![]() |
|
|
![]() |
|
Thread Tools | Display Modes |
![]() |
#1 | |
ScanFlyer Silver
Join Date: Jul 2009
Location: Røyken, Buskerud
Posts: 670
|
![]()
Dagbladet melder at en av SAS sine A330 på vei fra EWR til CPH i går 20 juni måtte nødlande på flyplassen i Bangor i delstaten Maine pga. røyk i kabinen.
The Bangor News rapporterer dog at det var røyk i selve cockpiten som var årsaken. De har også lagt ved noen bilder av maskinen i artikkelen. Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: May 2010
Location: Drammen
Posts: 849
|
![]()
På flight24.com står det at OY-KBC fløy EWR - CPH den 20. juni, men på bildene fra avisen i Maine, Bangor, ser man at det er en maskin med Star Alliance logo, kanskje SE-REF ? Dessuten er vel OY-KBC en A343?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,374
|
![]()
Det er SE-REF som står i BGR.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||||
ScanFlyer Crusty
Join Date: Oct 2004
Location: Copenhagen / Malmö
Posts: 3,975
|
![]()
Og så begynder de danske medier at køre helt i selvsving her i agurketiden:
Quote:
Quote:
En af de første artikler Ekstra Bladet skrev var dog overraskende objektiv - uden den normale katastrofe-vinkel: Quote:
Quote:
Naturligvis er røg i kabinen altid en alvorlig sag, men det har åbenbart ikke været mere urgent end at man nåede at køre trapper til flyet inden folk kunne stige af...
__________________
Founder /Editor: FinalCall travel |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Jan 2010
Location: Øvre romerike
Posts: 2,018
|
![]()
Diversion tja, det var en nødlanding grunnet røyk i cockpit og kabinen.
Årsaken er sannsynligvis en tett A/C duct, med påfølgende overoppheting av en pumpe. Dette er naturligvis ikke noe man tar lett på, men fant ut kjapt etter at man begynte nedstigning at det ikke var så alvorlig som man først trodde. Last edited by SAS-Steward; 21-06-2012 at 16:59. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Sep 2008
Posts: 1,541
|
![]()
Swissair-ulykken lærte oss at røykutvikling ombord = finn første og beste flyplass fortest mulig. Bra at det ikke var mer alvorlig, og alltid kjekt når personalet får ros for håndteringen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Location: Ebeltoft, Denmark
Posts: 5,510
|
![]()
SKal vist nok gå fra BGR omkring midnat med landing i CPH fredag morgen
Hilsen Ole |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
EKCH
Join Date: Nov 2010
Location: ESML
Posts: 451
|
![]()
Landed denne morgen 22/6 i CPH
som callsign SAS6900 at UTC 06,00 http://www.flightradar24.com/2012-06-22/05:30/SAS6900 ulf |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
"Sett alt i flymodus, fordi cockpit har problem" - hvorfor det? | tango | Flyteknisk forum | 14 | 28-07-2016 01:12 |
"Skadet" Air India B777-300 på EWR? | raider66 | Småprat | 10 | 23-02-2016 20:04 |
CPH presset av ny SAS-strategi: "Fagforeninger vil gjenskape SAS" | SQ321 | Flyforum | 28 | 01-07-2014 01:33 |
"Utsikt" fra eco extra i SAS A330 | litt-amatør | Reiseforum | 8 | 13-03-2012 13:05 |
"CPH SWIFT" bliver til "CPH Go" | PP | Flyforum | 45 | 27-01-2011 15:55 |