Flyprat


Go Back   Flyprat > Flyforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 29-11-2009, 09:23   #1
SpottAir
ScanFlyer King
 
Join Date: Oct 2009
Location: Drammen
Posts: 231
Default Burde Ryanair kjøpe inn noen 736/73G for ruter med lavere belegg?

Noe som Ryanair kunne gjøre godt av, er å kjøpe inn noen mindre 737'er for ruter som ikke er så tungt belagt. Det kan de spare både tid og kostnader på. Crew'et trenger ingen videre sertifisering.
SpottAir is offline   Reply With Quote
Old 29-11-2009, 09:40   #2
Farmer
ScanFlyer Crusty
 
Farmer's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 3,619
Default Re: Burde Ryanair kjøpe inn noen 736/73G for ruter med lavere belegg?

Jeg tror Ryanair har truffet meget godt med valg av EN flytype i sitt valg av 737-800.
Her har de all den fleksibilitet de behøver, samt at det er nok heller ikke så mye billigere å operere en mindre utgave av 737.
__________________
Upcoming flights:

En liten flyoversikt siden 29/7-2006..
Simplicity is the ultimate sophistication, Leonardo Da Vinci

Farmer is offline   Reply With Quote
Old 29-11-2009, 10:01   #3
imm
ScanFlyer Crusty
 
Join Date: Jan 2006
Posts: 3,891
Default Re: Burde Ryanair kjøpe inn noen 736/73G for ruter med lavere belegg?

Enig med deg Farmer. Fordelene med å ha kun èn flytype er såpass mange at det overstiger fordelen med til enhver tid ha fulle fly på enhver strekning.
__________________
Life is Brutale
imm is offline   Reply With Quote
Old 29-11-2009, 10:12   #4
B767
ScanFlyer Gold
 
B767's Avatar
 
Join Date: Jul 2007
Posts: 1,660
Default Re: Burde Ryanair kjøpe inn noen 736/73G for ruter med lavere belegg?

kanskje der sko sas også ha gjort... selg allle 737-600 og 700 og kjøp inn 800.......spare penger....?
__________________
01.7.12 OSL-SVG DY544 B737
29.8.12 SVG-FRA LH875 B737-500
29.8.12 FRA-VIE LH1242 A320
01.9.12 VIE-FRA LH1243 B737-300
01.9.12 FRA-SVG LH878 CRJ700
07.9.12 SVG-OSL DY B738
09.9.12 OSL-SVG DY B733(?)
B767 is offline   Reply With Quote
Old 29-11-2009, 12:33   #5
Scandinavian
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Oct 2004
Location: Bergen
Posts: 1,625
Default Re: Burde Ryanair kjøpe inn noen 736/73G for ruter med lavere belegg?

Ingen som vil kjøpe minigrisene.
Scandinavian is offline   Reply With Quote
Old 29-11-2009, 14:27   #6
sirpjalle
ScanFlyer Mile High Club
 
sirpjalle's Avatar
 
Join Date: Jul 2006
Location: Stavanger
Posts: 9,961
Default Re: Burde Ryanair kjøpe inn noen 736/73G for ruter med lavere belegg?

På hvilken grunnlag sier du det?

Slike "minigriser" er det det en god del av hvis vi kikker østover. Russerene og mange av de gamle statene tilhørende tidlige Sovjetunionen har funnet ut at det er bedre å erstatte eksisterende Russisk stål med elde B737'ere....
__________________
Mine bilder på Airliners

Last edited by sirpjalle; 29-11-2009 at 14:30.
sirpjalle is offline   Reply With Quote
Old 29-11-2009, 14:58   #7
LN-MOW
Flyklapper
 
LN-MOW's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,397
Default Re: Burde Ryanair kjøpe inn noen 736/73G for ruter med lavere belegg?

Bruktmakedet for 737-600 er doedt. SAS har proevd aa selge/lease bort sine i aarevis.
__________________
Andreas Mowinckel
enfb.net
Airliners at Fornebu
Radar Station KGRV3
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 29-11-2009, 15:07   #8
Discus
ScanFlyer Inventory

Galley Slave
Global Moderator
 
Discus's Avatar
 
Join Date: Apr 2008
Posts: 26,695
Default Re: Burde Ryanair kjøpe inn noen 736/73G for ruter med lavere belegg?

