![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 66,876
|
![]()
767-programmet nekter å dø, og FedEx skal bestille ytterligere 19 fraktemaskiner av typen med levering Mellom 2015 og 2019, dvs 767 vil da nærme seg 40 år i produksjon. Flyene skal brukes til å erstatte A310 og MD-10
Samtidig kansellerer de fire 777F http://www.istockanalyst.com/finance...ng-ba-aircraft |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,379
|
![]()
Sannsynligvis gode priser å få. Ettersom linja holdes igang med tankere, er dette velkommen ekstraproduksjon.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Ute på tur
Join Date: Sep 2004
Location: Bergen, Norway
Posts: 10,012
|
![]()
Hvordan er de 767'en som leveres nå sammenlignet med nyere 777-modeller med tanke på teknologi og motorer?
-A |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,379
|
![]()
De har mer til felles med 757..
![]() Som det står: Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Jan 2011
Location: Lommedalen i Bærum
Posts: 1,514
|
![]()
hvorfor kjøper FedEx fabrikknye fly som er tilnærmet gått ut på dato og teknologisk forlenget når de blir levert fra fabrikk? De har den sist bygde 727 og den siste A310 og skal nå kjøpe inn ett betydelig antall brukte 757.
Akkurat 767 kan jeg ha en liten forståelse for da det ikke er lansert noe 787F versjon. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,379
|
![]()
1. De gjør jobben.
2. De har trolig fått en kanonpris. 767'ene blir trolig brukt mest på lange ruter. Dermed får de høy utnyttelse og dette gir god gevinst på kapitalsiden. 757'ene har lav utnyttelse, men er grisebillige. Dermed koster det mindre å ha dem stående hele dagen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Jan 2006
Location: Mosjøen
Posts: 3,114
|
![]()
Som allerede skrevet ovenfor skal 767-maskinene erstatte MD-10 og A310, dermed vil man få en fornyelse av flåten. Ifølge FedEx vil disse nye maskinene bruke mindre drivstoff og ha lavere enhetskostnader enn maskinene de erstatter.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,287
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 66,876
|
![]()
Stemmer nok det. Mottok den siste A300 av linja i 2007
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 66,876
|
![]()
Ser ut som de hadde lyst på ytteligere fire maskiner
http://boeing.mediaroom.com/index.php?s=43&item=2537 |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
FedEx bestiller nye ATR-72 fraktere - ny modell lanseres | Someone | Flyforum | 11 | 22-03-2025 07:24 |
FedEx bestiller 767-300F og annet flåtenytt | Someone | Flyforum | 36 | 21-03-2025 08:20 |
Easyjet bestiller flere A320 | Someone | Flyforum | 6 | 21-06-2022 09:15 |
Emirates bestiller 2 flere A380 | Someone | Flyforum | 0 | 13-04-2016 12:47 |
US Airways bestiller flere A321 | Trety | Flyforum | 0 | 07-09-2006 12:35 |