![]() |
|
![]() |
#1 |
AirBussjåfør
|
![]()
Alltid trist når slikt skjer, men dette bekrefter vel bare kvaliteten på Russiske fly.
Last edited by Someone; 09-05-2012 at 14:10. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Star Alliance only.
|
![]()
Trist nyhet. Men Sukhoi er da kinesisk bygd?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]() Quote:
Sukhoi er russisk. Hvordan du får det til å bli kinesisk vet ikke jeg |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Foreløpig sier det ingen verdens ting om kvaliteten, all den tid man ikke vet eksakt hva som har skjedd. Men det opprettholder de fordommene som er mot russiske fly, fordi menigmann sjelden bryr seg om HVA som gikk galt, mer AT det gikk galt.
![]() |
#5 |
AirBussjåfør
|
![]()
Nå vil jeg ikke spore helt av, men ja, jeg har ingenting til overs for Russiske fly. Skal jeg noen gang til Russland så blir det med et skikkelig europeisk selskap som SAS eller KLM.
(Til de som føler seg støtt av dette, vær så snill: ikke kom med argumenter som at eksempelvis Aeroflot er godkjent av norske myndiheter osv) |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Jul 2005
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Jul 2005
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Aug 2005
|
![]()
Superjet'en har vel sin broderlige andel av vestlig teknologi, så å trekke russofobiske konklusjoner blir feil.
Jakarta Post følger også saken: http://www.thejakartapost.com/news/2...-mt-salak.html |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Nå må du bestemme deg om du misliker russiske fly eller russiske flyselskap (eller begge deler da), for Aerofolot flyr jo stort sett Airbus (til Europa ihvertfall).
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Sukhoi, fra Russland, har bygget flere fly som har vært aerodynamisk overlegne sine vestlige motstandere. Vet ikke helt hva du legger i kvalitet? Er flyet utslitt allerede?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Tror han mener det de fleste tenker: dårlig historie og at det er noe seriøst alarmerende når ett fly som er satt i trafikk og er på salgsturne sannsynligvis går tapt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Denne ulykken høres mer ut som menneskelig feil. Jeg tviler sterkt på at eventuell kvalitet på Sukhoi Superjet har noe med saken å gjøre. De tidligere ulykkene med russike fly har kommet av menneskelig feil og dårlig vedlikehold. Dette var et nytt fly som ikke skal falle fra hverandre i lufta.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
AirBussjåfør
|
![]() Quote:
Selskapene er sløve ang. vedlikehold, pilotene er kunnskapsløse og flyene er ikke akkurat noen ingeniørkunst i positiv forstand. Last edited by CaptainMorgan; 09-05-2012 at 15:32. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Kan du støtte dette med fakta av noe slag?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
CaptainMorgan: Da regner jeg med at du tenker det samme om indiske og tyrkiske piloter også?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Finn Erik Edvardsen
|
![]() Quote:
![]()
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Uansett, det er vel ikke akkurat bra for salgsturneen at flyet styrter..
Hadde tatt seg ut om Dreamlineren på turne hadde styrtet. Ett stort nederlag for en russisk industri med allerede frynsete rykte |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
Hilsen Ole |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Gold
![]() Join Date: Sep 2006
|
![]()
Så feil kan jeg altså ta. I min enfoldighet trodde jeg russerne var flinke flykonstruktører. Mente at de hadde laget noen helt fortreffelig jagerfly, verdens største lastefly, akrofly, STOL fly(AN 2) pluss mye annet kjekke saker?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
En trist sak at et fly forsvinner. Om denne hendelsen vil avgjøre et salg til en potensiell kunde kan jeg ikke tenke meg. Ihvertfall ikke før man har fått klarlagt årsakssammenhenger.
Dornierfabrikken hadde vel et uhell med den første produksjonsmaskinen av DO-228/100 hvor maskinen totalhavarerte i en test. Maskinen var til overmål registrert LN-HPG og skulle leveres til Norving. Det fikk ikke kjente konsekvenser for salget av flytypen at første maskin havarerte. Vidar |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Sukhoi Superjet savnet i Indonesia | Someone | Flyforum | 18 | 31-05-2012 11:20 |
Hva er så galt med Kinesiske/Russiske fly? (splittet) | jameson82 | Småprat | 26 | 26-11-2011 12:29 |
US Airways på transatlantisk? (splittet fra US promo tråden) | Ståle | Reiseforum | 5 | 02-09-2011 13:01 |
DY og 737 (Splittet fra DY IC 2011-tråden) | Rob Mulder | Flyforum | 31 | 04-11-2010 22:16 |