![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer ettellerannet..
|
![]()
Ifølge www.dpreviev.com lanserer Canon en oppdatert utgave av sin 20D modell idag.
Det er endel endringer og forbedringer. ifølge det jeg har lest. Se her for hele nyheten Sparetiltak er allerede satt igang. Hadde egentlig tenkt med 20D ,men jeg tror jeg tar denne istedet ![]()
![]() |
#2 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Snart på tide å bytte ut min 300D, som bruker for lang tid å starte opp.
Ønsker også å ta flere bilder i serie ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Jeg ser www.fotovideo.no allerede annonserer den på nettsidene side, riktignok med levering i månedskifte mars/april. Prisen er 12990 kroner, hvilket betyr 3000 mere enn 20D'en.
En blir alltid fristet av slike nyheter, men som en kamerat så korrekt påpekte en gang: En kan jo ikke kjøpe nytt kamera hvert år, så det blir nok å klare seg med 300D'en en stund til.
![]() |
#4 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
En liten avsporing: Hvor kraftig telelinse bør man egentlig ha for å kunne bruke det som spotterkamera? Jeg legger merke til at økningen fra -300mm til f.eks. -400mm er ganske drøy prismessig.
I dag har jeg et Dimage Z2 som har 38-380 mm. Den er som regel kraftig nok, men jeg er også veldig avhengig av å komme tett innpå flyet for å få et godt bilde ellers blir det fort mye støy på bildet. Derfor innbiller jeg meg at en -300 mm burde kunne holde på et generelt bedre kamera, vi snakker da i så fall Konica Minolta Dynax 5D. Noen tanker eller innspill?
![]() |
#5 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
300mm holder nok de fleste steder - utfordringen her i Nord er å få tak i en zoom som ikke stjeler for mye lys. Selv sliter jeg mest med det siste...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
ScanFlyer Crusty
|
![]() Quote:
http://www.fotovideo.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=10530. Her er en litt rimeligere sak 70-200 mm med lysstyrke på 2,8 og stabilisator. Prisen er bare 17300 kroner http://www.fotovideo.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=10558 Uten IS koster den 70-200 med samme lysstyrke 11600 Dessverre er det slik at skikkelig lysstyrke koster penger og til dels masse penger.
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
SK384: Lommeboken min er ikke velfylt nok til sånne objektiv, men til en viss grad så kan vel i så fall et godt kamerahus med litt høyere ISO-verdier innstilt kompensere, eventuelt sammen med en bildestabilisator?
Apropos bildestabilisator, er det noen andre enn Konica Minolta som kan levere bildestabilisator innen rimelighetens grenser prismessig? Jeg har sett på Dynax 5D og sammenliknet med Nikon D50, Olympus E-500 og ikke minst Canon EOS 350D, men ingen av de andre ser ut til å ha bildestabilisator. I tillegg vil stabilisatoren på Dynax 5D virke sammen med alle Dynaxobjektiv og ikke bare de som er beregnet på digitalt.
![]() |
#9 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Beholder mitt eksisterende 300D, det tar fortsatt like gode bilder som før. Skal heller fortsette å bruke penger på gode objektiv. Foreløpig siste objektiv kommer i midten av mars, en Canon 300mm 4L IS. Allerede for 3 år siden kjøpte jeg en 1,4 teleconverter som fører til at jeg også har en 420mm 5,6.
Da har jeg 4 gode objektiv i bagen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
www.lch78.net
|
![]() Quote:
![]()
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Canon med mye nytt idag! | Halvorsn | Bilder & foto | 21 | 01-09-2010 02:22 |
30D + canon 70-200 F2.8 + 1,4 ext = sant? | Paaljt | Bilder & foto | 16 | 26-06-2008 10:41 |
Canon EOS 30D til 3999,- på Japan Photo... | Nick Figaretto | Bilder & foto | 10 | 13-02-2008 16:08 |
OT Ett Canon 30D spørsmål | Lennart | Flyforum | 3 | 03-06-2007 01:07 |
Canon 350D blir oppdatert til Canon 400D.. + 2 nye objektiver, Litt O/T | TigerBlack | Flyforum | 14 | 26-08-2006 11:08 |