![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Vi drodler litt rundt en tur til thailand, eller østen neste somner. Hvilke plasser anbefaler du? Vi har tenkt på krabi. Vi kunne tenk oss å dele opp turen i to steder. Vi skal ha med 2 barn på 3 og 5.
Når lønner det seg å bestille fly? Er det kampanjer til østen på sommeren?
Canon EOS 450D m/Grep Canon 18mm-55mm f3,5-5,6 IS | Canon 55mm - 250mm f4-5,6 IS | Canon 50mm f1,8 II | Canon Speedlite 430 EX II http://www.flickr.com/photos/kaffekoppen/ Last edited by panerai; 29-06-2012 at 07:57. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Mange fine steder i Thailand.
Vi har reist ganke mye rundt i Thailand, både med og uten barn. Krabi som du nevner er jo fint. Bare en drøy times flytur fra Bangkok. Synes personlig at Railey Beach er finere enn Ao Nang. Det er på fastlandet, men man må ta longtailbåt for å komme dit fra Ao Nang. Virker litt mer paradis, med finere strender og apekatter i trærne. Fra Krabi er det også forholdsvis enkelt å komme seg til Koh Lanta. Rundt 1,5 times biltur til kaia fra flyplassen i Krabi. så to korte bilferge turer. Dette er jo svenskenes favoritt reisemål i Thailand. Så er vi veldig glade i Koh Samui. Også en drøy times flytur fra Bangkok. Kan anbefale både Chaweng beach og Lamai Beach. Men det jeg personlig synes er finest av alt jeg har sett i Thailand er Phi Phi. Ferge går både fra Krabi, Phuket og Koh Lanta. Det er der filmen "The Beach" ble spilt inn dersom du har sett den. Det synes jeg faktisk er ganske magisk. Strender i verdensklasse og lett å få paradis følelse. Har vært der mange ganger, og vil alltid tilbake dit. Jeg har ikke tatt hensyn til regntider i det jeg skriver over siden jeg synes poenget er ganske lite. Har vært der både i regntider og utenfor regntider og vi har ikke brydd oss om litt regn av og til. Billige billetter til BKK blir jo annonsert hele tiden. Men slik vi pleier å gjøre så kjøper vi så tidlig som mulig på første og beste tilbud hvor vi ser at prisen er riktig. Ikke noe å vente med dersom du vet når du skal reise og planene er klare. Men billetter blir vel normalt ikke lagt ut før tidligst 11 måneder før avreise. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Har vært innom flere av de plassene som er nevnt ovenfor, og er ikke uenig i vurderingen, men med to barn på 3 og 5 så ville jeg vurdert også Hua Hin. Kanskje ikke like eksotisk som de to Phi Phi øyene, men veldig behagelig og dessuten med et bredere tilbud. Rett og slett mer å finne på når en har fått dosen med bading, soling og strandliv.
I tillegg kun 2,5 time med bil fra flyplassen. I regntiden så er det vel ofte også noe mer nedbør i sør enn i de midte delen av landet. Men for all del, noen heftige regnskurer og tildels regn hele dagen gjennom, må dere nok regne med på den tiden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Takk for svar.
Jeg har vært i Thailand flere ganger. Både Hua Hin, Koh Samui og Koh Chang. Jeg har lyst til å oppleve en ny plass. Men det er en stund siden jeg har vært i Thailand i det hele tatt, så jeg er åpen for det meste. Det eneste som ikke frister er Pattaya og (Phuket?). Regntiden plager meg heller ikke nevneverdig. De gangene jeg har vært der har det bare vært en liten skur på ettermiddagen.
![]() |
#5 |
Tomleskolt
![]() Join Date: Sep 2011
|
![]()
Har selv reist rundt i det sydlige Thailand med 3 barn 7, 11 og 14 hvorav den eldste krever mye ekstra tilsyn, den ene gangen i 4 uker til 5 destinasjoner og det gikk kjempebra.
Reiste via BKK til HKT, bestilt transport i form av bil/van fra HKT til AoNang, brukte 5 dager der før vi tok rutebåt til Phi Phi hvor vi bodde på Bayview resort som er en fredelig lokkasjon, videre til Phuket med rutebåt og transport til Patong. Etter 4 dager i Patong 2 uker på Kamala Beach Resort og avsluttet i BKK med noen dager. Alle hotell samt første bil transport ble bestilt før avreise, ellers bestilt gjennom hotellet. Å stykke opp reisen slik kan absolutt anbefales, spesielt når en reiser med barn. Har også ved tideligere anledning vert på Corall Island like sør for Phuket, stille og fredelig men ikke så god hotell standard der men fin opplevelse. GO FOR IT !!! :-) |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Sommeren 2013 på Værnes | Jabberwocky | Bilder & foto | 11 | 10-09-2013 08:44 |
Sommeren 2013 - Best of! | Siggdude | Bilder & foto | 6 | 30-08-2013 09:39 |
EKCH 07/06 2013 Sommeren er landet! | A.Rudloff | Bilder & foto | 7 | 20-06-2013 19:21 |
Tour Thailand 2013 | petru26 | TripReports | 8 | 25-02-2013 03:22 |
Hotellstrategi USA sommeren 2013 | FlyBazz | Reiseforum | 7 | 21-10-2012 17:55 |