![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer King
Join Date: Oct 2009
Location: Drammen
Posts: 231
|
![]()
Noe som Ryanair kunne gjøre godt av, er å kjøpe inn noen mindre 737'er for ruter som ikke er så tungt belagt. Det kan de spare både tid og kostnader på. Crew'et trenger ingen videre sertifisering.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Sep 2004
Posts: 3,619
|
![]()
Jeg tror Ryanair har truffet meget godt med valg av EN flytype i sitt valg av 737-800.
Her har de all den fleksibilitet de behøver, samt at det er nok heller ikke så mye billigere å operere en mindre utgave av 737. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Jan 2006
Posts: 3,891
|
![]()
Enig med deg Farmer. Fordelene med å ha kun èn flytype er såpass mange at det overstiger fordelen med til enhver tid ha fulle fly på enhver strekning.
__________________
Life is Brutale |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Jul 2007
Posts: 1,660
|
![]()
kanskje der sko sas også ha gjort... selg allle 737-600 og 700 og kjøp inn 800.......spare penger....?
__________________
01.7.12 OSL-SVG DY544 B737 29.8.12 SVG-FRA LH875 B737-500 29.8.12 FRA-VIE LH1242 A320 01.9.12 VIE-FRA LH1243 B737-300 01.9.12 FRA-SVG LH878 CRJ700 07.9.12 SVG-OSL DY B738 09.9.12 OSL-SVG DY B733(?) |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Oct 2004
Location: Bergen
Posts: 1,625
|
![]()
Ingen som vil kjøpe minigrisene.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Jul 2006
Location: Stavanger
Posts: 9,961
|
![]()
På hvilken grunnlag sier du det?
Slike "minigriser" er det det en god del av hvis vi kikker østover. Russerene og mange av de gamle statene tilhørende tidlige Sovjetunionen har funnet ut at det er bedre å erstatte eksisterende Russisk stål med elde B737'ere.... ![]()
__________________
Mine bilder på Airliners Last edited by sirpjalle; 29-11-2009 at 14:30. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,397
|
![]()
Bruktmakedet for 737-600 er doedt. SAS har proevd aa selge/lease bort sine i aarevis.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
Posts: 26,695
|
![]()
Mener å huske at en kilde i Texas sa at 600-ene var håpløse økonomisk, og at de ikke en gang hadde vurdert å kikke på dem? "Kilden" får evt. korrigere.
__________________
________________________________________ An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation) |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Posts: 7,475
|
![]()
Ryanair bör hålla sig till sin "one A/C" koncpet när det fungerar såpass väl som det gör. SAS 737-600 är en saga som jag tror många på F-vik önskar glömma. "Men det verkade så bra"
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Browncoat
Join Date: Oct 2007
Posts: 6,251
|
![]()
Hvis FR skulle hatt f.eks -600 og -700 så måtte de også hatt deler som passer kun på disse. F.eks bremser.
Så FRs enhetsflåte har vært meget vellykket.
__________________
"The human body can be drained of blood in 8.6 seconds given adequate vacuuming systems." - River Tam |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2004
Location: På bakken
Posts: 8,254
|
![]()
Blir noe OT, er det da utelukkende lavere leasingrater/innkjøpspris som gjør at det tilsynelatende er et velfungerende marked for B735? Eksempelvis mot øst, som nevnt tidligere opp.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Sep 2004
Location: Nidaros
Posts: 3,471
|
![]()
Men nå er vel ikke -500 og -600 helt det samme. Det er vel strengt tatt -700 som er oppfølgeren til -500.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 66,929
|
![]()
Størrelsesmessig er 700 og 300 nærmest hverandre, mens 500 er mest lik 600
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
SAS burde klages inn for villedende markedsføring for Plus innenriks | Hypern | Småprat | 55 | 04-01-2015 19:07 |
DAT burde kjøpe BAE Avro? | FlyboyKarsten | Småprat | 36 | 06-12-2011 11:26 |
Lavere kabinfaktor på Ryanair | imm | Flyforum | 6 | 04-03-2010 12:00 |
91% belegg på Ryanair | litt-amatør | Flyforum | 5 | 05-09-2006 18:16 |
Økning i pax, men nedgang i belegg for Ryanair | Someone | Flyforum | 0 | 05-04-2006 12:03 |