![]() |
|
![]() |
#1 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,377
|
![]()
Sjeldent daarlige tall fra den kanten. Og det er ikke bare finanstallene som er daarlige.
http://www.usatoday.com/travel/flights/2006-02-01-jetblue-earns_x.htm |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Asker
Posts: 11,487
|
![]()
hele bransjens kjæledegge jetBlue fikk et underskudd på $20 millioner etter ekstraordinære poster. Før EOP var underskuddet $9,8 mill. Til sammenligning var overskuddet for 2004 på $46,2 millioner.
"“We are very disappointed in our performance this quarter as we continued to feel the effects of record-high fuel prices and a tough revenue environment, compounded by the impact of Hurricane Wilma and the residual effects of Hurricanes Katrina and Rita,” said David Neeleman, JetBlue’s Chairman and CEO. “Although we saw a 7.4% increase in revenue per available seat mile (RASM) in the face of 25% capacity growth, it was not nearly enough to offset the impact of high fuel costs.”" Hva har skjedd hos David N?? Alle piler peker nedover - regulariteten var dårlig i Q4, og det samme var punktligheten - nede på 70% innenfor 14 minutter. SKITDÅRLIG. Men, inntekten per sete var opp - men det var også kostnadene per ASM. jetBlues CASM gikk opp 18% til 7,51 cent/ASM (skulle tilsvare ca 30 øre per ASK dersom jeg har regnet rett!!!!), hvorav halvparten av økningen skyldes fuel. http://www.jetblue.com/learnmore/pressDetail.asp?newsId=390 |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer ettellerannet..
Join Date: Sep 2004
Location: Hvam
Posts: 2,184
|
![]()
Ganske rart, leste akkurat i Airlinerworld at JetBlue gjore det rett så bra.
Vurderte faktisk å bruke dem innenlands i USA nestegang jeg skal over der. Er det forresten noen som har noe erfaring med dem ?
__________________
Politicians and diapers have one thing in common. They should both be changed regularly and for the same reason |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,325
|
![]()
Begynnende Ryanair-bakrus?
Eller bare at magien er over og hverdagen kommer? http://netscape.fool.com/Specials/2002/02102804boo.htm |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: Sep 2004
Location: OSL
Posts: 150
|
![]() Quote:
![]() Hadde lest boken om David Neeleman like før turen, og ble ikke skuffet over selskapet, selv ikke i forhold til den hyllesten som boken var, så JetBlue er et naturlig førstevalg ved eventuelle senere inneriksturer i USA, hvis det skulle passe sånn. Morten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: Sep 2004
Location: Oslo
Posts: 452
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Utflyttet
Posts: 7,799
|
![]()
Begynnelsen på slutten? Dette er nok ikke første gang vi får røde tall fra den kanten.
Kanskje det blir veldig god tilgang på rimelige A320 etter hvert? |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Oct 2004
Posts: 327
|
![]()
Jeg hadde en nesten fantastisk tur med JetBlue i oktober (JFK-MCO). Og da tar jeg ikke i... Jeg hadde ingen forventninger, men ble mektig imponert. Trist å lese at de sliter litt nå. Det minner meg forøvrig på at jeg må få ferdig den reiseberetningen til trip report-forumet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Sep 2004
Posts: 1,173
|
![]()
Kan de ikke "ta en Ryanair"? Selge gamle a320, og kjøpe nye? Airbus er vel greie med tanke på pris for storkunder?
__________________
Why fly? Simple. I'm not happy unless there's some room between me and the ground. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,296
|
![]()
Det kan vel være at de fint klarer seg gjennom dette... Ingen grunn til å begynne på minneordene ennå!!!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,325
|
![]()
Jetblue har gjort samme tabben som Ryanair: For rask vekst i et marked som så ut til å gå til himmels, og så har de glemt at et marked som går til himmels trekker til seg konkurranse og at dinosaurene også blir mer effektive.
Neeleman er nok bedre på personalpolitikk og service enn MO'L, men en smule hybris har nok også han... |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Asker
Posts: 11,487
|
![]()
det blir umåtelig spennende å se hva som skjer når de får på plass ERJ-190 - enten blir det braksuksess, eller så blir det buklanding de luxe. jetBlue skal også passe seg for Virgin America som trolig satser på mye av de samme paxene som jetBlue, og som også er "fresh". Dessuten har de en kasse ved oppstarten som er større enn den jetBlue i sin tid hadde - ca én milliard kroner!!!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,377
|
![]() Quote:
http://www.atwonline.com/news/story.html?storyID=3854 Men selvfoelgelig vil slike problemer loese seg over tid ... De er ogsaa daarligst av de store paa punktlighet i desember. Vel var vaeret daarlig [aa oestkysten i perioden, men jetBlue er jo ikke de eneste som flyr der ... http://www.bts.gov/press_releases/2006/dot018_06/html/dot018_06.html |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
TAP Portugal skal privatiseres - På nytt | Desk pilot | Flyforum | 35 | 04-03-2025 14:31 |
Jetblue med europeiske ruter | RJon | Flyforum | 56 | 05-02-2025 23:40 |
American og JetBlue med samarbeid | Someone | Flyforum | 7 | 10-03-2014 12:30 |
Ikke bare SK med røde tall - Virgin Atlantic med tap | krølle | Småprat | 2 | 12-03-2013 13:46 |
jetBlue med gås! | jefi99 | Småprat | 5 | 26-04-2012 17:10 |