![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Utflyttet
Posts: 7,799
|
![]()
Tok en runde på Airbus sine sider, der kom det frem at SAS er den 340-operatøren med høyest timetall i luften pr dag, med 16.4, mot gjennomstnittet for alle 340-operatører på 13.7 Gratulerer!
SAS er også på topp når det gjelder langdistanse generelt, med 15.9t mot et snitt på 12.5 Dette var for april forrige år, men likevel bra av SAS. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Asker
Posts: 11,487
|
![]()
veldig bra! Fly til rundt en milliard skal ikke stå for lenge på bakken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Dec 2005
Posts: 2,794
|
![]()
Kjempebra "lufttid" på flyene. Men hvorfor sliter SAS med å tejen penger på disse rutene, når flyene er så mye i lufta.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Asker
Posts: 11,487
|
![]()
høye crew-kostnader
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Newcomer
Join Date: Jan 2006
Posts: 1
|
![]()
Dette var vel ikke så overraskende..... De andre gjør jo vedlikehold i tillegg.............
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Dec 2004
Location: Vienna
Posts: 3,625
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: NO
Posts: 10,014
|
![]()
ADMINISTRASJON...
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
ScanFlyer Crusty
Join Date: Sep 2004
Posts: 3,619
|
![]() Quote:
Så om man da regner lønn/kostnad per flytime kommer SAS dårlig ut. Jeg mener å ha hørt at om SAS pilotene kom opp på en produksjon som sammenlignbare selskap har, så kunne SAS ha kjøpt inn 3 ekstra fly som kunne ha vært betjent med samme antall piloter som de har i dag. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Posts: 12,518
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: NO
Posts: 10,014
|
![]()
Langrute kusker henger vel ikke så mye rundt på crewrom , enklere schedulering skal manlete lenge etter siden de ikke har commonrating (eller hva det heter) på A321.
Så det må bli kortere friperioder på langrute kuskene, siden stopene på utestasjonen er på et minumum allerede. Eller fly litt A321/A319 innimellom G |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Posts: 12,518
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: NO
Posts: 10,014
|
![]()
Tja , det er vel basert på dagens avtale og det omskoleres vel når noen slutter/pensjoneres, men vi er vel inne på noe.
pfor hadde vel et forslag her vs IC på å kunne bemanne rundt 2 flere fly med like mange piloter , eller hur ? /G |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Dec 2005
Posts: 2,794
|
![]()
Med andre ord er det et stort potensiale for bedre utnyttelse av arbeidskraften i selskapet. Eneste som mangler er flyene og rutene.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,293
|
![]()
Når dagens kaos rundt selskapet har roet seg - så kan man vel igjen begyne å drømme om nye fly og nye ruter... Roer det seg ikke - blir det i allefall mange fly som får blå hale med gul logo...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Dec 2005
Posts: 2,794
|
![]()
Jo men jeg vil anta at det allerede er noen i ledelsen som har begynt å jobbe med dette. Lufthansa sirkler vel litt rundt for tiden...
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Dagens 3 B757 på OSL + min overraskelse | Tom McNikon | Bilder & foto | 2 | 23-05-2009 23:39 |
Dagens lange overraskelse | Kim777 | Bilder & foto | 13 | 11-05-2009 12:40 |
Dagens overraskelse på Flesland ! | G-COLE | Flyforum | 47 | 11-01-2007 22:35 |
Dagens overraskelse på BGO ! | G-COLE | Flyforum | 4 | 25-05-2005 17:00 |
Dagens overraskelse på BGO | G-COLE | Flyforum | 4 | 23-04-2005 15:28 |