![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Nov 2012
Location: Houston, TX, USA
Posts: 140
|
![]()
Mandag skulle jeg fly med UA4332 fra IAH til CME. Ruten flys med en Embraer RJ145. Jeg satt på 1A og hørte det var en del diskusjon frem og tilbake i cocpit. Et kvarters tid etter vi skulle startet fikk vi en melding fra kapteinen om at flyet var for tungt til å lande i CME og at de jobbet med å finne en løsning. Så, etter nok et kvarter, kom en av UAs bakkeansatte ombord og spurte etter sju frivillige som kunne reise senere. Ingen meldte seg. Det ble fristet med USD 300 for å gi opp setet, men det var fremdeles ingen som lot seg friste. Vi fikk da beskjed om at de sannsynligvis ville måtte kaste ut de sju siste som kom ombord. Mer frem og tilbake, hektisk aktivitet i cockpit, med mobiltelefoner og radiokiommunikasjon i flittig bruk. Bakkeansatte som kom ombord, diskuterte, og forsvant igjen. Ingen ny informasjon til oss som satt der og bivånet det hele. Så, godt halvannen time etter planlagt avgangstid, kom kapteinen på PA og sa at de hadde kjørt tallene gjennom systemet på nytt og at vi hadde fått grønt lys til å dra.
Ingen bagasje ble lastet av. Ingen forlot flyet. Alt var slik det hadde vært to timer tidligere. Er det virkelig så vanskelig eller vilkårlig å beregne hvorvidt man er innenfor tillatte marginer?? Det hører med til historien at hjemreisen fra MEX ti IAH ble avlyst pga dårlig vær i Houston, og dermed ble det en ekstra natt i Mexico City og en Airbus 319 hjem i stedet for Embraer. |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Vekt/balanse | ENTO | Flyteknisk forum | 13 | 07-02-2017 21:50 |
Hvor lang tid bør jeg beregne på Sola? | mckvakk | Reiseforum | 6 | 15-05-2013 00:58 |
Er besøk av det hvite hus vanskelig å få til? | robertaas | Reiseforum | 15 | 02-01-2012 23:54 |
Hvordan beregne EB points på CO flight? | VirreVapp | Reiseforum | 2 | 30-03-2011 05:59 |
Vekt på maling | Trety | Flyteknisk forum | 12 | 15-12-2009 10:26 |