![]() |
|
![]() |
#1 | |
ScanFlyer Gold
Join Date: Feb 2009
Location: USM/BKK/CPH
Posts: 1,812
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Sep 2011
Location: Stavanger
Posts: 105
|
![]()
Er dette 2 fly de får inn fabrikknye, fly de har hatt stående standby et sted, eller tas de fra andre baser?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
critical mind
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,794
|
![]()
Dersom man klikker linken, sa far man inntrykk at i minst ett fly er nytt. God mulig at en tilbake-leveranse av en -300 ble na litt trekket ut i tid. Noen av de fly som skal na ut har ingen perspektiv, sa DY vil fa dem ekstremt billig for litt "overtid"...
__________________
Business Analyst |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Sep 2004
Posts: 5,911
|
![]()
Vet ikke om det blir 733 siden CPH i utgangspunket er en 73H base.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Mar 2009
Location: MEL
Posts: 247
|
![]()
Det er vel uansett ingenting å tjente på å fly -300 på tynnere ruter kontra -800.
__________________
Over skyene er himmelen alltid blå! |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Mar 2008
Location: RDU
Posts: 5,746
|
![]()
Såvidt jeg har skjønt koster de ca det samme to operate, så alene er det ikke noe å tjene. Derimot er det "noe å tjene" på å fly -300 på disse rutene dersom man i dag flyr fulle -300 på andre ruter hvor man ellers kunne ha satt inn en 800 og solgt flere [fullpris-] billetter.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
critical mind
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,794
|
![]() Quote:
Dersom Kjos sier at det koster det samme a fly rund enn -300 og en -800 sa stemmer det ikke helt. Visse deler av kostnader er faktisk identisk, men dersom man kommer til den delen som heter pax-variable kostnader, sa er den definitiv ikke identisk. Det er billigere a fly -300 pa ekstrem korte ruter. Ikke uten grunn har en LH hold sa lenge som mulig til sine 737CL. Rett og slett fordi det ble billigere enn a fly tungre 737NG eller A320 pa disse ruter.
__________________
Business Analyst |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Newcomer
Join Date: Jan 2010
Location: Karup, Danmark
Posts: 44
|
![]()
Og de var her med LN-KKI (733) til Karup i dag på "jomfru" turen
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 66,932
|
![]()
Ser forresten at cph.dk skriver at DY sin transfertrafikk på CPH økte med 200% i første kvartal. Så er kanskje flere enn SAS som har oppdaget at CPH er en fin flyplass for transfer?
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Ryanair med CPH og endnu mere Frankrig | Scandinavien_Airlines | Flyforum | 1 | 21-02-2019 08:05 |
Norwegian fly med base i CPH | travelbroker | Register- og ATC-Forum | 3 | 02-11-2008 12:17 |
Litt mere Norwegian problemer | Fly me to the moon | Flyforum | 26 | 09-10-2006 20:34 |
SAS indsætter mere kapacitet mellem CPH og ARN | PP | Flyforum | 4 | 02-06-2006 15:12 |