Mener å huske at en kilde i Texas sa at 600-ene var håpløse økonomisk, og at de ikke en gang hadde vurdert å kikke på dem? "Kilden" får evt. korrigere.
__________________

________________________________________
An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation)
Discus is offline   Reply With Quote
Old 29-11-2009, 15:16   #9
Savipix
ScanFlyer Rusty
 
Savipix's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 7,475
Default Re: Burde Ryanair kjøpe inn noen 736/73G for ruter med lavere belegg?

Ryanair bör hålla sig till sin "one A/C" koncpet när det fungerar såpass väl som det gör. SAS 737-600 är en saga som jag tror många på F-vik önskar glömma. "Men det verkade så bra"
Savipix is offline   Reply With Quote
Old 29-11-2009, 16:20   #10
BSSW
Browncoat
 
BSSW's Avatar
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 6,251
Default Re: Burde Ryanair kjøpe inn noen 736/73G for ruter med lavere belegg?

Hvis FR skulle hatt f.eks -600 og -700 så måtte de også hatt deler som passer kun på disse. F.eks bremser.

Så FRs enhetsflåte har vært meget vellykket.
__________________
"The human body can be drained of blood in 8.6 seconds given adequate vacuuming systems." - River Tam
BSSW is offline   Reply With Quote
Old 29-11-2009, 19:27   #11
Blubird
ScanFlyer Mile High Club
 
Join Date: Sep 2004
Location: På bakken
Posts: 8,254
Default Re: Burde Ryanair kjøpe inn noen 736/73G for ruter med lavere belegg?

Quote:
Originally Posted by LN-MOW View Post
Bruktmakedet for 737-600 er doedt. SAS har proevd aa selge/lease bort sine i aarevis.
Blir noe OT, er det da utelukkende lavere leasingrater/innkjøpspris som gjør at det tilsynelatende er et velfungerende marked for B735? Eksempelvis mot øst, som nevnt tidligere opp.
Blubird is offline   Reply With Quote
Old 29-11-2009, 20:41   #12
Jens W
ScanFlyer Crusty
 
Join Date: Sep 2004
Location: Nidaros
Posts: 3,471
Default Re: Burde Ryanair kjøpe inn noen 736/73G for ruter med lavere belegg?

Quote:
Originally Posted by Blubird View Post
Blir noe OT, er det da utelukkende lavere leasingrater/innkjøpspris som gjør at det tilsynelatende er et velfungerende marked for B735? Eksempelvis mot øst, som nevnt tidligere opp.
Men nå er vel ikke -500 og -600 helt det samme. Det er vel strengt tatt -700 som er oppfølgeren til -500.
__________________
Mine flybilder
Coming up:
NIL
Jens W is offline   Reply With Quote
Old 29-11-2009, 20:44   #13
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 66,929
Default Re: Burde Ryanair kjøpe inn noen 736/73G for ruter med lavere belegg?

Quote:
Originally Posted by Cedlind View Post
Men nå er vel ikke -500 og -600 helt det samme. Det er vel strengt tatt -700 som er oppfølgeren til -500.
Størrelsesmessig er 700 og 300 nærmest hverandre, mens 500 er mest lik 600
__________________
Upcoming flights - JUL: OSL-ZRH (SK) SEP: OSL-BGY (DY) OCT: MXP-OSL (SK)
Since 1/1/2006
Someone is offline   Reply With Quote
Reply


Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
SAS burde klages inn for villedende markedsføring for Plus innenriks Hypern Småprat 55 04-01-2015 19:07
DAT burde kjøpe BAE Avro? FlyboyKarsten Småprat 36 06-12-2011 11:26
Lavere kabinfaktor på Ryanair imm Flyforum 6 04-03-2010 12:00
91% belegg på Ryanair litt-amatør Flyforum 5 05-09-2006 18:16
Økning i pax, men nedgang i belegg for Ryanair Someone Flyforum 0 05-04-2006 12:03


All times are GMT +2. The time now is 03:25.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.