Flyprat

Go Back   Flyprat > Flyforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 14-10-2012, 09:05   #1
LN-FHU
Superflyer

LN-FHU's Avatar

Default God søndag

Her er rundstykkene i ovnen og kaffen på kanne. Temperatur ligger på behagelige 1,3 + , og begge småttiser er fornøyde.
Senere blir det siste pjuskinga i yttergangen,og deretter bursdag til en niese.

Ha en strålende søndag

Frode H.
LN-FHU is offline   Reply With Quote
Old 14-10-2012, 09:30   #2
Thomas
ScanFlyer Rusty

Default Re: God søndag

Quote:
TEMPO 1412/1418 2000 SN VV004 TEMPO 1418/1506 4000 -RASN
mao. ingen spesiell god morgen fra Oslo området. Blir å sluke litt frokost og så sette snuten mot hovedstaden for et lite besøk på Majorstuen. Lang uke venter med 6 arbeidsdager frem mot neste Mandag..

Frem med skuffa!
Old 14-10-2012, 09:36   #3
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator

Someone's Avatar

Mornings fra Sandaker. Ikke helt sikker på hva værvarslet til Thomas for bondelandet betyr, men her i mer urbane strøk er det overskyet og småsurt. Dagens agende er å gjøre alt det jeg ikke rakk i går, samt alt som skulle gjøres idag. Ha en fin dag
Old 14-10-2012, 09:42   #4
Chriscross
ScanFlyer Rusty

Fortsatt bra vær her i Bergen. Tenker å ta en tur ut å bytte dekk mens solen fortsatt skinner.
Chriscross is offline   Reply With Quote
Old 14-10-2012, 09:47   #5
Thomas
ScanFlyer Rusty

Quote:
Ikke helt sikker på hva værvarslet til Thomas for bondelandet betyr, men her i mer urbane strøk er det overskyet og småsurt.
Hehe, skal gi deg urbane strøk jeg

La oss enkelt oversette METARn slik:

OBS-varsel for Telemark, Buskerud, Oslo og Akershus: Søndag kan det forbigående bli vanskelige kjøreforhold pga nedbør som sludd og snø
Old 14-10-2012, 10:02   #6
Ståle
Amatør

Ståle's Avatar

God morgen fra Hilton Paddington, normalt sett burde vi kanskje sovet et-par timer til etter at vi fant DEN pubben rett bortenfor her!

Nei..får tømme den nystartede boksen med med Grolschen før frokosten venter og vi får etterhvert bevege oss utover mot Southampton og Queen Mary 2 for en uke på havet!

Ha en fin dag

Since 01.02.2007
Ståle is offline   Reply With Quote
Old 14-10-2012, 12:13   #7
OJB
ScanFlyer Rusty

God formiddag/ettermiddag fra Tananger,
Nydelig høstvær idag , første dag med nattefrost på denne siden av sommeren, is på bilen!
Bedre dette enn den våte sensommeren/høsten vi har hatt så langt.
Det fine været skal nytes ute idag med tur på jærstrendene.
Ha en fin dag
OJB is offline   Reply With Quote
Old 14-10-2012, 15:10   #8
Islending
ScanFlyer Silver

God dag fra Bergen. Sjekket EB-kontoen min i dag, og til min overraskelse, så har jeg blitt EBG igjen! Skulle egentlig manglet et par tusen poeng etter USA-turen min tidligere denne uken. Men så ser jeg at bookingklassen ble oppgradert til C på op-up'en min. Trenger visst ikke Optiontown når du får op-up med full poengopptjening!
Old 14-10-2012, 15:33   #9
SK384
ScanFlyer Dusty

SK384's Avatar

God dag fra Kongsberg også. Snø og sludd i luften her i dag og ellers sur og kaldt med temperatur på rundt 3 grader. Formiddagen ble brukt til en langtur med løpeskoene. GPS sa at turen ble på 26 km og det må en si seg fornøyd med.

Quote:
Originally Posted by Ståle View Post
Nei..får tømme den nystartede boksen med med Grolschen før frokosten venter og vi får etterhvert bevege oss utover mot Southampton og Queen Mary 2 for en uke på havet!
Jeg har også en plan å få tatt den turen med QM2 en gang. Men det blir nok ennå noen år til det blir aktuelt. Ha en riktig god tur over Atlanteren.
Old 14-10-2012, 15:38   #10
Fnate
ScanFlyer Ununoctium

Fnate's Avatar

Quote:
Originally Posted by Islending View Post
God dag fra Bergen. Sjekket EB-kontoen min i dag, og til min overraskelse, så har jeg blitt EBG igjen!
Grattis med EBG. Det er ganske fint egentlig. Selv om jeg hyler og veiver mye med armene over SAS, så hadde livet vært mye kjipere uten EBG.

God morgen fra Denver. Sliten og slaff, men om 8 timer og 24 minutter er messa her borte ferdig. Da rettes snuta direkte mot 2 hele dager ferie i Wyoming, diger SUV og Cola i kjøler'n.

Ha en fin dag.

The only difference between me and a madman is that I am not mad.

You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind
Fnate is online now   Reply With Quote
Old 14-10-2012, 15:45   #11
kimpe
Jet-setter :)

kimpe's Avatar

God ettermiddag fra Skaun!

