![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Københavns Lufthavn har her 2 måneder før åbning besluttet at ændre navnet for den nye LCC terminal fra CPH SWIFT til CPH Go.
[quote]Københavns Lufthavns kommende lavprisfacilitet, der åbner 31. oktober i år, har nu officielt fået navnet ”CPH Go”. Lavprisfingeren har hidtil været kendt som ”CPH Swift”, men den arbejdstitel er fravalgt til fordel for CPH Go, der sender et klart signal om det, det hele drejer sig om: Flere billige flybilletter til flere destinationer.[quote] CPH’s lavprisfacilitet navngivet ”CPH Go”
![]() |
#2 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
hvorfor ikke bare T 4 ???
Hilsen Ole |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Silver
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Ser ut til at danskene ikke var helt fornøyd med navnvalget, og valgte å endre til GO. Greit nok, men jeg er enig i at den egentlig bør hete T4.
Litt OT: Skal Norwegian fly fra GO med sine avganger fra Kastrup? |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]() Quote:
Men siden de som kommer til å bruke den vel skal ha innsjekk i T2, så kommer det til å bli en god spasertur ut ditt.... Hva er det kjent hvordan gatene skal navngis eller nummereres? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Ja mit ordvalg i form af LCC terminal er naturligvis misvisende da der er tale en en LCC facilitet eller finger og ikke en decideret terminal.
I forhold til navngivning er det naturligvis vigtigt for CPH at dette skiller sig ud i forhold til den resterende del af lufthavnen der er tale om et helt nyt koncept - i forhold til markedsføring som et LCC koncept er "CPH Go" langt mere anvendeligt end f.eks. Finger F - både i forhold til flyselskaber men også i forhold til slutbrugerne i form af flypassagerne.
![]() |
#7 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Så vidt jeg ved bliver det F1-F6 (alternativt E1-E6)
![]() |
#8 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Hvornår ligger det fast, hvem der vil benytte terminalen, og i givet fald på hvilke ruter? Og om den kan tiltrække nye selskaber fra efteråret, f.eks. Ryanair og Wizz Air?
Lars |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Jul 2006
|
![]()
Et mer korrekt navn på den nye fingeren ville vel egentlig være CPH FREZ? La gå at det ikke fanger opp Air Berlin og Wizz, men det er jo uansett ikke hovedmarkedet til den nye løsningen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
Wizzair ser ud til at have besluttet sig for at blive på MMX - ihverfald har de netop annonceret at de åbner BEG-MMX fra midten af december, så en overflytning til CPH allerede fra oktober er nok usandsynlig. Men måske de kan lokkes senere. I forhold til Ryanair afhænger meget af handling, men jeg ser det efterhånden som ganske usandsynligt at Ryanair skulle begynde på CPH allerede fra åbningen af Go - men måske foråret 2011?
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Cimber er kritiske til CPH Go. Jeg har hørt liknende kritikk fra flere lavprisselskaper.
http://borsen.dk/nyheder/transport/a...-terminal.html |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
ScanFlyer Crusty
|
![]() Quote:
Sidstnævnte var langt mere gennemarbejdet og havde været mere fornuftigt. I CPH "Go" skal man f.eks. Checke-ind i fjerneste ende af T2 for at gå så langt som det er praktisk muligt til de nye Gates. Det er direkte dumt - både for Go-pax og for andre, det vil opleve en endnu mere crowded terminal. Men CPH får dem jo trukket gennem alle butikkerne og det er jo efterhånden det der er den primære målsætning i CPH.
![]() |
![]() |
#13 | ||
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
Så spørgsmålet er om Terminal A projektet er så gennemtænkt og gennemarbejdet når det kommer til stykket FlyHi? Personligt håber jeg og tror at personerne bag Terminal A snart løber tør for energi og penge - og de ved også selv er der en række issues som gør at deres projekt formentlig aldrig vil se dagens lys. Quote:
Men som jeg tidligere har nævnt så er det naturligvis en balance gang at tilbyde et sådant differentieret produkt, hvor både legacy og LCC operatører skal tilgodeses. Lufthavnen selv er opmærksom på denne fare - lad mig f.eks. henvise til artiklen på side 18 i nedenstående nummer af RoutesNews, der omhandler denne dual strategi på CPH: http://www.view.insightgrp.co.uk/?vc...anSeclrcSgjecp Vi kan godt blive enige om at det er uhensigtsmæssigt at der er indcheck/bagage drop i T2, hvilket er så langt væk fra CPH "Go" som muligt. Men i forhold til CPHs layout er placeringen af "Go" desværre det eneste rigtige alternativ med mindre man bygger en hel separat facilitet med eget indcheck, security m.v. - men det vil gøre investeringen så meget dyrere at det med al sandsynlighed ikke er muligt at opnå et fornuftigt afkast ad investeringen. Så folk man altså nok acceptere at billige biletter fra CPH kan være ensbetydende med en længere gåtur gennem terminalerne. Derudover må man nok også acceptere at en del af indtjeningsgrundet for lufthavne i dag kommer fra shopping området. Dette fokus kan være irriterende i forhold til flow gennem lufthavnen og jeg synes da også at CPH havde overskredet grænsen i forhold til dette - men synes dog det er blevet bedre og ved at lufthavnen har haft fokus på at forbedre flow. I forhold til LCC faciliteter så har jeg selv et par gange anvendt LCC fingeren på AMS - her er der en lille taxfree og en lille "cafe" og intet andet udbud af butikker eller serveringssteder. Som pax må jeg tilstå at jeg foretrækker den model CPH har valgt hvor der deles faciliteter med den resterende del af lufthavnen - og jeg tror hovedparten af pax har samme synspunkt.
![]() |
![]() |
#14 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
Lars |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Newcomer
|
![]()
Kunne man ikke have brugt indenrigsterminalen til lavpristerminal og så blandet indenrigs- og udenrigspassagerer? Jeg går ud fra idéen må have været oppe og vende?
Jeg vil tro der bliver en del "missing pax" og følgende delays fordi en del passagerer ikke har noget begreb om hvor langt der er ud til "GO". |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Blue
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
Men er det uansett ikke litt tidlig å konkludere med at CPH Go er en fiasko?
![]() |
![]() |
#18 | |
ScanFlyer Crusty
|
![]() Quote:
Lykkes det dog CPH at få tiltrukket nye kunder og mere trafik til Go, så er historien måske en anden. Jeg er inviteret på rundvisning i Go på fredag, så kommer der måske lidt mere frem om projektets fremtid.
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Men dette er litt som Moss lufthavn (Rygge) her i Norge. Det var lite som tydet på noe som helst i nærheten av suksess der i starten, men etterhvert så har det blitt stadig økende trafikk. Derfor mener jeg at det er litt tidlig å konkludere ennå.
![]() |
#20 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Fra "Vi relanserer service" til "Din tur" | EB | Flyforum | 51 | 24-12-2015 12:11 |
"Operasjon V for Vanvidd" - noen som kjenner til denne norske "flyfilmen"? | Falcon | Flyhistorisk forum | 6 | 27-12-2009 20:28 |
CPH Præsenterer LCC koncept - "CPH Swift" | PP | Flyforum | 31 | 10-10-2008 14:52 |