![]() |
|
![]() |
#1 |
The old Norwegian Viking
|
![]()
Ettersom det begynner å bli noen år siden jeg selv var stasjonert på en flyplass kom jeg til kort på et direkte spørsmål jeg fikk her om dagen; Blir all innsjekket bagasje nå gjennomlyst, og hva skjer i så fall om man har med seg noe i kofferten som ikke ikke bør/skal være der?
Takknemlig for hjelp med svar her.
![]() |
#2 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Vel, jeg er ikke sikker på gjennomlysningen, selv om jeg nesten regner med at alt vil bli det.
Angående når de finner ting, så ble jeg hentet av flyet på Molde lufthavn i vår, fordi gjennomlysningen fant en fullmetalls luftpistol (Airsoft, Berreta 92) jeg glemte å melde fra om. Jeg ble tatt til bagasjehallen hvor jeg måtte vise at det faktisk var et luftvåpen, og at ingen komprimert gass var i våpen eller bag. Når det var gjort var det takk og farvel, og en kort spasertur tilbake til flyet. Heldigvis var dette første morraflighten og vi var tidlig ute, så jeg forsinket ikke noen. Må innrømme at jeg var temmelig forskitig når jeg fisket fram luftpistolen, med to vektere stående ved siden av meg inne på rød sone, selv om det ikke var noe drama eller spent stemning der inne ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Gunnar
|
![]()
All bagasje blir gjennomlyst. Maskinen er automatisk, og plukker ut bag som har objekter som er lik det som er programert som mistenkelig for en ekstra sjekk på en manuell maskin.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Det spørs hva du mener med all bagasje. Om du mener i Norge, i verden eller noe annet sted. Det gjelder også når noe som ikke burde vært der, og selvfølgelig hva slags objekt det gjelder.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
ALL bagasje som sendes med rutefly i Norge, gjennomlyses.
Hva man gjør om man finner noe mystisk, varierer av hvor farlig det er. Som oftest er det småting, og da blir passasjeren ropt opp. Vekterne har ikke lov å opne bagasjen uten at passasjeren er tilstede. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
E-sigaretter forbys i innsjekket bagasje | LN-MOW | Småprat | 0 | 28-10-2015 14:25 |
Trenger råd om innsjekket bagasje | RSL | Småprat | 14 | 19-01-2015 21:00 |
innsjekket bagasje ved stopover | Klgn | Reiseforum | 6 | 09-03-2014 10:56 |
Hermetikk i innsjekket bagasje? | AirbusTrond | Småprat | 8 | 06-04-2013 16:07 |
Reiseforsikring og dekning av innsjekket bagasje | O_K_ | Reiseforum | 4 | 15-11-2011 08:54 |