Flyprat

Go Back   Flyprat > Reiseforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 12-07-2012, 22:18   #1
RubberT
Newcomer

Singapore Tips ønskes- fra Singapore til Malaysia/Indonesia

Hei. Prøver mitt første innlegg på forumet, etter å ha vært ivrig spion et halvår.

13. - 27. okt reiser jeg, samboern og svigerfamilie med mor, far og to gutter på 15 og 16 til Singapore. Der har vi bestilt overnatting første- og siste- natt. Dette er egentlig alt vi har tenkt å bruke av tid i Singapore.

Vi hadde sett for oss å ta en uke i Indonesia og en uke i Malaysia, men er usikker på hvor vi skal dra. Det er her jeg trenger forumets hjelp.

Den første uken kan godt være litt mer "reising/opplevelse", mens vi hadde sett for oss mer sol, snorkling og pils den siste uken.

Vi reiser ikke på budsjett, men tenker at det ikke skal koste skjorta heller, da det fort blir summer for en familie på fire.

Har sett litt på Tioman og Bintan, men usikker på om det er noen plass å være lenge. Jeg har lovet min lite utreiste svigermor at hun skal få oppleve paradis, så fallhøyden er stor.
RubberT is offline   Reply With Quote
Old 13-07-2012, 00:13   #2
Bergern
ScanFlyer Dusty

Default Re: Tips ønskes- fra Singapore til Malaysia/Indonesia

Hvis dere ikke har vært i Singapore før, ville jeg nok tatt ihvertfall en natt til for å få en hel dag der i det minste. Ikke VM i kulturseverdigheter, men veldig ok atmosfære og et skikkelig konglomerat av østen og gamle kolonitider.
Bergern is offline   Reply With Quote
Old 13-07-2012, 01:08   #3
zico77
Developer

zico77's Avatar

Vi budde nylig nokre måneder i KL, som er verdt eit besøk. Chinatown, Central Marked, Botanisk hage, fugleparken, sommerfuglparken++. Vi var også ein langeweekend på Langkawi -også verdt et besøk. Vi er anbefalt å reise til Melakka, Penang, Redang, Brunei-området, men rakk ingen av disse, så vi planlegger nye turer.

zico77 is offline   Reply With Quote
Old 13-07-2012, 14:11   #4
Tommy777
ScanFlyer Mile High Club

Tommy777's Avatar

Bintan er ett skikkelig høl. Ingenting å gjøre utenfor resort og resortene er langt fra beste kvalitet. Det er en av de få stedene jeg har sagt hit vil jeg ikke tilbake.

Langkawi er bedre, skal til området zico77 skriver om over neste vinter, skal også være bra.
Tommy777 is offline   Reply With Quote
Old 13-07-2012, 14:47   #5
SQ 777
ScanFlyer Mile High Club

SQ 777's Avatar

Vel, etter utallige besøk i 40 år, syntes jeg Penang er mest spennende. Mye å foreta seg dersom en vil oppleve noe mer en solbad..
SQ 777 is offline   Reply With Quote
Old 13-07-2012, 15:20   #6
RubberT
Newcomer

Takk for tilbakemeldinger.

Vi får til sammen to og en halv dag i Singapore, det holder vel til å oppleve byen? Vi avslutter turen på Marina Bay Sands, der er det vel ting å oppleve også, etter det jeg forstår..

Så Bintan er utelukket da, skjønner jeg. Men er det et høl fordi turistene har ødelagt, eller er det et høl på grunn av fattigdom? Har du forresten vært på noen av øyene vestover mot Sumatra?

Anbefales det fly, tog, buss eller bil/taxi om man skal nordover mot KL, Langkawi osv.?
RubberT is offline   Reply With Quote
Old 13-07-2012, 15:25   #7
SQ 777
ScanFlyer Mile High Club

SQ 777's Avatar

Ville ta fly. Har selv kjørt mye bil, og det absolutt ikke trygt. Mye villmannskjøring. Kan ikke uttale meg om tog. Bruk litt tid i KL
SQ 777 is offline   Reply With Quote
Old 13-07-2012, 16:00   #8
robertaas
Helgeturekstremist

robertaas's Avatar

Ville sjekket Air Asia fra Singapore og sett aktuelle destinasjoner.

Har hørt at det er bra utenfor Kuta Kinabalu, men selv dro jeg til Sipadan som er utrolig om du dykker. Perenthian skal også være bra, men kronglete å komme til.

Sentosa er en øy i Singapore hvor dere lett bruker en dag.

OSL-MUC-CGN-MUC-OSL
OSL-DUB-OSL
robertaas is offline   Reply With Quote
Old 13-07-2012, 17:06   #9
pingo
ScanFlyer Silver

Hvad med nogen dage på Borneo,som f.ex Kuching ? Ligger kun en times flyvetur fra Singapore.
pingo is offline   Reply With Quote
Old 13-07-2012, 17:13   #10
A-380
ScanFlyer Silver

Quote:
Originally Posted by RubberT View Post
Anbefales det fly, tog, buss eller bil/taxi om man skal nordover mot KL, Langkawi osv.?
Har selv tatt buss mellom Singapore og KL i 2008. Da var det billig, enkelt og veldig behagelig (1+2 seter). Turen tar ca 4-5 timer, så den totale reisetiden blir ikke mye lenger enn om en flyr denne distansen
Reply

Posting Rules