![]() |
|
![]() |
#1 | |
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: Jan 2014
|
![]()
https://simpleflying.com/jetblue-widebody-order/
Quote:
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Slots på LHR står jo selskapene i kø for å bli kvitt så det er jo en smal sak å få tak i.
![]() |
#3 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Tipper Gatwick og Dublin er først ut. Tviler på at de har fått slot på Heathrow, men man vet jo aldri .. De kan ha gjort en deal med en eller annen. Har egentlig bare ventet på dette siden Westjet satte i gang ..
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Eier fortsatt Lufthansa litt av JetBlue? Når LH gikk inn i sin tid så ble ryktene den gang om ruter til Europa stoppet...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]() Quote:
Nei, de solgte seg ut i 2015 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
men er ikke sånn at han som eier Jetblue, eier også både TAP og Azul (fra brasil) kanskje de kan få noen slots fra TAP
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Nei, det vil si at David Neeleman som startet JetBlue er ute av selskapet. Mulig han fortsatt har noen aksjer, men i så fall bare en liten post. Er andre eiere som kontrollerer det selskapet nå, stort sett institusjonelle investorer.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
JetBlue har annonsert oppstart av ruter til Europa. Bestillinger på 13 A321neo gjøres om til A321LR
Foreløpig få detaljer, men JFK og BOS til en av London flyplassene er først ute. Deres business class, kaldt Mint, skal også bli ny for transatlantiske flighter ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Jun 2013
|
![]()
London-rute ble akkurat offentliggjort fra 2021, samt konvertering av 13 A321 til A321LR.
Edit slått med to minutter. Last edited by WF789; 10-04-2019 at 23:33. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Utenom å bekrefte at de starter rutene i 2021 var det ingenting om flyplass og frekvens. Det var vel så vagt som man kunne få det.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#12 | |
ScanFlyer Inventory
|
![]() Quote:
Det mest konkrete er at de nå har bestilt fly som kan brukes til dette og har startet prosessen med å få ETOPS godkjenning av FAA. Som visstnok tar over et år |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
JetBlue har konvertert ytterligere 13 A321neo til A321XLR. Dette kommer på toppen av de 13 A321LR i bestilling.
A321XLR gjør at de kan nå litt dypere inn i Europa enn London, Paris, etc https://www.aviation24.be/airlines/j...lantic-flying/ Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
På Worldroutes snakket Jetblue litt om hvor de kunne fly med a321LR (heltrukken linje) og a321XLR (dotted)
Fra Edward Russel: https://twitter.com/e_russell/status...94496658542592 |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Når er vel dette mer eller mindre som forventet, da Korona i bestefall utsetter veldig mange planer, men JetBlue sier nå de regner med at oppstarte av de europeiske rutene blir noe forsinket, mot tidligere annonsert. Samtidig har de jo også skjøvet litt på endel flyleveringer fra Airbus, men på en annen side, det er ikke umulig det dukker opp noen ledige slots på flere tidligere fulle flyplasser
South Korea’s biggest airline said on May 7 that it will operate 32 of its 110 international routes in June, equivalent to 146 flights per week or 20% of its usual international capacity. During May, it is operating just 13 routes, or 55 flights per week. https://www.flightglobal.com/airline...138289.article Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
routesonline.com/news/29/breaking-news/294790/jetblue-lands-london-slots-but-misses-out-on-lhr/
Quote:
![]() |
![]() |
#17 | |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
JetBlue har presentert sin nye Mint (business class) som vel man også vil se på deres kommende ruter til Europa. De går for en slags suite løsning, men en liten spesiell greie for den fremste raden som kalles "studios" hvor jeg forstår det slik det er mulig å få inn f.eks en middagsjest på et ekstra sete?
https://thepointsguy.com/news/first-...ue-mint-suite/ Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
JetBlue skal visstnok ha sikret seg slots på LHR fra sensommeren. Dog vites det ikke om det er "midlertidig koronaslots" eller ikke. Samtidig har de også slots på LGW, mens de har sagt fra seg slots på STN
https://airwaysmag.com/airlines/jetblue-lhr-slots/ Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Inventory
|
![]() At de har fått slots er ikke rykter, det stemmer. Men det er ikke sikkert de velger bruke dem. Såvidt jeg ser er det ikke engang 1x daglig.... |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Europeiske dreamliner-ruter sommeren 2014 | hifiman | Flyforum | 32 | 06-07-2014 13:07 |
Får vi mulighet til å fly 787 på DYs europeiske ruter igjen? | EK 007 | Småprat | 7 | 19-02-2014 21:19 |
jetBlue med gås! | jefi99 | Småprat | 5 | 26-04-2012 17:10 |
Flymat på intra-europeiske ruter (to BOB or not to BOB) | LN-KGL | Reiseforum | 17 | 24-08-2010 16:31 |
British Airways kutter priser på europeiske ruter | Desk pilot | Flyforum | 0 | 20-04-2006 14:16 |