Litt sliten etter en rødvinskveld med hjemmebakt New York Cheesecake og planlegging av neste sommers USA/Bahamas-ferie..

Hjemme en hel uke nå faktisk, før reisekjøret begynner igjen. Nå står Malta for tur, før Dublin, Shanghai, Berlin og Manchester... Det mest positive er vel at når man er ferdig med turene skriver vi 11 Desember, og da er det straks jul.. hehe.

Ha en fin dag, Ibuxen ropte nettopp fra skapet her, så må hente den..

Kim
kimpe is offline   Reply With Quote
Old 14-10-2012, 18:29   #12
Hickok
ScanFlyer Mile High Club

God kveld fra BGO. Først nå skjønner jeg ingenting. De siste ukene har jeg fått kjeft for å ikke ha sjekket inn, og dermed havnet i midtsete langt bak. Derfor tenkte jeg at denne gangen skulle jeg være flink, og gjøre dette. Når jeg så gikk til skranken for flyet før min avgang, så fikk jeg ikke være med ettersom jeg allerede er innsjekket på neste avgang. Dermed risikerte jeg å miste min videre connection. Nå ser jeg at min oppsatte avgang (SK286) er forsinket, og at jeg dermed risikerer å miste siste avgangen til EVE i kveld. Om det skjer, så blir jeg arg!

Kan noen være så vennlig å fortelle med hva som gjelder nå. Skal man sjekke inn, eller skal man ikke sjekke inn? Ikke mye poeng i fleksible billetter når man ikke får bruke de hvis man allerede er innsjekket. Dette er en sak som begynte etter omleggingen av bookingsystem. Tidligere var ikke dette noe problem.
Hickok is offline   Reply With Quote
Old 14-10-2012, 18:47   #13
Commuter
ScanFlyer Silver

Quote:
Originally Posted by Hickok View Post
Kan noen være så vennlig å fortelle med hva som gjelder nå. Skal man sjekke inn, eller skal man ikke sjekke inn? Ikke mye poeng i fleksible billetter når man ikke får bruke de hvis man allerede er innsjekket. Dette er en sak som begynte etter omleggingen av bookingsystem. Tidligere var ikke dette noe problem.
Jeg sjekker stort sett alltid inn, og har aldri hatt problemer med ombooking, uansett om jeg kommer tidligere eller om jeg var no show på planlagt avgang. Hvis jeg ikke er sjekket inn kan man oppleve å miste plassen sin hvis flyet er overbooket og du ikke gir hint til gate. Tror dermed du var uheldig i dag dessverre.

Jeg opplever av og til (hvis jeg har flere bookinger på samme rute samme uke) at de endrer feil booking. Da ender jeg opp med et godt kvarter i serviceskranken mens de krangler med PC'en og 2.linje support siden systemene går helt i frø.
Commuter is offline   Reply With Quote
Old 14-10-2012, 18:48   #14
AirbusTrond
ScanFlyer Mile High Club

AirbusTrond's Avatar

God aften fra Istanbul. En liten whisky på kammerset før siste kveld ut. Tidlig avgang i hjemover, og så venter en kveldsvakt. Håper å unngå flydrama!
AirbusTrond is online now   Reply With Quote
Old 14-10-2012, 23:02   #15
LN-MOW
Flyklapper

LN-MOW's Avatar

'ettermiddag fra Concourse F på Hartsfield! Her sitter man og venter på buss til Europa. Første stopp er Frankfurt, og sannelig ser det ut som Selveste Stjernebussen er her for å hente meg.

Radar Station KGRV3
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 14-10-2012, 23:02   #16
Bizflyer
FinalCall.travel/no

Bizflyer's Avatar

Uff a meg for en søndag.
Gikk visst galt i går kveld også!
Skadene er i høyeste grad selvpåførte.
Formen blir nok bedre i morgen. Nesten så jeg gleder meg til helga er over og mandagen begynner!

Akk ja! Det er nok derfor jeg drikker!

BF

There is only one way of flying! In Businessclass Åff kårs!
Bizflyer is offline   Reply With Quote
Old 15-10-2012, 06:13   #17
Hickok
ScanFlyer Mile High Club

Quote:
Originally Posted by Commuter View Post
Jeg sjekker stort sett alltid inn, og har aldri hatt problemer med ombooking, uansett om jeg kommer tidligere eller om jeg var no show på planlagt avgang. Hvis jeg ikke er sjekket inn kan man oppleve å miste plassen sin hvis flyet er overbooket og du ikke gir hint til gate. Tror dermed du var uheldig i dag dessverre.

Jeg opplever av og til (hvis jeg har flere bookinger på samme rute samme uke) at de endrer feil booking. Da ender jeg opp med et godt kvarter i serviceskranken mens de krangler med PC'en og 2.linje support siden systemene går helt i frø.
Har du stort sett enkeltflighter, eller med connection? Problemet her var at jeg ønsket å ta en tidligere avgang på første leg, ettersom min avgang var sen, og det var kort connection. Det hun i skranken var redd for, var at jeg ville miste leg 2 om hun endret leg 1, og leg 2 var overbooket, så da turde hun ikke å røre den.
Hickok is offline   Reply With Quote
Reply

Posting Rules