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Location: Drammen
Posts: 5,329
|
![]() Quote:
Edit: Det var forresten svært så hårsåre Boeingfansen var på vegne av FBU4EVER's kommentar, da?
__________________
"You cannot call yourself a petrolhead until you've owned an Alfa Romeo" - Jeremy Clarkson |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Trondheim
Posts: 3,551
|
![]()
De "hårsåre" kommentarene kommer vel heller av å komme med slike uttalelser etter en alvorlig hendelse, og har nok ikke noe med om de kommer fra "Boeingfans" eller ikke!!!
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Location: Drammen
Posts: 5,329
|
![]() Quote:
__________________
"You cannot call yourself a petrolhead until you've owned an Alfa Romeo" - Jeremy Clarkson |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Sep 2004
Location: Nærsnes, Norge
Posts: 4,450
|
![]()
For de som kjenner meg og mitt forhold til "grisen" og dens levnet,så skjønner de vel at det var et "tongue-in-cheek" innlegg.Det registrerer bare ikke blant utlendiingene,dessverre.
![]()
__________________
Stjernemotorer lekker ikke olje. De markerer territorium! Den skjønneste forbindelse mellom to punkter: Alfa Romeo! Dagens Alfista: Hvadda fottur? ![]() "Jag är Stabækfan, hva fan är ni?" |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Posts: 7,480
|
![]() Quote:
Jag tror nog att vi alla känner dina åsikter om grisen (som jag till stor del delar med dig) men i det här sammanhanget så var den lite olämplig. Kalla mig konservativ (skyller på far och äpplet faller som bekant inte långt från trädet) men jag tror BU662 och undertecknad var långt ifrån ensamma om reaktionen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Sep 2004
Location: Wheaton, IL
Posts: 1,557
|
![]()
Heisann FBU4EVER jeg vet ikke om jeg faller i "utlending" kategorien... men vi må jo ta dette med et glimt i øye...
![]() Alle vet jo at Boeing er best... og du ville heller gått på arbeidsledighetstrygd enn å fly B737... ![]() ![]() ![]() Dag... fra Texas... og Lier... ![]()
__________________
Mel Brooks: If God wanted us to fly, he would have given us tickets! |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||
Finn Erik Edvardsen
Join Date: Sep 2004
Posts: 9,933
|
![]() Quote:
![]()
__________________
Bainbridge - A Drinking Island, with a Sailing Problem |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Posts: 7,480
|
![]()
Vill ni göra det till en Boeing/Airbus debatt kan ni gärna starta en ny tråd alternativt använda den fantastiska PM funktionen som vi har här.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Oslo, Kiev og Dnipro
Posts: 8,547
|
![]()
Savipix, du har misforstått - dette er en Boeing/MDC debatt.
![]() Men at Stein flyr Citroën for tiden er vel heller ikke noen tilfeldighet, det er jo der man får metall i fremtiden - ikke all den plastikk-knitringen ![]()
__________________
Kurt Vi flyr LOT |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Burde Ryanair kjøpe inn noen 736/73G for ruter med lavere belegg? | SpottAir | Flyforum | 12 | 29-11-2009 20:44 |
Tragisk ulykke med en SU-27 | BGO | Flyforum | 17 | 03-09-2009 00:16 |
736 SAS? | svgspotter | Register- og ATC-Forum | 13 | 24-02-2009 12:10 |
Er 10A ok på 736? | Holmion | Flyforum | 5 | 03-02-2009 02:56 |
OSL-ARN med SAS Sveriges 736 | LN-KGL | TripReports | 23 | 25-05-2007 21:55 |